Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Reload Captcha

Így őrizd meg az alakodat! Kiemelt

Fogyni nem könnyű - a fáradtságos munkával elért súlyodat pedig még nehezebb megtartani. Azonban nincs ok arra, hogy elveszítsd a reményt, hiszen most már rengeteg tanulmány alátámasztja, hogy a tartós fogyás nem egy szimpla mítosz. A következő néhány tipp segítségével elérheted azt, hogy az elért eredmény tényleg maradandó legyen.

Reggelizz úgy, mint egy király

Igen, biztos, hogy már számtalanszor hallottad azt, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Azonban a nap első étkezésének tényleg jelentős szerepe van: az Imperial College London tanulmánya kimutatta, hogy azoknál az embereknél, akik kihagyták a reggelit, az agyuk jutalomközpontja intenzívebben reagált akkor, amikor magas kalóriatartalmú ételek képeit látták. Hogy ez mit is jelent? Azt, hogy ha nem reggelizel, akkor a nap folyamán könnyebben engedsz majd az egészségtelen ételek csábításának. Mindemellett még egy 2013-as kutatás kimutatta, hogy azoknál a nőknél, akik bőséges reggelit fogyasztottak, azoknál jelentősen csökkent az éhségért felelős hormon, a ghrelin, mint azoknál, akik csak szerény reggelit fogyasztottak el.

Koronázd meg a reggelidet valami édessel

Nem viccelünk! A Tel Aviv University Medical Center egy különleges kutatást végzett: a résztvevőket két csoportra bontották, az egyikben 304 kalóriás reggelt kaptak, amely 10 gramm szénhidrátot tartalmazott, míg a másik csoport olyan 600 kalóriás reggelit kapott, amelyben 60 gramm szénhidrát volt - utóbbi tartalmazott valami kis nyalánkságot, például csokoládét, fánkot vagy süteményt. A nyolc hónapos tanulmány felénél mindkét csoportban az emberek átlagosan 15 kilogrammot fogytak, azonban a kutatás további része igencsak érdekesre sikerült, hiszen a vizsgálat végére az a csoport, amelyik kevesebb kalóriatartalmú reggelit fogyasztott, a tagjai átlagosan 10 kilogrammot híztak vissza, míg a desszertet is fogyasztók további 7 kilótól szabadultak meg. A kutatók a "cselt" abban vélték felfedezni, hogy a reggel édességet is fogyasztók nap közben nem éreztek sóvárgást az egészségtelenebb ételek felé, így pedig nem is "bűnöztek" a nap hátralevő részében.

Szokj le minden olyan italról, ami nem víz, tea vagy kávé

Az üdítő- és gyümölcslevek tulajdonképpen folyékony cukrok, hiszen átlagosan 18 kávéskanálnyi cukrot, illetve fél literjük pedig 240 kalóriát tartalmaz, mindemellett nulla tápértékkel bírnak. Kiemelendő, hogy a szakértők szerint a szénsavas üdítők tehetnek a leginkább a világszerte egyre nagyobb problémát jelentő elhízás-hullámról. Ami még rossz hír: a kutatók azt is bebizonyították, hogy azok, akik a szénsavas italok diétás változatai mellett teszik le a voksukat, azok sincsenek biztonságban, mivel a "kalóriaszegény" változatot fogyasztóknál nagyobb eséllyel rakódik le a hasi zsír - viszont ez abból is adódhat, hogy sokunk lelkét megnyugtatja a "light" felirat, ezért hajlamosabbak vagyunk az étkezéseknél egy picit többet megengedni magunknak.

Csökkentsd a húsfogyasztást

A vegetáriánusok általában vékonyabbak és egészségesebbek, mint azok, akik rendszeresen esznek húst - olvasható a 2013-as tanulmány az American Journal of Nutrition and Dietetics-ben. Ha nem tartod reális elképzelésnek azt, hogy teljesen leszokj a húsfogyasztásról, akkor sem kell kétségbe esned, hiszen csak a mennyiség csökkentéséről van szó, s a kiesett proteint tudod pótolni növényi fehérjékkel - a fekete bab például 15 gramm proteint tartalmaz adagonként, és a gomba is remek választás lehet, s megannyi receptben helyettesítheted vele - az ízének köszönhetően - a marhahúst.

Igyál fekete kávét

A reggeli feketekávé nem csak azért lehet hasznos, mert segít az ébredezésben. A "kis fekete" három órán át mintegy 12%-al felgyorsítja az anyagcserét, azonban a fogyasztását ne vidd túlzásba - a szakértők azt javasolják, hogy 3 csésze kávénál ne fogyasszunk többet naponta.

 

Forrás: Health.com

Utoljára frissítve: 2017. február 02., csütörtök 17:28
Szeleczky Afrodite

"Egy adott napon, adott körülmények között azt gondolod, korlátaid vannak. Majd eléred a határt, és azt mondod: "oké, ez a határ". Majd hirtelen egy kicsit tovább lépsz. A gondolataid hatalmával, az eltökéltségeddel, az ösztönöddel és a tapasztalatoddal nagyon magasan tudsz repülni." - Ayrton Senna