Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Hamilton történelmi sikert aratott Forrás: Amber PR

Hamilton történelmi sikert aratott Kiemelt

Silverstone-ban helyreállt a világ rendje. Az idén nagyon domináns Mercedes és címvédő pilótája, Lewis Hamilton történelmet írt a Brit Nagydíjon. A britnek egyedülálló módon hatodjára is sikerült célba vinnie autóját a ködös Albionban rendezett futamon. Ez volt ráadásul a Mercedes pilótájának 80. Forma-1-es győzelme. A második helyen a nagyon csalódott Valtteri Bottas ért célba, míg a bronzérmes helyezés a Nap Versenyzőjének választott ferraris Charles Leclercé lett egy nehéz futamot követően.

„Az igazat megvallva, elállt a szavam. Nem is tudom leírni, hogy milyen büszke vagyok, hogy itt állhatok ma a hazai közönségem előtt. Rengeteg brit zászló leng mindenütt, s mivel minden évben látom azokat, azt gondolhatnád, hogy már hozzászoktam, de mindig olyan, mintha először látnám. Örökké hálás leszek mindenkinek, aki ma itt volt, s remélem élveztétek a napot.” – szögezte le a versenygyőztes brit, akinek az előnye immár 39 pont az egyéni ponttáblán.

Rég volt részünk olyan izgalmas és történésekkel teli Forma-1-es futamban, mint a mostani volt. Bár a két Mercedes sorsát is érdemes volt követni a verseny során, de az igazi történések nem velük voltak kapcsolatosak. A jellemzően hűvös brit éghajlat ugyanis tett róla, hogy ezek az időjárási viszonyok a Mercedesnek kedvezzenek.

Valtteri Bottas rajtolhatott az élről, s bár Hamilton próbálkozott előzéssel nem igazán sikerült neki megelőznie finn csapattársát a pályán. Antonio Giovinazzi balesete kapcsán a biztonsági autós fázis időzítése nem kedvezett Bottasnak, akit előtte hívtak be a bokszba, s ekkor Hamilton az élre állt és már ott is maradt. Bottas arcára volt írva a verseny végén csalódottsága, hogy a pályán kívül vesztette el az első helyet, ami nagy fricska lehetett volna Hamilton orra alá.

A harmadik helyezett Charles Leclerc nem véletlenül lett a Nap Versenyzője. A monacói pilóta ezúttal nem hagyta magát és sikeresen maga mögött tartotta Max Verstappent, egészen addig a bokszbeállásig, amelyben egyszerre ment ki Verstappennel. Mivel a Red Bull szerelők gyorsabbak voltak, a két pilóta egymás mellett hajtott kifele úgy, hogy Verstappen egy kicsit előrébb ment. A végén a holland beállt Leclerc elé, de a ferraris később ismét az élre állt.

A biztonsági autós fázis után Verstappen már Leclerc előtt hajtott és Sebastian Vettel után eredt. Meg is előzte a ferraris pilótát, aki viszont a visszaelőzési kísérlet során eltévesztette a fékezési pontját és belerohant a Red Bull hátuljába, kitolta őt a pályáról és mindkettő autó megsérült. Vettel szemmel láhatóan lelassulva visszabicegett a bokszba új orrkúpért, miközben Verstappen egy dobogós hely reményében sérült autójával is kint maradt a pályán. Vettel később 10 másodperces büntetést kapott ezért a manőverért, s végül csak a 16. helyen ért célba.

Hamilton közben rendületlenül hajtott az élen, s sokáig úgy tűnt, hogy a csalódott Bottas legalább azzal az egy ponttal vigasztalódhat, amelyet a leggyorsabb körért osztanak, de végül azt is ellopta az orra elől Lewis Hamilton a verseny utolsó körében.

Pierre Gaslyt sokat szapulták a közelmúltban gyenge teljesítménye okán. A francia most összeszedte magát és negyedik helyre vitte célba a Red Bullt a volt katonai repülőtérből kialakított pályán. Verstappen nem tehetett más, mint hogy követte csapattársát az ötödik helyen a célban. Azért ez az eredmény sem semmi a hollandtól, akinek ezek szerint nem sérült annyira az autója, mint ahogyan a balesetből feltételezhető volt.

A hatodik helyen nagyon szép versenyzéssel Carlos Sainz ért célba a McLarennel. Nagyszerű harcot vívott a spanyol pilóta Daniel Ricciardóval, aki alulmaradt, így kénytelen volt beérni a hetedik hellyel a Renault-val. Kimi Raikkönen lett a nyolcadik, így visszaugrott az egyéni ponttábla nyolcadik helyére. Az első tizet Danyiil Kvjat (Toro Rosso) és Nico Hülkenberg (Renault) zárja.

Lando Norris elégedetlenkedett a csapatrádióba, mivel a biztonsági autós fázis ellene játszott és a két bokszbeállásos stratégiája miatt esett ki az első tízből. A McLaren mindig vidám brit pilótája ezúttal sajnos nem aranyköpésekkel szórakoztatta a hallgatóságot.

A Haas hétvégje pont ugyanolyan rosszul végződött, amilyen rosszul indult. Energiaitalos szponzoruk balhéját követően Romain Grosjean már az első szabadedzés során eléggé alulteljesített, mikor a bokszból kijövet a szalagkorlátnak ütközött autójával. A verseny alatt azonban ezt a mutatványt is sikerült pilótáinak alulmúlniuk. Grosjean és Magnussen már az első körben egymásnak ment, s autójuk ennek következtében annyira megsérült, hogy végül mindkettejüknek fel kellett adniuk a futamot. Ez volt zsinórban a negyedik hétvége, hogy a csapat pontok nélkül távozik egy Forma-1-es futam helyszínéről.

A Forma-1-es pilóták egy kicsit ismét megpihenhetnek. A csapatoknak ezúttal is csak két hét múlva (2019. július 28.) kell hadrendbe állniuk, a versenynaptárba tavaly visszatérő Hockenheimben. Tavaly izgalmas futamot rendeztek Németországban. Sebastian Vettelnek nem sikerült nyernie hazai pályáján. Bár rajtelsőként indult, az 51. körben a szakadó esőben hibázott a Ferrari pilótája, s kiesett. A rendkívül rosszul sikerült szombati napot követően Lewis Hamilton, a mezőny végéről az élre állt, s végül az első helyen ért célba. A második helyen Valtteri Bottas ért célba, míg a bronzérmes helyezés Kimi Raikkönené lett.