Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Fordulatos futamon Verstappen az első Fotó: Amber PR

Fordulatos futamon Verstappen az első Kiemelt

Boldog trió ünnepelhetett a hockenheimi dobogón vasárnap, miután egy nagyon izgalmas futamot követően váratlan eredmény született. A Mercedes és pilótái eddigi menetelésük után ezúttal nulláztak, miközben Sebastian Vettel az utolsó helyről a másodikig vitte fel a Ferrarit. Max Verstappen megérdemelt győzelmet szerzett, Danyiil Kvjat, az újdonsült apuka, pedig hosszú F1-es megpróbáltatások után ismét dobogóra állhatott. Érdekesség, hogy az összes dobogós pilóta múltbeli vagy jelenlegi Red Bull-pilóta.

„Fantasztikus, hogy a végén én nyertem. Nagyon trükkös volt megtalálni a megfelelő stratégiát, nagyon kellett koncentrálni. Az nyert, aki nem hibázott. Az évek során egyre több tudásod lesz, nagyon örülök az eredménynek.” – szögezte le Verstappen.

Hullámvasúton ült a Forma-1 mezőnye a Német Forma-1-es Nagydíjon, Hockenheimben. Az eső következtében voltak itt csúszkálások, kiesések, biztonsági autók tömegével. Aki célbaért problémamentesen, mind győztesnek tekinthető. Az ezt megelőző Osztrák és Brit Nagydíj se volt semmi, de a német futam még rajtuk is túltett izgalmak és történések terén. Csak remélhetjük, hogy ez a tendencia kitart a jövő hétvégi Magyar Nagydíjig.

Három napos forró felvezetést követően erősen lehűlt, esős időben zajlott a 67 körös Német Nagydíj. A hol esős, hol száraz időjárási körülmények nagyon trükkösek voltak a szereplők számára, a megfelelő abroncsválasztás kulcsfontosságú tényező volt ezen a nehéz futamon. A Red Bull és a Ferrari győztesként, míg a Mercedes, amely itt ünnepelte autósportos részvételének 125. évfordulóját, pontok nélkül távozik.

Érdekes módon többen is ugyanabban a kanyarban, az utolsó előttiben, mondtak búcsút a futamnak. Charles Leclerc, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is itt esett ki. Nico Hülkenberg szintén itt dobta el az autóját a 41. körben, pedig a német jó úton haladt Forma-1-es pályafutása első dobogós helye felé. Fájdalmas vég a Renault számára azután, hogy Daniel Ricciardo még a 15. körben kényszerült kiállni autójának motormeghibásodása miatt. Hülkenberg kiesése előtt egy körrel Kimi Raikkönen is majdnem áldozatul esett az utolsóelőtti kanyarnak, de közepes gumikon elég tapadást talált ahhoz, hogy visszatérjen a versenybe, s végül hetedik lett, csapattársa, Antonio Giovinazzi előtt.

Hamilton egész hétvégén nem érezte jól magát, egy betegség hátráltatta, így számára különösen megerőltető lehetett ez a futam, ami pedig nagyon fontos volt a Mercedesnek, mely támogatása nélkül aligha lehetett volna idén megrendezni a Német Nagydíjat.

Lewis Hamiltont ráadásul kétszer is büntették a verseny során. A bokszbejárat előtt megforgott, az első szárnya is megsérült, de behajtott a bokszba szabálytalanul keresztben. Emiatt öt másodperces büntetéssel sújtották. Később újra vizsgálták, mivel az egyik biztonsági autós időszakban túl lassan hajtott. Valtteri Bottas számára ez remek alkalom lett volna arra, hogy ezúttal neki álljon a zászló. A finn azonban nem tudott élni a kínálkozó lehetőséggel, s ő is nekicsapta autóját a falnak.

Sebastian Vettel kanosszát járt a tavalyi Német Nagydíj óta, s remélhetőleg ez a hosszú, sikertelen időszak ezzel a mostani második hellyel véget ért számára és a Ferrari számára. Miközben a szabadezdéseken végig brillíroztak a Ferrarik, az időmérőn már az első etapban kiesett Vettel és végül az utolsó helyről vágott neki a vasárnapi futamnak. Charles Leclerc a tizedik helyről rajtolhatott és nagyon jó helyen is versenyzett egészen a 29. körig, amikor is kicsúszott a sóderágyba az utolsó előtt kanyarban és a második helyről kiesett. Sima gumikon körözött az akkor még tetemes vízmennyiséget tartalmazó pályán és gyakorlatilag úgy felúszott az autója a sok vízen, hogy már nem tudta befordítani a kanyarban.

Ez a verseny a slick és intermediate gumik jó időzítésén múlott. A legjobb munkát pedig a Red Bull végezte. Max Verstappen nagy - narancssárgába öltözött - rajongói tábora előtt Ausztria után ismét az élre vitte célba autóját. Ráadásul a leggyorsabb körért járó egy pontot is begyűjtötte a fiatal holland.

A Red Bull felemás hétvégét tudhat magáénak, de az nem Pierre Gasly hibája, hogy kiesett. Az egyébként briliánsan versenyző Alex Albon nagy igyekezetében, hogy egyre feljebb jusson, rázárt Gaslyra, s összeértek a kerekek. Gasly autójának bal első kerekén levált a gumi, s félre kellett állnia, feladva a futamot. Nem véletlenül igyekezett annyira a Toro Rosso pilótája. Felismerte, hogy egy ilyen versenyen bármi megtörténhet. Akár ő is állhatott volna a dobogón, Kvjat helyén.

A Forma-1-es csapatok a verseny leintését követően már szedik is a sátorfájukat és átköltöznek a nyári szünet előtti utolsó futam helyszínére, a Hungaroringre. Hétfőn megérkeznek a kamionok a pályára, hogy csütörtökön, a média napon már minden készen legyen a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjra. Valamivel jobb időjárás és a híres magyar vendéglátás fogadja itt a csapatokat.