Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

Európában már megkezdődött az influenza vírusok terjedése

A férfiak tényleg sokkal jobban szenvednek az influenzától, mint a nők. A nők ösztrogén szintjük jelentősen magasabb, mint a férfiaké. Kiderült, hogy a női nemi hormonként is gyakran emlegetett ösztrogén sokkal jobban védi a nőket az agresszív megfázásos szemben. Az ösztrogénnek tehát fontos szerepe van az influenza elleni küzdelemben. Mindemellett természetesen rengeteget számít a betegség lefolyásában az életvitelünk, a szervezet állapota, a benne lévő vitaminmennyiség, a rendszeres mozgás, és az egészséges életmód. Mindebből az
következik, hogy a látványos szenvedés egyáltalán nem színlelés és túlzás a férfiak részéről, hanem valódi.

Az emberi immunrendszer összességében mintegy két kilogrammos tömegével az egyik legsúlyosabb szerv, ez a tömeg azonban eloszlik a teljes testben. Az immunsejteknek mindig bevetésre kész állapotban kell lenniük, szállítóeszközként a vért használják. Ha a vér túlságosan sűrű, a szállítási útvonal bedugul. A kellő mennyiségű folyadékbevitel fokozza immunrendszerünk aktivitását. Fitten és fiatalon kell tartanunk az immunrendszerünket. Már egy szívből jövő nevetés is beindítja a szervezet saját védekező anyagainak termelését. A jó hangulat és az optimista beállítottság is fokozza ellenálló képességünket. Heti legalább háromszori könnyű kocogás, vagy egy kevés kerékpározás csúcsra járatja immunrendszerünket. Az immunrendszer erősítéséhez a mozgás még fontosabb, mint az, hogy mit eszünk. A kapcsolat ugyan fizikai, de az is tény, hogy a rendszeres mozgás segít a depresszió, a szorongás és a magány érzése ellen is. Már maga a sétálás is segíti a szervezet védekezésében fontos szerepet játszó T-killer sejtek és ellenanyagok „munkáját”. A sport segít, hogy növeljük a mobilizálható vérsejtjeink számát, valamint hozzájárul az anyagcsere normalizálásához és gyorsításához – így hamarabb kiürülnek szervezetünkből a káros anyagok, növelve az immunrendszer aktivitását. Az elegendő és nyugodt alvás is fontos, valamint az, hogy elérjük és tartsuk ideális testsúlyunkat. Az immunrendszert gyengíti a fehérjehiány is, mivel fehérje nélkül a szervezet nem képes immunsejteket előállítani. Hasznos lehet a probiotikus, azaz élőflórás joghurtkészítmények fogyasztása, mert a tejsavbaktériumok segítenek fenntartani a bélflóra egyensúlyi állapotát.

Fordítsunk tehát kellő figyelmet védekezőrendszerünkre, mert így hozzájárulhatunk ahhoz, hogy elkerüljük a betegségeket és egész életünkben fittek maradhassunk.

Utoljára frissítve: csütörtök, 21 január 2016 11:27