Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Pihenés után munka Fotó: Amber PR

Pihenés után munka

A forró Magyar Nagydíjat követően hosszú nyári szünet következett a Forma-1-es csapatok számára. Majd egy hónap kihagyás után azonban itt az ideje, hogy ismét munkába álljanak a kipihent pilóták és Forma-1-es „munkások”. A versenyszezon második felét a Forma-1-es csapatok az egyik legrégebbi pályán, Spa-Francorchamps-ban nyitják meg. Mindenki rajong ezért a pályáért, ezért a futamért. Ráadásul a különleges mikroklímával rendelkező ardenneki pályán az időjárás sokszor fordulatos futamot hoz.

Általában nagy kihívás elé néz idén minden futam, amely a Magyar Nagydíjat követi. A mindenki által kedvelt Hungaroringen az utóbbi időkben fordulatokban és izgalmakban bővelkedő verseny szemtanúi lehettünk. Idén egy kissé másként alakult. Bár Lewis Hamilton volt a 32. Magyar Nagydíj győzelmi esélyese, nem sikerült hatodjára győznie a Hungaroringen. A szombati forró időben zajló időmérő edzésen már érezni lehetett: ez most a Ferrari versenye lesz. Az első két rajtkockából induló Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen szinte simán behozta a két Ferrarit az első két helyre. A dobogó legalsó fokára Valtteri Bottas állhatott fel, miután Lewis Hamilton visszaadta a helyezést finn csapattársának.

Idén először a csapatok a futamot követően Mogyoródon maradtak, hogy kétnapos szezonközi teszten vegyenek részt aktív és feltörekvő pilótákkal. A teszt maga annyira nem érdekes, mivel nem sokat lehet megtudni belőle. A köridők nem mérvadók. Nem lehet ugyanis tudni milyen beállításokkal, milyen súllyal, abroncsokkal és üzemanyag mennyiséggel gurulnak pályára az autók. Robert Kubica személye keltett feltűnést, aki két korábbi Forma-1-es tesztet követően a Hungaroringen egy 2017-es Renault-val tett meg két versenytávot probléma nélkül. A lengyelért rengett a lelátó, sok polák látogatott el hozzánk Kubica kedvéért, s minden körben hangosan bíztatták kedvencüket. Bár Spában még Jolyon Palmer áll majd rajthoz a Renault-val, kíváncsian várjuk mi lesz Kubica sorsa.

A hétvégén Belgiumban elkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon második része. A mezőny kipihenten és újult erővel vág bele a munkába. Nehéz megjósolni a hétvégi futam győztesét, ugyanis az elmúlt öt évben öt különböző pilóta állhatott fel a dobogó legfelső fokára Spában. 2016-ban Nico Rosberg nyert. A német pilóta akkor könnyen szerezte meg a győzelmet Daniel Ricciardo előtt. Lewis Hamiltonnak a bronzérmes helyezés jutott. Hamilton idén is esélyes, s ha a nyertes sorminta folytatódik, akkor a ferraris győzelmet követően most Mercedes-sikernek kellene következnie. De hát, mint tudjuk, nem így történnek a dolgok, legfőképpen nem a Forma-1-ben.

A belga futam végkimenetelébe az időjárás is beleszólhat, amely az Ardennekben annyira kiszámíthatatlan, hogy itt az sem ritka, hogy a pálya egyik részén esik az eső, míg máshol verőfényes napsütés van. Jelenleg egész hétvégére záporokat és zivatart jósolnak az időjósok Spa területére, ami alaposan megkeverheti a lapokat.

A Forma-1-es pilóták nagy örömmel indítják a szezon második részét egy mindenki által nagyon kedvelt, ikonikus pályán. A kiszámíthatatlan időjárás, a gyönyörű helyszín a hegyek között, a pálya vonalvezetése mind-mind hozzájárulnak ehhez. A kedvenc kanyarok között van az itt található híres Eau Rouge (Vörös Víz), amely egyben a versenynaptár egyik legizgalmasabb kanyarja, de a favoritok között ott van a Pouhon vagy éppen a Blanchimont is.

“Pouhon az egyik legnagyobb kedvenc számomra. Nagyon gyors és jó érzés jól bevenni azt. A 2017-es autókkal extra különleges élmény lesz a kör ezen része, éppúgy, ahogy az Eau Rouge is.” – szögezte le a nyári szünet alatt vőlegénnyé vált Sergio Perez, a Force India pilótája.

A verseny és a pálya

A pálya tulajdonosai a 2006-os évet – amikor nem rendezték meg ezt a futamot - arra használták fel, hogy felújítsák a pálya bokszait és a paddock részét (itt találhatók a csapatok szervizkamionjai és vendéglátó egységei, a motorhome-ok). Ezen kívül a célegyenes előtti kanyaron is munkálatok folytak. Bár azóta sok év telt el, nem hiányozhat ez a futam az egyre bővülő versenynaptárból, pedig sok-sok ország áll sorban a versenyrendezési jogért. Spa ikonikus, nem maradhat ki.

Ez egy nehéz pálya, amelyen nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani.

A 44-körös Belga Nagydíj augusztus 27.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,052 km. A pályarekordot Sebastian Vettel tartja 2009-ből, ideje 1 perc 47,263 másodperc.