Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
„Szerencsés vagyok, hogy az első szezonomban egy ilyen csapattárs mellé kerülhettem” – exkluzív interjú Antonio Giovinazzival Fotó: Alfa Romeo Sauber F1 Team

„Szerencsés vagyok, hogy az első szezonomban egy ilyen csapattárs mellé kerülhettem” – exkluzív interjú Antonio Giovinazzival Kiemelt

Egyáltalán nincs könnyű helyzetben Antonio Giovinazzi. A 25 éves olasz versenyző első szezonját tölti a Formula–1-ben, és ha ez nem lenne elég, akkor még egy olyan klasszis csapattársaként is bizonyítania kell, mint Kimi Räikkönen. Nincs könnyű dolga, de a kihívások és a kritikák egyáltalán nem szegték kedvét, sőt elmondása szerint a legszívesebben még ötvenévesen is versenyezne. A húszas évei közepén járó pilótával a Belga Nagydíj előtt beszélgettünk. (Az interjú a Sportime Magazin 2019/5-ös számában jelent meg.)

„A nyári szünet idejére hazamentem Olaszország déli részére, ahol az időt a családommal és a barátaimmal töltöttem, de persze mindemellett sokat edzettem is. Felszívtam magam a szezon második felére” – kezdte magazinunknak adott interjúját Antonio Giovinazzi. A beszélgetés előtt természetesen végigpörgettük az olasz versenyző Instagram-oldalát is, ahol láttuk, hogy egy kerékpáros túrán vett részt a barátaival. Mivel az egyik hobbija a kerékpározás, kíváncsi voltam arra is, hogy esetleg gondolkodik-e azon, hogy Jenson Buttonhoz hasonlóan az állóképességi sportokban is megméreti magát. „Áh, nem, én erre csak edzésként tekintek. De persze szeretek kerékpározni, teniszezni – szerintem minden sportot szeretek. De most egy célra összpontosítok, az pedig az, hogy jól teljesítsek itt, az F1-ben. Naponta egyébként három vagy négy órát eltöltök az edzőteremben, és e mellett sok kardiós edzést is csinálok – ahogy mondtam, kerékpározok, teniszezek, focizok. Szeretek egyébként több sportot űzni, nem csak egyet. Mindennap edzek, nincs pihenőnap. Vagyis, általában vasárnaponként nem edzek, de akkor meg verseny van.” (nevet)

Olaszország a finom, és nem feltétlenül egészséges életeiről híres. Nagyon kevés olyan ember akad e világon, aki nem rajong az olasz konyháért. Giovinazzi pedig vérbeli olasz, és természetesen imádja a tradicionális itáliai étkeket. „Bármennyire is szeretem a hazám ételeit, tudom, hogy nem tesznek túl jót nekem. Próbálok odafigyelni az étkezésemre. Persze néha csalok, és szombatonként megeszek egy pizzát, de tudom, hogy ezt nem nagyon lenne szabad, szóval a helyes étkezésre próbálok mindig fókuszálni. A kedvenc ételem a pizza, de nagyon szeretem a tésztákat, illetve a tiramisut – többek között. Én magam egyébként nem tudok főzni, csak megenni tudom az ételeket. (nevet) Az édesanyám és a barátnőm is szerencsére nagyon jó szakácsok.”

2015-ben Giovinazzi a DTM-ben is megcsillogtatta tehetségét (akkor az osztrák futamon történt botrány miatt eltiltott Timo Scheider helyett pattant autóba), illetve tavaly a Le Mans-i 24 órás versenyen is próbára tette magát, ahol a kategóriájában 5., míg az összetettben a 20. helyen zárt. „A DTM és a GT autók sok tekintetben különböznek egymástól, és ráadásul az egyik verseny sprint, míg a másik endurance volt. Természetesen hatalmas élmény volt, tapasztalatot gyűjtöttem, jót tett a karrierem szempontjából is, és a formulaautókon kívül másban is kipróbálhattam magam. Szerintem a Le Mans-i 24 órás volt az egyik legjobb dolog, ami történt velem a versenyzői pályafutásom alatt, de a DTM is tartogatott izgalmakat, kemény verseny volt, mivel az autók többsége csak fél másodperces különbségre volt egymástól. Nagyon nehéz volt egyébként elöl haladni, mivel elenyésző volt a különbség. De hatalmas élmény volt.”

Jelenleg is még tárgyalás alatt van az az opció, hogy a verseny közbeni tankolásokat visszahozzák a Formula–1-be. Érdekelt minket az, hogy a fiatal olasz versenyző mennyire támogatja ezt az ötletet. „Szerintem ez egy jó opció lehet, a versenyeket érdekesebbé teheti, és a stratégiákat is megkeverheti, de meglátjuk. Ez a döntés igazából nem tőlünk, pilótáktól függ. Majd meglátjuk, hogy mi fog történni ez ügyben.”

Giovinazzi egyébként egy igencsak keserédes helyzetben van, hiszen az a Kimi Räikkönen a csapattársa, aki már 300-nál is több versenyen vett részt, mindemellett pedig az egyik legnépszerűbb egyénisége a száguldó cirkusz paddockjának. Viszont a finn versenyző nem arról híres, hogy túl barátságos és közvetlen az emberekkel – vajon mekkora kihívást jelent a csapattársának lenni? „Kimi egy nagyon tapasztalt és gyors versenyző, szóval szerencsés vagyok, mivel tanulhatok tőle. Láthatom a telemetriai adatait, figyelhetem, mit hogyan csinál. Tudom, hogy ha az autóban van annyi, hogy megfussa a nyolcadik leggyorsabb kört, akkor ő meg fogja csinálni. Szerencsés vagyok, hogy az első szezonomban egy ilyen csapattárs mellé kerülhettem, és mellette van lehetőségem gyorsabbá válni.”

Szeleczky Afrodite

"Egy adott napon, adott körülmények között azt gondolod, korlátaid vannak. Majd eléred a határt, és azt mondod: "oké, ez a határ". Majd hirtelen egy kicsit tovább lépsz. A gondolataid hatalmával, az eltökéltségeddel, az ösztönöddel és a tapasztalatoddal nagyon magasan tudsz repülni." - Ayrton Senna