Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Változnak az időmérőre vonatkozó szabályok Fotó: Facebook (FIA)

Változnak az időmérőre vonatkozó szabályok Kiemelt

Megerősítette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), hogy már ettől a szezontól kezdve megváltozhat az F1-es időmérő edzések lebonyolítási módja - a döntés egyébként a Forma-1 "mindeható urának", Bernie Ecclestonenak is szimpatikus. Mindemellett további változásokra is lehet számítani.

Kedden Genfben tartotta soros ülését a Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság, és több, a szabályokat érintő kérdésben is határoztak. Előbbi testület az időmérő edzés megreformálásának javaslatát terjesztette utóbbi tanács elé – s az FIA ma közleményben erősítette meg, hogy a változtatást valóban érvénybe tervezik léptetni.

Az új időmérős rendszer megtartja az eddig megszokott háromrészes kvalifikációt, ám erősen átalakítja annak kieséses szisztémáját. Eszerint a Q1 16 percig fog tartani, az első 7 perc elteltével kiesik a leglassabb versenyző. Ezt követően minden 90 másodperc után kiesik egy újabb résztvevő, melynek következtében összesen 15 pilóta vág neki majd a Q2-nek. A második felvonás 15 perces lesz, s abban az első hat perc után esik ki az első résztvevő, majd újabb 90 másodpercenkét újabbak. Heten nem folytathatják a küzdelmet, 8-an viszont a Q3-ba léphetnek. A záró felvonás 14 percig tart majd, öt perc után búcsúzik az első „áldozat”, majd 90 másodpercenként az újabbak, egészen addig, míg az utolsó másfél percre két versenyző nem marad, akik megküzdhetnek a pole pozícióért.

Az Autosport úgy tudja, a változtatásra rábólintó csapatok a verseny szervezőinek azon kérésére reagáltak döntésükkel, miszerint izgalmasabbá kell tenni a show-t. Az új kieséses rendszerrel azt kívánják garantálni, hogy az idő nagy részében folyamatosan legyenek autók a pályán. Éric Boullier, a McLaren versenyigazgatója üdvözli az újítást. „Vannak érvek és ellenérvek, de időnként hallgatnunk kell a kereskedelmi jogok birtokosára (ill. Bernie Ecclestone-ra – a szerk.), meg kell őriznünk az F1 alapjait, de közben jobbá is kell tennünk a sportágat” – nyilatkozta a francia.

„Nem hiszem, hogy ez olyan nagy változás lesz, viszont kiszámíthatatlanabbá tesz mindent. Ha a versenyző hibázik, megfizeti az árát, mert ha nem futja meg a köridőt időben, kiesik. Ez nagyobb nyomást is jelent a versenyzőkön és a csapatokon. Ha az autód gyorsabban koptatja a gumikat, hiába vagy a leggyorsabb hét perc után, talán csak harmadik leszel a legvégén, és lemaradsz a pole-ról. Nő a kiszámíthatatlanság, de végső soron így is a legjobb autók és versenyzők lesznek majd az élen. És ha néha nem a Mercedes nyeri az időmérőt, az csak jót tesz a műsornak.”

Boullier utalt rá, az újítás legfőbb támogatója Bernie Ecclestone volt. „Az ötlet az volt, hogy hasonló időmérők legyenek, mint amilyeneket az esőben szoktunk látni. Talán pár esélyes ezzel mégsem kerül az élre. Talán nem lesz annyira egyértelmű a rajtsorrend” – nyilatkozta.

Bár a terv az, hogy már az idei évben bevezessék az új rendszert, az FIA közleményében hangsúlyozta, egyelőre csak vizsgálják ennek lehetőségét, hiszen a végső döntést az FIA Világtanácsnak kell meghoznia, amely március 4-én tartja soros ülését.

Genfben tegnap az FIA közleménye szerint további újításokról is döntés született:

1. Bevezetik a „Nap versenyzője-díjat”: a szurkolók aktivitásának növelése érdekében lehetőséget biztosítanak arra, hogy a nézők szavazzanak a szerintük a versenyen legjobb teljesítményt nyújtó résztvevőre, melynek kilétét még a közvetítés alatt fölfedik, és aki külön díjat vehet majd át a futam után.

2. A csapatok haladékot kaptak a 2017-es szabályváltozások előkészítésére: Április 30-áig kell előállniuk a mindenki számára elfogadható javaslatokkal, melyek alapján megújulnak majd a versenyautók. Az érintettek és a Pirelli eszerint tovább tárgyal az autók gyorsabbá tételéről, arról, miként tehetnék agresszívabbá a külsejüket, valamint hogy mennyit gyorsuljanak. Emellett a motorgyártóknak is határozniuk kell: csökkenteniük kell az erőforrások árát, el kell érni, hogy minden csapatnak biztosítsanak motorokat, és tovább kell javítani a V6-osok hangzásán.

3. Jön a fejvédő eszköz: Az F1 Bizottság elfogadta a versenyzők fejének védelmét elősegítő eszköz 2017-es bevezetését, de annak konkrét részleteiről még nem határoztak, mivel továbbra is folyik a szakértői csoport kutatómunkája. A glória mellett az áttetsző szélvédő kifejlesztéséről is gondolkodnak.

 

Forrás: TELESPORT

Utoljára frissítve: szerda, 24 február 2016 22:13