Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

Ne győzzön le a téli szürkeség! Kiemelt

A tél közeledtével nincs egyszerű dolgunk: beköszönt a hűvös idő, ráadásul a karácsonyi dekorációkat már november elején felteszik az üzletek, nem is beszélve a vásárokról, amelyeket körbeölel a helyben készített ételek illata. Kinek van ilyenkor kedve edzeni

Pedig az edzés nem feltétlenül kedv kérdése. Télen talán még fontosabb tenni az egészségünkért, így ilyenkor különösen fontos a testmozgás - ráadásul a csodás nyári alakért már télen el kell kezdeni dolgozni. Vagy éppen folytatni kell a már megkezdett munkát.

Fogadd melegen a hideget

Kicsit ellentmondásosan hangzik, de tény, hogy ez az egyik legjobb taktika. Nem szabad, hogy a hideg elriasszon minket attól, hogy kielégítsük a mozgásigényünket. Emberesen nézzük szembe a hideggel! Élvezzük a síelés, a korcsolyázás vagy éppen a futás minden egyes pillanatát. A hóban végzett tevékenységek egyébként nagyobb intenzitást igényelnek, így a kinti edzés is sokkal hatásosabb ilyenkor, azonban arra figyeljünk, hogy ne melegedjünk ki - hagyjuk abba az edzést, mielőtt elkezdenénk izzadni, így esélyt se adunk arra, hogy a megfázás ledöntsön minket a lábunkról.

Tűzz ki nagyobb célokat

Télen sokkal nagyobb szükségünk van a motivációra, amihez viszont célokra van szükségünk. Nem számít, hogy már 2016 végén járunk: itt az idő, hogy elkezdjünk tenni azért az alakért, amire vágyunk. Nincs kifogás, nincs "majd holnap"!
Periodikus célokat is kitűzhetünk: például tavasszal és nyáron több időt szánunk a has és fenéktájékra, míg télen a lábak és a kar formázására helyezzük a hangsúlyt. Ha az könnyebb, akkor számszerűsítsük a célt: hány centis derekat, combot vagy felkart szeretnénk?

Frissítsd a lejátszási listádat

Egy forró italnál mi motiválhatna jobban minket, mint a jó zenék? Az edzéshez választott zenék üteme 120-140 per perc (bpm) legyen, és figyeljünk arra, hogy ne a kedvenc számainkból állítsuk össze a listát, hanem inkább olyanokból, amelyeket kevésbé ismerünk.

Mozogj annyit, amennyit megeszel

Télen hajlamosabbak vagyunk elcsábulni a zsírosabb falatoknak, no meg persze ott vannak a töményebb italok, vagy éppen a forralt bor. Ezzel nincs semmi baj, de éppen ezért különösen oda kell figyelnünk arra, hogy a bevitt kalóriamennyiségnek megfelelően mozogjunk is. Például télen is jól eshet az a pár megállónyi, 15 perces séta. A legfontosabb: ne hagyjuk el magunkat, hiszen a karácsonyi időszak után még nehezebb lesz visszarázódni az edzésekbe.

Légy bátor!

Van olyan sport vagy edzésprogram, amit soha nem mertél kipróbálni? A szakértők szerint a télnél nincs is jobb időszak arra, hogy kipróbáljunk olyanokat, amiktől korábban tartottunk vagy éppen úgy gondoltuk, hogy soha nem vágnánk bele. Ezzel a taktikával nem süppedünk bele a téli unalomba, illetve nem lépünk rá a stagnálás útjára, ahonnan ugyancsak nagyon nehéz visszatérni. Itt az idő kipróbálni a jógát, a CrossFitett, vagy bármi mást - a lényeg, hogy érdeklődjünk a mozgásforma iránt és találjunk egy olyan személyt, aki jártasabb benne.

Média

Utoljára frissítve: csütörtök, 03 november 2016 23:09
Szeleczky Afrodite

"Egy adott napon, adott körülmények között azt gondolod, korlátaid vannak. Majd eléred a határt, és azt mondod: "oké, ez a határ". Majd hirtelen egy kicsit tovább lépsz. A gondolataid hatalmával, az eltökéltségeddel, az ösztönöddel és a tapasztalatoddal nagyon magasan tudsz repülni." - Ayrton Senna