Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Bottas nyert, a Mercedes ultra domináns Fotó: Amber PR

Bottas nyert, a Mercedes ultra domináns Kiemelt

Immár zsinórban negyedszer kettős Mercedes győzelem született idén, ezúttal az Azerbajdzsáni Forma-1-es Nagydíjon. Ausztrália után immár másodszor Valtteri Bottas állhatott fel a dobogó legfelső fokára, akit Lewis Hamilton követett a másodikon. Hiába volt a sok beszéd a Ferrari egyenesekben való gyorsaságáról, Sebastian Vettel bár még felfért a dobogóra, de csak a harmadik fokára. A szombati időmérő edzésen bakizó Charles Leclerc csak az ötödik lett Verstappen mögött.

A téli barcelonai tesztelések után senki nem fogadott volna arra, hogy ennyire egyenhangú lesz a 2019-es futamok eredménylistáinak az eleje. Már ami az éllovasokat illeti. A két Mercedes-pilóta, a Ferrari egyik pilótája (Vettel háromszor, Leclerc egyszer) és Max Verstappen az a négy pilóta, aki eddig labdába rúghatott a szezon első négy futamán. Sokan abban reménykedtek, hogy ha máshol nem is, de Bakuban másként alakulhatnak a dolgok. Hát nem így történt.

A rajt során az első helyről induló Bottas keményen védte pozícióját az őt támadó Hamiltonnal szemben, s itt kimutatta a foga fehérjét. Megmutatta, hogy nem adja oda olyan könnyen az első helyet ötszörös világbajnok csapattársának. Ha kell neki a győzelem, keményebben oda kell lépnie, mert a finn nem fogja azt olyan könnyen átengedni. Bottas tavaly egy defekt miatt esett el az első helytől Bakuban, de idén revansot vett és megszerezte idei második győzelmét annak ellenére, hogy a verseny végén is támadta őt Hamilton.

Nehéz harcnak nézünk elébe Lewis-szal. Az összes megszerezhető pontot be kell gyűjtenem. Természetesen mindent megtett azért, hogy megnyerje a versenyt, de én a saját versenyzésemre figyeltem. Kanyartól kanyarig mentem a verseny végén, nem is gondoltam a körökre.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta, aki ezzel a győzelemmel az egyéni ponttábla élére állt, még ha csak egy pontos előnnyel is.

Ahogy várható volt egy ilyen helyenként rendkívül szűk, utcai pályán, a biztonsági autó ezúttal is szerepet kapott. Egy kései biztonsági autós fázis – még ha csak virtuális volt is - ezúttal is megtörte a lendületet. Az ok pedig az volt, hogy Pierre Gasly Red Bullja megállt sebességváltója meghibásodása következtében.

Sergio Perez hatodikként ért célba Leclerc mögött a Racing Pointtal, s őt nagy meglepetésre a McLaren párosa, Carlos Sainz és Lando Norris követte a hetedik és nyolcadik helyen. A McLaren ezzel felugrott a negyedik helyre a konstruktőrök között. Lance Stroll és Kimi Raikkönen zárja az első tizet. Az Alfa Romeo finnje nem semmi teljesítmény hajtott végre. A bokszutcából kellett elrajtolnia, de végül egy pontot sikerült szereznie.

Nehéz hétvége van a Renault mögött, egy pontot sem sikerült szereznie a francia istállónak. Nico Hülkenberg csak 14. lett, miközben Daniel Ricciardo elég ügyetlenül beletolatott Danyiil Kvjat autójába és az mindkettőjük versenyének végét jelentette. Mindkét pilóta leszaladt a pályáról, de a Renault-pilóta nem vette észre a mögötte parkoló oroszt, gyorsan vissza akart térni a pályára, de tolatásával véget vetett erőfeszítéseiknek.

A hánytatott hétvégét megélt Charles LecLerc azzal vigasztalódhat, hogy sikerült megfutnia a leggyorsabb köridőt, így az azért járó egy pont őt és a Ferrarit illeti. Ráadásul a Nap Pilótája is a monacói lett a rajongók szavazatai alapján.

Az Azerbajdzsáni Nagydíj után kéthetes pihenő következik. 2019. május 12.-én az összes csapat számára jól ismert Barcelonába érkezik meg a mezőny. A téli tesztelések ezúttal is itt folytak, így nagy meglepetés nem érheti a csapatokat. 2018-ban kettős Mercedes-győzelem született a montmelói pályán, nagy újdonságot így nem várhatunk a május közepi futamon.