Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Hamilton visszatért a csúcsra Fotó: Amber PR

Hamilton visszatért a csúcsra Kiemelt

Spanyolország után Franciaországból ismét boldogan távozik Lewis Hamilton, miután vasárnap megszerezte első Francia Nagydíj  győzelmét a Paul Ricard versenypályán. A második helyen Max Verstappen ért célba a Red Bullal. Ezúttal Kimi Raikkönen lett a jobb Ferrari-pilóta, hiszen a finn állhatott fel a dobogó harmadik fokára.

„Nagyon, nagyon hálás vagyok ezért az erős hétvégéért. A csapatom, akikkel már hat éve együtt vagyok, a határon dolgoztak és soha nem adták fel, így nekik köszönöm ezt a győzelmet és mindenkinek az üzemben, odahaza. Ez egy nagyszerű nap, nagyon élveztem a versenyt. Az időjárás tökéletes volt és jó látni, hogy ilyen sokan kilátogattak ide.” – szögezte le Hamilton, aki ezzel a győzelemmel visszavette az első helyet az egyéni ponttáblán.

Lewis Hamiltonnak és a Mercedesnek feküdt a régi-új francia pálya. Bár unalmasnak titulálta előzőleg ezt a betoncsíkot, rajtelsőségét domináns vezetéssel könnyen győzelemre váltotta a brit pilóta. Valtteri Bottas szerencsétlenségére egy korai baleset és egy rosszul sikerült bokszbeállás hátráltatta, így a várt kettős Mercedes-győzelem elmaradt. Helyette csak a távoli hetedik helyre kormányozta célba a finn ezüst nyilát. A brackley-i csapatot segítette az is, hogy a Pirelli erre a pályára nem vitte el hiperlágy abroncsát, amellyel igencsak meggyűlt eddig a csapat baja.

A Ferrarinak ezúttal nem jött ki a lépés. Vettel és Raikkönen a harmadik és hatodik rajtpozícióból vághattak neki az 53. körös versenynek, de Vettel hibázott a rajtot követően. Elfékezte magát és nekiütközött Bottas autója hátuljának, magával rántva a finnt a bukótérbe. Vettel később öt másodperces büntetést kapott ezért a manőveréért. Nem volt sima a rajt, hat autó is a pálya széli csíkozott bukótérben kötött ki az első kanyarnál.

Ami Vettelt illeti, visszaesett a mezőnyben, de elkezdte szépen ledolgozni a hátrányát, amiért később „Driver of the Day – A Nap Pilótája” címet is megkapta a rajongóktól. Az igyekezete azonban legvégül csak az ötödik helyre volt elegendő.

A második körre a francia rajongók nagy bánatára már csak egy francia pilóta – Romain Grosjean – maradt a mezőnyben. Esteban Ocon ugyanis az ominózus első kanyarban a rajtot követően kiütötte Pierre Gaslyt a versenyből. Ez biztosan nem lendítette előre kettejük barátságát. Érdekes volt a Force India leszakadt abroncsát látni. A gumiköpeny repült az autók között. A hétvége során a csapat már kapott egy komolyabb büntetést a leszakadt abroncsa miatt, nem jött ez jól számukra.

A balesetet követően az autók a biztonsági autós fázisban bementek a bokszba, hogy a legkeményebb abroncsot – ami most a lágy volt – tegyék fel az autókra, s mivel várható volt, hogy ezek már bírni fogják a verseny végéig.

A rajtot követő legnagyobb meglepetés Carlos Sainz  harmadik helye volt. A spanyol pilóta sokáig az első pakkban autózott, mígnem a verseny végén autójában elment az erő és lelassított. Többen kielőzték, végül így is a nyolcadik, pontszerző helyre vitte célba sárga-fekete autóját.

Bár az eső lába lógott a verseny felénél, végül tiszta időben telt az ünnepi Francia Nagydíj, Le Castellet-ben. Néhányaknak, így Daniel Ricciardónak és Fernando Alonsónak kedvezett volna, ha az esőben felkavarhatják az állóvizet, de végül erre nem volt esélye egyik pilótának sem.

A verseny végére is jutott egy kis dráma. Lance Stroll abroncsai nem bírták a Paul Ricard pálya megpróbáltatásait, főként, hogy már nagyon régen fent voltak a Williams-en. Az egyik gumi szó szerint felrobbant, így a pálya széli széles bukótér piros – nagyon durva – csíkjai fogták meg a fiatal kanadai pilóta autóját. A baleset miatt virtuális biztonsági autós fázis következett és gyakorlatilag ez alatt lett vége a versenynek.

Elég sokan nem értek célba a történelmi Francia Nagydíjon. Az egyik legérdekesebb közülük Sergio Perez volt, akit a 30. körben motorgondok miatt behívott csapata a bokszba. Ez azt jelenti, hogy az itt bevetett új Mercedes 2.1-es motor egyáltalán nem problémamentes. Nem jó hír ez a Mercedes csapat számára, megbízhatósági problémákat jelenthet ez az elkövetkező versenyekre.

Nem pihenhet a mezőny, jövő hétvégén már Ausztriában, az ultramodern spielbergi pályán állnak majd rajthoz a Forma-1-esek. Tavaly nem hozott váratlant az Osztrák Nagydíj. A Mercedes, a Red Bull és a Ferrari versenyzőinek szokott itt állni a zászló. Látva, hogy a mostani futamon is ezen csapatok pilótái állhattak dobogóra, az az egyetlen kérdés, hogy milyen sorrendben futnak majd célba július első vasárnapján.