Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

SMR-hengerekkel a kevesebb sérülésért és a gyorsabb regenerációért Kiemelt

Egyre több sportolót látni a hosszú, puha vagy épp kemény, nagyon színes vagy épp egyszínű hengereket használni, amint lábaikat, derekukat, hátukat, vállaikat lazítják ki, masszírozzák ki saját súlyukat használva. A fasciák (izompólyák) témája az elmúlt néhány évben az orvosi, sportgyógyászati, rehabilitációs területen egyre nagyobb figyelmet kap – nagyon helyesen.

Ez a finom háló fonja körbe minden izmunk, minden belső szervünk, tetőtől talpig ott van mindenhol, hatalmas a víztartalma, és állapota bizony sokban befolyásolja a sportoló teljesítőképességét, sérülékenységét. A fascia olyan, mint egy finom pókháló, s ha ezen hálónak a mikroszerkezete rendezett, egyenletes, vízben gazdag, az izomnak megfelelő körülményt biztosít a munkához, a fejlődéshez. Ha erre a hálóra nem vigyázunk (nem nyújtunk, vagy nem jól nyújtunk, túlterheljük az izmokat, a sérülés után nem adunk elég időt magunknak gyógyulni stb.), a kötőszövetes hálózat finomszerkezete csomós, görcsös, szabálytalan, rendezetlen lesz, a rendszer rövidül, szűkül, az izomnak nem ad olyan jó pólyát a mozgáshoz, nem hagy akkora teret a nyúlásra, a mozgástér bejárására – ez növeli a sérülékenységet, az izom fáradékonyságát, rontja a keringést. Pont ezen gond megszüntetésére találták ki az SMR-hengereket.

Az SMR-hengerekkel az izomhasak mentén önsúllyal kezelve a fascia szerkezete finoman kisimogatható, így az izom vérellátása javul, az izom funkcióját sokkal jobb minőségben tudja elvégezni. A nyújtást sajnos sokan elcsalják; unalmas, hosszú idő, amit az eredményesség érdekében rá kellene fordítani... Az SMR-hengernek van egy hatalmas előnye: óriási élmény csinálni, és nem kell belőle sokat végezni, hogy látványos eredményt hozzon.

Mire figyeljünk SMR-hengerezéskor?

– A henger mindig derékszögben helyezkedjen el az izom lefutására. Ferdén, átlósan ne hengereljünk egy izmot se.

– A fájdalom, amelyet a hengerrel okozhatunk, nem szabad, hogy túl erős legyen. Kifejezetten árthat, ha valaki mindent eltűrve, durván áthengereli magát. Egy 10-es fájdalomskálán az SMR-henger nem okozhat 3-asnál erősebb panaszt. Ha ennél nagyobb a fájdalom, emelkedjünk magasabbra, vagy szerezzünk be puhább hengert.

– A hengerezés (pláne az elején) akkor jó, ha lassú! Egy izmon 10 másodperc alatt szánkázzunk fel, majd ugyanennyi alatt le. S ahhoz, hogy érjen valamit, legalább ötször haladjunk végig egy izmon.

– Az ízületeken ne hengerezzünk át: térdhajlaton, lágyékon. Álljunk meg alatta, s induljunk tovább felette.

– Hacsak nincs különösebb, gyógyászati oka, szimmetrikusan hengereljük át mindkét testfelünket!

– Hengerünk felszíne legyen sima vagy legfeljebb merőlegesen barázdált, de ne ferdén barázdált! A rücskös hengerek nem feltétlen találnak el majd egy-egy triggerpontot, és a fasciába nem jó mintát nyomni.

– Ha valaki komolyan akarja venni, edzés előtt a munkaizmokat hengerelje át 5–5-ször, majd edzés után 10–10-szer. Azonnali lesz a változás, már az első edzés alkalmával!

– S hogy hogyan... bizony ezt is muszáj jól csinálni, a weben keringő filmekben sok a hiba, aki picit is óvja testét, tárgyaljon jól képzett szakemberrel.

Weboldalunkon (www.oriolus-med.hu) az infó menüpontban megbízható videókkal találkozhat, amik az otthoni gyakorlóknak biztonságos útmutatót jelentenek. Kiváló szakember, kiváló minőségű, azonnal kipróbálható és megvásárolható hengerek, profi gyógytornász által vezetett képzések és szaktanácsadás várja a sportolókat és mozgásszervi panaszokkal élő nem sportolókat az Oriolus-Medben, a VI. kerületben, a Bajnok utca 13. szám alatt.

(www.oriolus-med.hu)

Bányász Árpád

„Sporttal minden könnyebb” – (r π)