Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Vettel, az éjszaka császára Fotó: Amber PR

Vettel, az éjszaka császára Kiemelt

A Szingapúri Nagydíjak történetének első kettős győzelmét szerezte meg a Ferrari vasárnap a Marina Bay pályán. A maranellóiak stratégiájának köszönhetően Sebastian Vettel idén először felállhatott a dobogó tetejére, s megszerezte Forma-1-es pályafutása 53. győzelmét. A rajtelső és nagyon csalódott Charles Leclercnek csak a második hely jutott. Németország után idén másodszorra nem állhatott fel Mercedes-pilóta a dobogóra. A bronzérmes helyezés ugyanis Max Verstappené lett.

„Nagyon izzasztó futam volt. Boldog vagyok. Nagyszerűen sikerült. Először is egy nagy gratuláció a csapatnak. A szezon eleje nehéz volt számunkra, majd magunkra találtunk és most nagyon büszke vagyok mindenki munkájára otthon. Szeretnék köszönetet mondani a rajongóknak is, az elmúlt néhány hétért. Nem igazán voltunk jók, mégis egy csomó levelet és kedves üzenetet kaptunk, ami sok erőt és hitet adott, s ezt mind beraktam a mai futamba.” – szögezte le a versenygyőztes német pilóta.

Izgalmasra sikeredett a tiszta időben, éjszaka rendezett 12. Szingapúri Forma-1-es Nagydíj. Nem hazudtolta meg magát a futam, ezúttal is kijött a biztonsági autó a pályára, idén háromszor is. Ez mindig összerázta egy kicsit a mezőnyt és ezáltal érdekesebbé tette egy kissé a versenyt.

George Russel és Romain Grosjean akadt össze először és hívta életre az első biztonsági autós periódust. A 44. körben jött ki ismét a biztonsági autó Sergio Perez miatt, akit autója cserbenhagyott. Az 50. körben utoljára látogatott ki a pályára az ezüst Mercedes, a Kvjat-Raikkönen balesetet követően. Az Alfa Romeo első felfüggesztése összetört, s ezzel vége lett Raikkönen versenyének. Ez a három biztonsági autós fázis is hozzájárult ahhoz, hogy éppen hogy be lehetett fejezni a 61 körös versenyt két óra alatt.

Továbbra is négy győztese van a szingapúri futamnak, hiszen a korábban itt már győzedelmeskedő Sebastian Vettel viheti haza a győztes trófeát. Vettel annak köszönheti győzelmét, hogy okos stratégiai húzással korán behívta a Ferrari a bokszba kerékcserére, így mikor Leclercen volt a sor, ő már nem tudott az élre visszakerülni a verseny végéig. Az előző két futamot, a két utolsó európai versenyt zsinórban nyerő monacói emiatt többször is nemtetszésének adott hangot a rádión keresztül, de a békát végül kénytelen volt lenyelni és elfogadni az ezüstérmes helyezést.

A Mercedesnél is sokat vártak a gumicserével, így pilótáinak már esélye sem volt arra, hogy a dobogós helyekért harcoljanak. Lewis Hamilton a negyedik, Valtteri Bottas az ötödik helyre kormányozta célba Ezüst Nyilát.

A mezőny nagyon összeállva körözött. A két Mercedes-pilóta mögött Alexander Albon, Lando Norris, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzi ért célba az első tízben. Bár George Russell kiesett, de Robert Kubica, aki Szingapúrban bejelentette távozását a Williamstől és valószínűleg a Forma-1-től is a szezon végével, a 16. helyre célba vitte autóját az utolsó célbaérő Kevin Magnussen előtt.

A Forma-1-es mezőny nem pihenhet, hiszen egy hét múlva, ismét ősszel (2019. szeptember 29.) egy viszonylag új pályán, a 2014-es Téli Olimpia helyszínén, Szocsiban állnak rajthoz a pilóták. Eddig totális Mercedes-siker született az orosz pályán, csak a brackley-i csapat pilótáinak sikerült hazavinniük innen a győztes trófeát. Ha a Ferrari tartani tudja jó formáját, Szingapúr után Szocsiban ismét hatalmas meglepetést okozna rajongóknak, de legfőképpen a Tifosinak.