Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Képünk illusztráció. Képünk illusztráció.

Miért is érdemes odafigyelni a folyadékfogyasztásra? Kiemelt

Valószínű, hogy már számtalanszor találkoztál ezzel a kérdéssel. Akkor most itt az idő tiszta vizet önteni a pohárba!

Testünk több mint 70%-át víz alkotja, de érdemes azzal tisztában lenni, hogy az életkor előrehaladtával sajnos egyre kevesebbet tartalmaz belőle az emberi szervezet. Többek között ezért is nagyon fontos a megfelelő folyadékbevitel.

Itt most nem a cukros és szénsavas üdítőkre gondolok, mert azok tele vannak felesleges kalóriával, és nem is pótolják az emberi szervezet számára a szükséges napi mennyiséget, sőt a tea, a kávé és a cukros üdítők inkább még több vizet vonnak el a szervezettől.

Érdekesség: Tévhit, hogy a kávé mellé kapott, kicsi pohár vizet a folyadékpótlás miatt kell meginni, ugyanis nem utána, hanem előtte fogyasztandó. Hogy miért? Nagyon egyszerű magyarázata van: azért isszuk meg előtte, hogy az ízlelőbimbókat lemossuk, így sokkal jobban tudjuk élvezni a kávé aromáját.

Egy átlagos testalkatú ember napi 2–3 liter folyadékot veszít izzadással és mozgással, ezt mindenféleképpen pótolni kell, hiszen a víz elsősorban elősegíti a szervezet hidratáltságát, fokozza az anyagcserét, valamint a tápanyagokat a sejtekhez szállítja.

Nagyon fontos jellemzője még, hogy síkosítja az ízületeket, így csökkentheti az ízületi fájdalmat, és véd a kopás ellen is, hiszen a víz teszi rugalmassá az ízületeket a csontok összekapcsolásához. Mindemellett segít megelőzni a fölösleges kilók lerakódását is, és zsírégetés során a méreganyagok sokkal könnyebben távoznak a szervezetünkből, ha több folyadékot fogyasztunk. Az sem elhanyagolható, hogy az anyagcsere során keletkezett felesleges termékeket is jóval hamarabb üríti ki a szervezet a folyadék segítségével. Diéta alatt is nagyon fontos szem előtt tartani, hogy igyunk eleget, hiszen már enyhe vízhiány is csökkentheti az anyagcserét.

Sokszor beleesünk abba a hibába, hogy a szomjúságot éhségnek érzékeljük, így az ivás helyett eszünk valamit gyorsan. Általában teljesen feleslegesen. Így a fogyás szempontjából különösen fontos a következő tanulság: ha nem iszunk eleget, akkor előbb-utóbb hízni fogunk.

Érdemes még tudni, hogy folyadék bevitele nélkül megemelkedik a testhőmérsékletünk, valamint tápanyagokat veszít a szervezetünk, amelyek befolyásolják és jelentősen csökkenthetik a teljesítményünket. Nem szabad azt sem elfelejteni, hogy a szervezetnek nincsenek folyadékraktárai, így a folyadékveszteséget mindig pótolni kell!

Tudtad, hogy élelem nélkül sokkal tovább kibírjuk, mint folyadék nélkül?

Képzeld, igaz a fenti állítás! Viszont fontos figyelni a megfelelő táplálkozásra is, mert az elveszített ásványi anyagokat és vitaminokat főleg a táplálkozásból nyerjük, ezért a megfelelő vízfogyasztás mellett szükséges a változatos étrend beiktatása is az életünkbe.

Ügyeljünk rá, hogy szépen, módszeresen alakítsuk ki az ivási szokásainkat, hiszen nem ajánlott hirtelen, egyik napról a másikra megnövelni a folyadékbevitelt sem.

Érezted már többször puffadtabbnak, teltebbnek magad? Ezt is okozhatja a vízhiány, ugyanis, ha nem jut elegendő folyadékhoz a testünk, elkezdi visszatartani a vizet.

Tehát ne feledd: a víz segít a fogyásban és az egészséged megőrzésében is.

Sokszor felmerül a kérdés, hogy akkor mennyit is kellene inni? Ezt így nem könnyű meghatározni. Én mindig az arany középutat választom. Napi 2–2,5 liter vizet szoktam meginni, de ha sportolok, vagy nagyon meleg van, természetesen akkor emelni szoktam ezt a mennyiséget. A mottóm: se túl sok, se túl kevés!

Hiszen leírtam már, hogy mit okozhat a szervezetben az, ha alacsony a napi folyadékbevitel, viszont túlzásba sem szabad esni.

Szénsavas vagy szénsavmentes?

Ezt a kérdést már rengetegszer hallottam. Én a sima vizet ajánlom, és ennek nincs más oka, mint az, hogy én azt szeretem. Évek óta tisztított vizet fogyasztunk itthon, ami káros anyagoktól mentes, de az ásványi anyagok megmaradnak benne, és ez számomra nagyon fontos – bár leginkább a környezettudatosság miatt váltottunk át a palackos vízről.

Igaz, hogy a szénsavas egy kicsit savasabb, mint a sima víz, de nem annyira, mint egy szénsavas üdítő. Több kutatás mutatott már rá, hogy nem árt a csontoknak és a fogaknak sem, mégpedig azért, mert nem oldja ki a kalciumot.

Természetes vagy mesterségesen dúsított víz?

Természetes szénsavval dúsított ásványvízben a buborékok mérete egyforma, így egyenletesen oszlanak el, és könnyebben szívódnak fel. A mesterségesek ezzel ellentétben pedig egyenetlenek, így puffadást okozhatnak, mivel a buborékok gyorsan szabadulnak fel a szervezetünkben.


Szóval bátran fogyassz szénsavas, szénsavmentes vagy tisztított csapvizet, a lényeg, hogy pótold a nap folyamán elveszített folyadékot!

Utoljára frissítve: péntek, 18 december 2020 23:16