Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

A természetes hidratáló anyag: a víz

A víz – mint tudjuk – létfontosságú anyag. Az emberi faj vízi élőlényekből fejlődött ki. Szervezetünk nagy részét víz alkotja, testtömegünknek több mint 60%-át teszi ki.

Íme, néhány megdöbbentő tény a vízzel kapcsolatban:

Vérünk, sejtjeink, izmaink és csontjaink legfontosabb alkotóeleme a víz.

Egy 65 kg testsúlyú személy szervezete mintegy 40 liter vizet tartalmaz.

A szervezetben végbemenő legtöbb folyamat legfontosabb résztvevője a víz.

Körülbelül 2 liter vizet kell naponta elfogyasztanunk ahhoz, hogy biztosítsuk szervezetünk hatékony működését. Ennek mintegy fele ételeinkből származik, maradékot tiszta víz formájában kell bevinni a szervezetbe.

A sejtek táplálása

Képzeljünk el egy vízzel teli hatalmas, feszes lufit, amely érintésre szilárd. Ha megoldjuk a lufi száját, és kiengedünk egy kevés vizet, a lufi elkezd összeesni, fala egy kissé ráncos lesz. Ha egy sejtből kivonjuk a vizet, hasonló hatást érünk el: mind felépítése, mind pedig működése zavart szenved. A kiszáradás, vagyis a víz elvonása a sejtek szomjazásához vezet.

A szomjúság felismerése

A kevés folyadék fogyasztása miatt fellépő kiszáradás súlyosan károsíthatja egészségünket: immunrendszerünk legyengül, sejtjeink kevésbé lesznek képesek regenerálódni és gyógyulni, emésztésünk, energiatermelésünk és étvágyunk szabályozása, valamint agyműködésünk is megváltozik, zavart szenvednek. Az életünk során többnyire hozzászokunk ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk a szomjúság jeleit. Amikor étkezések közt ránk tör az éhség és a fáradság, annak valójában nem az éhség és a fáradság, hanem a szervezet vízhiánya, vagyis a szomjúság az oka. Ha nem biztosítjuk szervezetünk számára a szükséges vízmennyiséget, annak túlzott mértékű evés és egészségtelen nassolás lesz a következménye. Ily módon pedig cukorral, és méreganyagokkal terheljük meg a szervezetünket.

Érdekes jelenség, hogy ha több vizet fogyasztunk, megakadályozzuk a vizesedés kialakulását is. Csak tiszta víz segít szervezetünknek, más italok nem: a kávé és a tea olyan természetes vegyületeket tartalmaznak (pl. koffeint), amelyek megzavarják az energiatermelést, az emésztési és a méregtelenítési folyamatokat. Gyógyteából is csak olyat fogyasszunk, amely a növény leveléből és terméséből származik, mellőzzük az ízesített teákat, hiszen ezek adalékanyagokat is tartalmaznak.

Ügyeljünk a víz minőségére is: ha fémekkel vagy vegyszerekkel szennyezett vizet fogyasztunk, ártunk szervezetünket, és megzavarjuk működését. Használjunk jó minőségű vízszűrő berendezést.

Képgaléria

Kapcsolódó elemek