Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

Futók frissítése

Az edzés mellet nagyon fontos, hogy a megfelelő frissítésre is odafigyelj, hiszen a sikerhez mindkét tényező hozzájárul.

A megfelelő táplálkozás egyénenként nagyon eltérő lehet. Sokat kell kísérletezned és figyelned a
szervezeted jelzéseire, hogy megtaláld azokat az arányokat, mennyiségeket ésidőzítést a táplálkozásban, mellyel a legjobb futóteljesítményre vagy képes. Az izmokban és májban tárolt glikogén 1-2 órányi közepes tempójú futás alatt teljesen felhasználódik. A szénhidrátok szolgálnak a hosszútávfutók elsődleges, gyors energiaforrásaként.

A szakértők javaslatai szerint a futók étrendjében a szénhidrátok 50-70%-ot tehetnek ki. Egyszerű szénhidrátok pl. az édességek, a gyümölcsök, a tej, a sportitalok és az energiaszeletek lebontása nagyon gyorsan megtörténik, a vércukorszintet hirtelen megemelik. Nagy mennyiségű glükóz áramlik a vérbe, ami kiváltja a szervezet inzulin termelését. Az inzulin az a hormon, amelyik a glükózt elszállítja a sejtekbe, ennek következtében gyorsan leesik a vércukorszint, ami káros hatással van a futóteljesítményre. Ezért a sportolóknak óvatosan kell bánni az egyszerű szénhidrátok bevitelével.

Az összetett szénhidrátok szerkezete komplexebb, lassabban kerülnek be a véráramba, így lassabban, de hosszabb ideig adnak energiát a szervezetnek. Ilyen szénhidrátok fogyasztásakor nem jelentkezik a vércukorszint ingadozása. A stabilan maradó vércukorszint jó hatással van a futóteljesítményre, ezért az elfogyasztott szénhidrátok nagyobb részét lehetőleg összetett szénhidrát tegye ki. A verseny/edzés közben az emésztésnek nem szabad leállnia, ezért 30 percenként érdemes frissíteni. Ha ennél ritkább a frissítés, a hirtelen energiához jutás
hasmenést okozhat, főleg ha egyszerű cukrokat tartalmaz az „üzemanyag”.

Ezért ajánlom a Hammer gél-t, a fogyasztását egyénre kell szabni, testsúlytól és a verseny távjától függően, de általánosságban elmondható, hogy egy adagot a verseny előtt 15 perccel kell elfogyasztani, a verseny közben pedig 30-45 percenként kell magunkhoz venni.

A Hammer termékek nem tartalmaznak egyszerű cukrokat, így folyamatosan képesek az energiát biztosítani, valamint a gyomrot is kímélik, hiszen csak természetes alapanyagokat tartalmaznak.

Utoljára frissítve: 2016. február 25., csütörtök 10:00