Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

MOL - Otthon vannak a sportban és a tehetséggondozásban

A Sportime Magazin az egészséges életmód és a tömegsport elkötelezett híve, számos kezdeményezés támogatója, lásd Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramját, csakhogy az egyik legfontosabbat említsük.

Nem csoda hát, hogyha felfigyelünk más, szintén pozitív felelősségtudattal rendelkező szervezet, vállalat tevékenységére, és mivel nagyon fontosnak tartjuk a társadalmi felelősségvállalás témakörét, mostantól kezdve minden számban beszámolunk majd egy-egy példaértékű multinacionális vállalatról, melyek kiemelkedő gazdasági teljesítményük mellett aktívan figyelnek környezetükre, és érzékenyek a társadalmi szférát illetően is.

A Mol-csoport termékeit – ha nem is tudatosan – mindenki használja, a vállalat gazdaságilag az egyik legkiemelkedőbb eredményt tudhatja magáénak. Ők azonban nem csak az üzleti életben szeretnék letenni névjegyüket. Minden fronton a hosszú távú, kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatokra törekednek.
Sikeres multinacionális vállalat ma már nem létezhet társadalmi felelősségvállalás nélkül. Ez tesz ugyanis megbízhatóvá és hitelessé egy céget, növeli annak reputációját. Minél nagyobb és sikeresebb egy cég, annál nagyobb a felelőssége is. Márpedig a Mol „nagyhalnak” számít. Ennek megfelelően nagy felelősségtudattal szemlélik környezetüket.

Éves jelentéseikben nemcsak pénzügyi eredményeikről számolnak be, de működésük környezeti és társadalmi hatásait is bemutatják. Ez a fenntartható működés és az átláthatóság szempontjából nagyon fontos. A Deloitte tanácsadó cég 2013-ban már második alkalommal ítélte oda a Mol-csoportnak a Zöld Béka Díjat, amelyet minden évben a legjobb közép-európai fenntarthatósági jelentést készítő vállalat kap meg.
Kiemelkedő gazdasági eredményekhez azonban kiemelkedő munkaerőre is szükség van. A vállalat büszke arra, hogy elismerik a teljesítményüket az erőforrás-menedzsment terén, és külön öröm számukra, hogy a Freshhh és Growww tehetségprogramokat az ERE „Toborzási kiválóság” díjjal jutalmazta. Ezekkel a programokkal egyébként a világon és az iparágban általánosan jellemző mérnökhiányra kívánnak választ adni, és segítségükkel évről évre sikeresen találják meg a legjobb fiatal szakembereket.

Magyarország és a régió egyik legnagyobb vállalataként az innovatív kezdeményezésekre is nagy hangsúlyt fektetnek, amelyeknek célja, hogy az ország jobbá és zöldebbé váljon. A Pannon Egyetem és a Mol közös Kutatás és Fejlesztés projektje során kifejlesztett gumibitumennel épített aszfaltút élettartama másfélszer hosszabb a normál úthoz képest, és gyártása közben hulladékká vált gumiabroncsokat használnak fel. A Mol gumibitumen a Környezetbarát Termék védjegy használati jogát is megkapta, idén pedig a XXIII. Magyar Innovációs Nagydíjon a Mol és a Strabag nyerte el a Földművelésügyi Minisztérium 2014. évi környezetvédelmi innovációs díját.
Nagyon sikeresen működik a cég Tehetségtámogató Programja is, amely az Új Európa Alapítványon keresztül 2006 óta segít azoknak a 10–18 év közötti fiataloknak, akik jó eredményeket értek el a sport, a művészetek vagy a tudomány területén, de továbblépésükhöz anyagi támogatásra van szükségük. A pályázati felhívást sportegyesületekhez és iskolákhoz juttatják el, ahol a tanárok, edzők hívják fel a gyerekek, szülők figyelmét a pályázati lehetőségre. Ily módon sikerült támogatniuk 2006 és 2010 között Szilágyi Áron olimpiai- és világbajnok kardvívót, akit a sikerhez vezető úton vívófelszereléssel és utazási hozzájárulással támogattak. Babos Tímea profi teniszezőnő 2008–2010 között szintén kapott útiköltség-hozzájárulást, és mivel mindketten kiváló és egyenletesen fejlődő teljesítményt mutattak az utánpótlás korosztályban, és jól lehetett velük együttműködni, a Mol szponzorációs lehetőséget kínált a számukra 2011-ben, így a mai napig a Mol-csapat tagjai. Dudás Miklós kajakozó 2013-tól, valamint Földházi Zsófia öttusázó 2014-től került át a Mol Tehetségtámogató Programból a Mol-csapat felnőtt szponzoráltjai közé. Azóta is sok reményteli fiatal sportoló van, akik bízvást számíthatnak hasonló pályafutásra.

Hasonló ígéretnek számít Márton Anna junior Európa- és világbajnok kardvívó, Bányai Zsombor kadet Európa-bajnok párbajtőröző, Tótka Sándor ifjúsági olimpiai bajnok és felnőtt világbajnok kajakozó, Sztankovics Anna és Gyurinovics Fanni úszók, Péni István ifjúsági olimpiai bajnok sportlövő, Valkusz Máté teniszező vagy a Vadnai testvérek, akik korosztályos világbajnok vitorlázók.

A vállalat a média figyelmét is igyekszik ráirányítani az ifjú reménységekre, amely törekvését a Média a Tehetségekért Díjjal jutalmazták.
A sporton és a tehetséggondozáson túl a Mol kiemelten fontos feladatának tekinti a környezetvédelmet és vele az élhető környezet kialakítását. A Zöldövezet program keretein belül közparkok, társasházi udvarok, katasztrófa sújtotta területek újulhatnak meg, amelyek kiterjedése éves szinten elérheti a 140 ezer négyzetmétert is.
Környezetvédelmi szempontból nagyon nagy sikernek számít a Mol Bubi, mely kezdeményezés sikeressége minden várakozást felülmúlt. A Mol Bubit 2014 szeptemberi indulása után fél évvel már szinte az összes fővárosi ismerte: 97%-uk. A ConessStrategy and Development márciusi kutatásából ezenkívül más is kiderült. A megkérdezettek háromnegyede kifejezetten örül a közbringarendszernek. Az aktív használók mintegy negyede pedig autó helyett használ Mol Bubit. Ez jó idő esetén, amikor 4000 körül jár a bérlések napi száma, azt jelenti, hogy 1000 autót hagynak otthon a gazdáik mindennap Budapesten a Mol Bubi miatt. De a tél sem rettentette vissza a Mol Bubi használóit, a decemberi és márciusi időszak között is közel kétezer volt a napi bérlések száma.

A Mol tehát nagyon igyekszik, hogy az emberek ismerjék és elismerjék a vállalatot és annak értékeit. Ennek érdekében éberen figyelik, hogy hol, mikor és hogyan tudnak segíteni azoknak, akik rászorulnak. (Pollák Márton)

Média