Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Rosberget családi átok sújtotta? Fotó: Facebook (MERCEDES AMG PETRONAS)

Rosberget családi átok sújtotta? Kiemelt

Habár a szombati időmérőn sikerült megszereznie a pole-t Nico Rosbergnek, vasárnapra már nem tudta átmenteni remek formáját. Mindazontáltal úgy tűnik, hogy a történelem ismétli önmagát: 30 évvel ezelőtt Nico édesapja, Keke Rosberg szintúgy megszerezte a rajtelsőséget a Német Nagydíjon, azonban nem volt képes a pole-t győzelemre váltani, miután a futam végére kifogyott autójából az üzemanyag és csak az ötödik helyen intette le a kockás zászló. Az 1982-es világbajnok fia ehhez képest egy helyet "javított", ő ma a negyedik helyen futott be.

Vasárnapra virradóra három pilótát is büntetés sújtott: Carlos Sainz Jr.-t három pozícióval sorolták hátrébb, miután a szombati kvalifikáció második szakaszában feltartotta Felipe Massát, így ő a 16. helyről vághatott neki a futamnak.
Romain Grosjean autójában váltót cseréltek, a szabályok szerint ezért öt rajthelyes büntetést róttak rá, s így a huszadik rajtkockából startolt, míg Hülkenberget - aki egy egészen szokatlan hiba miatt kapott büntetést - egy pozícióval sorolták hátrébb, így ő a nyolcadik rajtkockából várta, hogy kialudjanak a rajtlámpák hazai futamán.

A verseny végeredménye már szinte az első kanyarban eldőlt: Hamilton játszi könnyedséggel rajtolta le a pole-ból induló Mercedeses csapattársát, aki elé végül befért a két Red Bull is - annak ellenére, hogy Rosberg ezután kemény ellentámadásba kezdett, az első négy sorrendje ezután csak annyiban változott, hogy Ricciardo és Verstappen a futam során (csapatutasításra) helyet cseréltek egymással. Ebben valószínűleg közrejátszott az is, hogy Rosberg kerékcseréje a vártnál lassabb volt, mivel a bokszban állítottak valamit a német hátsó szárnyán. Rosberg azonban ezután sem adta fel, s felárkózott Verstappenre, azonban a német nem volt teljesen szabályos, hiszen amikor megelőzte Verstappent, gyakorlatilag leszorította a hollandot a pályáról. E mutatvány miatt a hétvégén az Emerson Fittipaldi által vezetett versenybíróság végül öt másodperces büntetést rótt a hazai közönség előtt szereplő Rosbergre. A 31 éves pilóta a következő kiállásánál töltötte le a büntetését, ami a vártnál hosszabbra sikerült: a közösségi médiában többen is jelezték azt, hogy legalább nyolc másodpercig nem értek a bokszban Rosberg autójához.

A futam után nem is tudta leplezni Rosberg a csalódottságát, s elmondása szerint meg is lepődött azon, hogy megbüntették, hiszen szerinte egy szabályos kerék-kerék elleni csata volt. "Erre egyáltalán nem számítottam" - kezdte a német, aki most már 19 pontra van lemaradva a már vb-éllovas Hamiltontól. "A dolgok mindig egyszerre jönnek össze, de nem hiszem, hogy ez befolyással lett volna a végeredményre - a Red Bullokkal nem tudtam felvenni a harcot.

Igaz, a büntetést megelőzően előttük voltam, azonban a Red Bulloknak nagyon jó volt a versenytempójuk." Rosberg csalódottsága ellenére azt is elmondta, hogy mit szól Hamilton előnyéhez. "19 pontot még nem nehéz visszahozni. Azonban a verseny számomra nagyon kemény volt, és még egy kis időbe telik, amíg megemésztem."

Hamiltonnal egyenesen madarat lehetett fogatni - a brit elmondta, hogy egy hibátlan futam van a háta mögött, illetve nagyon elégedett a teljesítményével. "A szombat nem volt tökéletes, de tanulhatsz az ilyen esetekből is. Ma viszont a 'pohár félig tele van' hangulattal keltem fel, és a nap végére tele is töltöttem" - zárta rövidre a címvédő.

A Red Bull hatalmas meglepetést okozott azzal, hogy mindkét pilótájuk a dobogóra állhatott. Ricciardo pedig - szokásához híven - nem is rejtette véka alá az örömét. "Az egyik legüdítőbb dolog látni azt, hogy mennyi szurkoló jött el a Német Nagydíjra - ez nyilvánvalóan a futamnak is jót tesz, így, egy év kihagyás után. Szeretnék köszönetet mondani a Red Bullnak; ez az első olyan futam az idén, ahol mindketten dobogóra állhattunk. Ez egy hihetetlen zárása a szezon első felének."

Az ausztrál csapattársa, Max Verstappen szemmel láthatólag nem vette szívére azt, hogy csapatutasításra el kellett engednie Riccciardót. Sőt, a fiatal holland úgy nyilatkozott, hogy ez a taktikai megmozdulás is kellett ahhoz, hogy mindkettejük számára biztosítva legyen a dobogós hely. "Jól sikerült a rajtunk, és a versenytempónk is megfelelő volt. Élveztem a futamot. Én és Daniel különböző taktikán voltunk, ezért is engedtem magam elé, a csapatjátéknak köszönhetően pedig mindketten felállhattunk a dobogóra. Másrészről az elsődleges célunk az volt, hogy több pontot szerezzünk a Ferrarinál, és ez sikerült."

Habár nem volt versenyben a futamgyőzelemért, egy pár kör erejéig Sebastian Vettel volt az egyik főszereplő - a németet a 44. körben hívta volna ki a Ferrari a második kerékcserére, azonban a négyszeres világbajnok a kérésnek nem tett eleget, s azt a választ adta, hogy 'negatív, még jók az abroncsok', végül pedig a 47. körben állt ki friss gumikért. A 29 éves klasszis a futam után elmondta, hogy már bánja tettét. "Utólag visszagondolva hibát követtem el, ugyanis nagyobb nyomást helyezhettünk volna az előttünk lévőkre egy korábbi kiállással. A futam alatt rengeteget rádióztunk - nem tudom, hogy ebből mennyi került adásba. A szakaszok végén már csak szenvedtünk az abroncsokkal, és éppen ezért nem szerettem volna túl sokáig húzni az etapot. Vitathatatlan, hogy túl óvatos voltam a stratégiát illetően" - ismerte el a hibát Vettel, aki elmondta azt is, hogy a Ferrarinak a hétvégén nem volt meg a kellő tempója. "Sajnos nagyon messze voltunk az élen haladóktól, különösen az első kettőtől. Ennek ellenére megpróbáltuk nyomni, és olyan közel kerülni az előttünk lévőkhöz, amennyire csak lehet.

Nem vagyok boldog. Egy hazai futam mindig különleges, ez azonban nem volt az."

A száguldó cirkusz mezőnye a következő két hétben kötelező nyári szünetét tölti, a legközelebbi futamra pedig augusztus utolsó hétvégéjén, Belgiumban kerül sor.

2016-os Német Nagydíj:

1. L. Hamilton (Mercedes) 1:30:44.200
2. D. Ricciardo (Red Bull) +6.996
3. M. Verstappen (Red Bull) +13.413 
4. N. Rosberg (Mercedes) +15.845 
5. S. Vettel (Ferrari) +32.570 
6. K. Räikkönen (Ferrari) +37.023 
7. N. Hülkenberg (Force India) +1:10.049 
8. J. Button (McLaren) +1 kör
9. V. Bottas (Williams) +1 kör
10. S. Pérez (Force India) +1 kör
11. E. Gutiérrez (Haas) +1 kör
12. F. Alonso (McLaren) +1 kör
13. R. Grosjean (Haas) +1 kör
14. C. Sainz Jr. (Toro Rosso) +1 kör
15. D. Kvyat (Toro Rosso) +1 kör
16. K. Magnussen (Renault) +1 kör
17. P. Wehrlein (Manor) +2 kör
18. M. Ericsson (Sauber) +2 kör
19. J. Palmer (Renault) +2 kör
20. R. Haryanto (Manor) +2 kör

Kiestek:
21. F. Nasr (Sauber) +10 kör
22. F. Massa (Williams) +31 kör

Média

crap race

Közzétette: Nico Rosberg – 2016. július 31.
Utoljára frissítve: vasárnap, 31 július 2016 21:02
Szeleczky Afrodite

"Egy adott napon, adott körülmények között azt gondolod, korlátaid vannak. Majd eléred a határt, és azt mondod: "oké, ez a határ". Majd hirtelen egy kicsit tovább lépsz. A gondolataid hatalmával, az eltökéltségeddel, az ösztönöddel és a tapasztalatoddal nagyon magasan tudsz repülni." - Ayrton Senna