Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Ezért volt sokkal lassabb Ricciardo Fotó: Red Bull Content Pool

Ezért volt sokkal lassabb Ricciardo Kiemelt

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, hogy csapata a Spanyol Nagydíj alatt körönként 0.4 másodpercet javított a versenytempóján, annak ellenére, hogy a Mercedesszel illetve az előtte haladó Ferrarival sem tudta felvenni a versenyt Daniel Ricciardo. Horner ezt azzal indokolta, hogy az ausztrál pilóta motorját lejjebb tekerték.

Habár a szezon első versenyein a Red Bull nem tudta felvenni igazán a versenyt a Mercedesszel és a Red Bullal, azonban lényegesen gyorsabbak voltak, mint a középmezőnyben autózó csapatok.

Max Verstappen a szombati időmérőn 0.557 másodpercesre csökkentette a hátrányát a két éllovas csapattal szemben, azonban a holland versenyző vasárnap nem sokáig élvezhette a sikert, ugyanis már az első kanyarban megpecsételődött a futama, amikor is összeütközött a Ferrari finn versenyzőjével, Kimi Räikkönennel.

Ricciardo, aki a kvalifikáción csaknem egy másodperccel maradt el a pole pozíciót megszerző Lewis Hamiltontól, a futam során a negyedik helyen autózott egészen addig, amíg Valtteri Bottas Mercedesének motorja meg nem adta magát, így megörökölte a finntől a harmadik pozíciót.

Ricciardo ezzel felállhatott a dobogó legalacsonyabb fokára, azonban hátránya így is 73 másodperc volt a futamot megnyerő Lewis Hamiltontól, azonban Christian Horner hozzátette: a Red Bull óvatos taktikát alkalmazott, mivel a csapat számára már egyértelmű volt, hogy az első két hely egyike sem elcsíphető.

"Daniel szinte végig egyedül autózott" - hangsúlyozta Horner. "Nagyjából a verseny felénél húztuk lejjebb a motor teljesítményét, mivel így tudtuk növelni a motor élettartamát."

"Nyilvánvaló, hogy még el kell telnie egy pár versenynek, és az előttünk haladó autók versenytempói igencsak jelentősek."

"Még mindig rengeteg munka áll előttünk annak ellenére, hogy a hétvégén jelentős előrelépést tettünk, ami egyébként egy nagyon tiszta fejlődési irányt adott nekünk, és arra törekszünk, hogy ezt majd a következő versenyeken ki tudjuk használni."

Horner mindemellett elismerte, hogy a Red Bull hátránya versenytempóban jelentősebb, mint egy körön, s úgy véli: minél előbb előrelépést kell tenniük az abroncsok működésének megértésében. "Úgy gondolom, hogy a különbség sokkal nagyobb volt a verseny során."

"Daniel nem volt annyira elégedett az autóval, mint Max - ezzel persze nem azt akarom sugallni, hogy Max előrébb tartana, mint Daniel, viszont még mindig vannak megválaszolatlan kérdések."

"Az abroncsok megfelelő működése kulcsfontosságú elem, különösen ezen a pályán, mivel érdekes 'kiképzést' ad az abroncsoknak."

"Látható, hogy jelenleg ezen a területen úszunk el általában a versenyek első felében, s ezért lehetünk a második etapban versenyképesebbek."

Szeleczky Afrodite

"Egy adott napon, adott körülmények között azt gondolod, korlátaid vannak. Majd eléred a határt, és azt mondod: "oké, ez a határ". Majd hirtelen egy kicsit tovább lépsz. A gondolataid hatalmával, az eltökéltségeddel, az ösztönöddel és a tapasztalatoddal nagyon magasan tudsz repülni." - Ayrton Senna