Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

Edzéssel és helyes táplálkozással megelőzhető a tavaszi fáradtság Kiemelt

Kár is lenne tagadni: a tél folyamán sajnos a legtöbben hajlamosak vagyunk egy kis felesleget felszedni annak ellenére, hogy tudjuk: a tökéletes, nyári alakért már a hideg időszakban el kell kezdeni dolgozni.

Már nincs sok hátra tavaszig, így éppen ideje elkezdeni az edzést ahhoz, hogy tavasszal ne legyen takargatnivaló. A SmartFit vezetőedzőét, Vikár Andrást kérdeztük arról, hogy a téli lustulás után hogyan vethetjük újra bele magunkat a fitt hétköznapokba. „Ha hosszú kihagyás után kezdjük újra az edzést, vagy esetleg teljesen kezdőként állunk neki, nagyon fontos, hogy fokozatosan terheljük a szervezetünket. Ne akarjunk, egyből heti 5 alkalommal 90 perceket intenzíven edzeni. Ha nem vagyunk elég türelmesek és következetesek a testedzés terén, könnyen sérülés vagy túledzés lehet a vége. Bármilyen mozgásformát is választunk, először törekedjünk arra, hogy a heti 3 edzés legyen meg. Az se baj, ha az első 10 edzésen nem hatjuk ki magunkat. Legyünk türelmesek, jönni fog a várva várt eredmény” – osztotta meg velünk gondolatait a szakember, aki arra is kitért, hogy a SmartFitnél az edzők első dolga az, hogy az ügyfél állapotát felmérjék, ami azért is fontos, mert „segítséget kaphatnak, hogy mi az adott személy számára a legmegfelelőbb edzésprogram”, s csak ezután érdemes belevágni az edzésekbe. „A legjobb, ha először a törzs izmok erősítésén dolgozunk és az állóképességünkön. Ha ezek megvannak, akkor jöhetnek az intenzív edzések.”

A tél vége felé egyre többen várjuk azt, hogy végre eljöjjön a tavasz, s újra egész nap hétágra süssön a nap – azonban az örömöt gyakran beárnyékolja az allergia mellett a tavaszi fáradtság – utóbbit egyébként rendszeres edzéssel meg is előzhetjük. „Azáltal, hogy rendszeresen edzünk, javul testünk összetétele. Sokkal energikusabbak leszünk, hisz nem fognak fájni az ízületeink, kevesebb többlet súlyt kell cipelnünk nap, mint nap. Ráadásul egy kiadós edzés után egész biztos, hogy jót fogunk aludni és másnap nem lesz gondunk a fáradtsággal. Maximum az izomlázzal, de legalább érezzük, hogy edzettünk előző nap” – mosolygott András, aki hozzátette, hogy a helyes táplálkozással is megelőzhető a kellemetlen tavaszi fáradtság. „Ilyenkor talán a legfontosabb, hogy szervezetünk el legyen látva megfelelő vitamin és ásványi anyag mennyiséggel. Ehhez elengedhetetlen a bőséges zöldség és gyümölcsfogyasztás. Egy 70 kilogrammos felnőttnek legalább napi 400 gramm a zöldséget vagy gyümölcsöt kéne fogyasztania.”

„Ahhoz, hogy egy adott diétát hosszú ideig tartani tudjunk, elengedhetetlen a változatosság. Jó a klasszikus csirkemell rizzsel és zöldségekkel kombó, de nagyon hamar rá lehet unni. Legyünk kreatívak, rengeteg egészséges recept van az interneten, csak rá kell szánni az időt!”

„Sokan sajnos úgy állnak neki az életmódváltásnak ilyenkor, drasztikusan lecsökkentik a bevitt kalória mennyiségét. Persze fogyni fogunk, de csak pár hétig. Utána pedig legtöbb esetben még többet visszaszedünk, mint amennyit sikerült leadni. Az én ajánlásom, hogy először a táplálkozásunk minőségén változtassunk és csak utána a mennyiségen” – mondta a SmartFit vezetőedzője, aki kiemelte: edzőtermükben egy táplálkozástudományi szakember, Angéla is a látogatók segítségére van. „Eddig, aki kipróbálta az étrendjeit, elégedett volt, sok feleslegtől szabadultak meg, éhezésmentesen” – tette hozzá András.

 

Nem egy hagyományos edzőterem

Hogy miben más a SmartFit edzőterem és miért érdemes ellátogatni? Vikár András szerint a recept nagyon egyszerű: nem egy hagyományos, gyúrós edzőteremről van szó. „Nálunk nem lehet találni 50 kardiógépet, vagy 10 fekvenyomó padot egymás mellett – itt mindenki személyre szabottan edz, minden hozzánk járó vendégnek van egy kirendelt edzője, aki foglalkozik vele. Ez a személyes törődés a milon gépeinknek köszönhető. Érdekesség, hogy ezek a gépek chip-kártyával működnek, melyek tárolják az edzéshez szükséges információkat. Amint bedugjuk a gépbe a kártyánkat, az beállítódik testméreteinknek megfelelően, beállítja a nekünk legmegfelelőbb súlyt és azt is megmondja, hogy milyen mozgástartományban eddzünk. Ezáltal nálunk az edzés nem csak hatékonyabb, de biztonságos is.”

„Ülő életmódunknak köszönhetően 5-ből 4 embernek van valamilyen mozgásszervi panasza. Edzőink segítségével úgy betudjuk állítani a gépeket, hogy fájdalommentesen tudjanak edzeni és megelőzzük a további sérüléseket is. Ehhez nem csak a német precizitással kialakított milon gépek kellenek, hanem edzőink szakértelme is. Talán, mi vagyunk az egyetlen olyan fitness terem, ahol csak sporttudományi egyetemi végzettséggel rendelkező edzőket alkalmazunk. Mi a SmartFitben nem 1-2 hónapra tervezünk, hanem hossztávú edzésterveket írunk, tudjuk, hogy csakis ez vezet eredményhez.”

Szeleczky Afrodite

"Egy adott napon, adott körülmények között azt gondolod, korlátaid vannak. Majd eléred a határt, és azt mondod: "oké, ez a határ". Majd hirtelen egy kicsit tovább lépsz. A gondolataid hatalmával, az eltökéltségeddel, az ösztönöddel és a tapasztalatoddal nagyon magasan tudsz repülni." - Ayrton Senna