Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Millenniumi futam Kínában Fotó: Amber PR

Millenniumi futam Kínában Kiemelt

A Forma-1 1950 óta íródó történelmének mérföldkövéhez érkezik el a hétvégén. A Kínai Nagydíj lesz ugyanis az ezredik futam, amelyet nagy ünneplés, csinnadratta kísér majd. A jubileumi futamgyőzelem minden Forma-1-es pilóta álma lehet. A legelső Forma-1-es nagydíjat Silverstone-ban Giuseppe Farina nyerte egy Alfa Romeóval, vajon ki nyeri az ezrediket?

A szezon a várakozásoknak megfelelően indult, az erőviszonyok nem sokat változtak a tavalyi szezonhoz képest. Ami viszont új volt Bahreinben, az a Ferrari újoncának, Charles Leclercnek a kitűnő szereplése volt. Ez egyeseknek meglepetést okozott, de sokakban inkább beigazolódni látszott az a megérzés, hogy a monacói nagy tetteket fog még végrehajtani az autóversenyzés csúcsának számító bajnokságsorozatban. Ha a Ferrari technikája nem adja meg magát, a monacói tehetség személyében egy új győztest üdvözölhettünk volna a dobogón. S bár a morális győztes végül is a 21 éves pilóta volt, mégis Lewis Hamilton vihette haza a bahreini győztes trófeát.

A Ferrari kitűnő szereplése a riválisok figyelmét is felkeltette. Mindenki egyöntetű véleménye szerint a maranellói istálló klasszisokkal jobb formát mutatott, mint a többiek. A Mercedesnél ennél tovább mentek. A német Auto Motor und Sportnak nyilatkozó Mercedes-mérnök elmondta, a Ferrari motorteljesítménye jobb, mint a tavalyi volt, pedig már az is meglepetést keltett akkor az ellenfelek körében.

A Haasnál és az Alfa Rómeónál nem láttak ekkora különbséget Bahreinben, pedig a Ferrarinak ugyanolyan motorral kell ellátnia a tőle motort vásárló csapatokat, mint amilyeneket ő maga is használ. Kérdés, hogy ha nem a motorból, akkor miből ered ez a teljesítménybeli különbség? Bármiből is, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselőinek látogatására lehet hamarosan számíthatnak a maranellóiak.

A Mercedes azért várhatóan nem fog a kardjába dőlni Kínában. A statisztikák szerint jó esélye van a jubileumi futamgyőzelemre. Az utóbbi évek nagy részében ugyanis Mercedes motorral futó autók értek be a kínai célba elsőként. 2010 óta egyedül 2013-ban – amikor Fernando Alonso nyert a Ferrarival - és 2018-ban – amikor Daniel Ricciardo győzedelmeskedett a Red Bullal - nem sikerült hazavinnie a márkának a győztes trófeát a távol-keleti pályáról.

Sebastian Vettel nehéz helyzetben lesz a hétvégén. Lewis Hamilton ötször állhatott fel a kínai dobogó tetejére, s ferraris csapattársa is kitűnő formában van. Itt lenne az ideje megmutatnia a németnek, hogy mire is képes. Bahreinben megint hibázott – ami az elmúlt évet is beleszámítva már a sokadik volt - s végül csak az ötödik lett. A győzelmet kellene megcéloznia a 31 éves pilótának, de az nehéz mutatvány lesz.

Vettelnél jobban már csak Daniel Ricciardo szenvedett Bahreinben. A 2018-as kínai verseny győztese teljesen más helyzetben van, mint tavaly ilyenkor. S ezen nincs is mit csodálkozni. Élvonalbeli csapatát cserélte le egy középszerű istállóért. Ennek pedig az eredménye az, hogy az első két futam egyikén sem sikerült célba érnie, s nagyon küszködött már azért is, hogy felvegye csapattársa, Nico Hülkenberg tempóját.

A bahreini futam nagyon érdekesen alakult és az izgalmas versenyekért rajongó szurkolók is elégedettek lehettek. Kínában pedig még jobb futam várható, hiszen ott inkább jellemző a sok kerék-kerék elleni csata, köszönhetően a szélesebb pálya adottságainak. Időjárás tekintetében azonban egy kicsit nehézkesebb ez a helyszín. Változékony időjárás és esőzések jellemzőek ebben a térségben. Az időjósok szerint ezúttal pénteken és szombaton napos idő lesz, s inkább vasárnapra várható esőzés. Erre a pályára és időjárási viszonyokra olyan autóra van szükség, amely különböző körülmények között is jól teljesít. A stratégia megválasztásánál is főhet a csapatvezetők feje. Ezúttal is nagy hangsúly helyeződik az abroncsokra, hiszen a hőmérséklet itt általában alacsony (15-20 fok között lehet) és a pálya eléggé eszi a gumikat.