Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Izgalmas szezonkezdet Bahreinben Fotó: Amber PR

Izgalmas szezonkezdet Bahreinben Kiemelt

Ahogy várható volt a tesztek és a versenyhétvége eredményéből, a 2021-es Forma-1-es szezonnyitó a Mercedes és a Red Bull csatájától volt hangos. Ebből a csatából egyelőre Lewis Hamilton került ki győztesen, ő viheti haza a szezon első győztes serlegét Bahreinből. Max Verstappen kénytelen volt beérni a második hellyel, de jó eséllyel fog idén még inni a győztesnek járó pezsgőből. A dobogó harmadik helyére Valtteri Bottas fért fel, viszont a finn pilótáé a leggyorsabb körért járó extra pont.

„Úgy jöttünk el a versenyre, hogy tudtuk hátrányban vagyunk, s azt is, hogy nehéz kezdet lesz. Mindenki hihetetlenül keményen dolgozott azon, hogy kihozzuk a maximumot abból, amink van. Nagyon hálás vagyok ezért mindenkinek. Azt hiszem, hogy ha a végén nem hibázik, talán megnyerte volna a futamot. Fantasztikus pilóta (Verstappen) és gyorsabb az autójuk a miénknél. Ez volt az egyik legnehezebb futamom egy jó ideje." – nyilatkozta Hamilton a Sky Sportsnak.

Hűvösebb és szeles időjárási körülmények fogadták a mezőnyt vasárnap a hétvége előző napjaihoz képest. Ez az időjárás azonban hasonló volt ahhoz, ami két hete várta a mezőnyt a szahíri pályán az előszezoni háromnapos teszt során. Szombaton nem csak a Mercedes és a Red Bull villantott, hanem az az AlphaTauri is, amely viszont a verseny alatt nagyon alulteljesített. Juki Cunoda újoncként a kilencedik pontszerző helyen ért célba még így is, Pierre Gasly viszont célba sem ért.

Max Verstappen pályafutása során negyedszer rajtolhatott az élről, de a vezetést a bokszbeállások első köre során elvesztette és Lewis Hamilton az élre állva sokáig vezetett. Alig három körrel a verseny vége előtt a Red Bull kitűnő gumistratégiája folytán a holland megelőzte a címvédő világbajnokot. Verstappen azonban nem sokáig örülhetett az első helynek. Mivel előzés közben kisodródott a pályáról, szinte azonnal vissza kellett adnia a helyezését a Mercedes élmenőjének. Hamilton ezután kitartott az élen és megszerezte idei első és várhatóan nem utolsó győzelmét. A brit pilóta Michael Schumacher egy újabb rekordját nyugdíjazta. Pályafutása során összesen 5.111 körön át vezetett a Mercedes élmenője.

Lando Norris szezonkezdése nem volt olyan látványos, mint tavaly, amikor is mindjárt az első futamon dobogóra állhatott. Így sem kell szomorkodnia a brit fiatalnak, hiszen a negyedik helyet megszerezte Sergio Perez és Charles Leclerc elől. A McLaren idén is jó eséllyel pályázik e teljesítmény alapján a konstruktőri harmadik helyre.

Sergio Pereznek nem indult problémamentesen az első futama a Red Bullal. Már a felvezető körben leállt autójának a motorja, de végül beindult és a bokszutcából elrajtolhatott a mexikói pilóta. Felverekedte magát a mezőnyben és végül az ötödik helyen ért célba. A verseny zaklatott kezdéséhez hozzájárult a Haasbotrányhőse”, Nyikita Mazepin is, aki az első körben kicsúszott a Haas-szal. Fernando Alonso visszatérése nem hozott túl dicsőséges eredményt. A spanyol pilóta a 34. körben fékproblémákkal kiállni kényszerült a versenyből.

A Ferrari mindkét pilótája az első tízben végzett. Charles Leclerc a hatodik, míg Carlos Sainz nyolcadik lett. Daniel Ricciardo első versenyét a McLarennel a Ferrari-szendvicsben végezte a hetedik helyen. Az Aston Martin az egész hétvége során nem alkotott maradandót. Nem mutatott a csapat olyan teljesítményt, mint tavaly a Racing Point, ami gyakorlatilag a mezőny harmadik legerősebb teljesítmény nyújtó autójával rendelkezett. Lance Strollnak még így is sikerült az első tízbe bejutnia, s mivel a kanadai zárja a pontszerzők sorát, így neki egy pont jutott. Sebastian Vettel kevésbé volt szerencsés. Egy kör hátrányban a 15. helyen ért célba nem túl meggyőző teljesítményével.

Mick Schumacher utolsó célbaérőként, a 16. helyen egy kör hátrányban futott célba.

A Forma-1-es mezőny visszatér Európába és egy hosszabb pihenőt vesz. Három hét múlva (2021. április 18.) az olaszországi Imolában állnak rajthoz a csapatok. Az imolai versenypálya hosszú kihagyás után tavaly tért vissza beugró helyszínként a versenynaptárba és idén szintén beugróként van jelen. Kína következett volna a sorban második helyszínként, de tavalyhoz hasonlóan idén is törölték a versenyt a koronavírus-járvány miatt.

Tovább a kategóriában: « Bahreini nyitás