Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Vettel visszavágott Belgiumban Fotó: Amber PR

Vettel visszavágott Belgiumban Kiemelt

A szombati izgalmas időmérő edzést követően vasárnap tiszta időjárási körülmények között zajlott a 44 körös Belga Nagydíj. Silverstone óta először Sebastian Vettel tudott célba érni elsőként, egy drámai rajtot követően. Hamilton bár csak második lett, de még mindig vezeti az egyéni ponttáblát. A bronzérmes helyen az idelátogató százezres holland rajongói tömeg nagy örömére Max Verstappen ért célba.

„Nos, igen, több győzelmem van (52), mint Alain Prostnak. Nagyszerűen rajtoltam, nem vagyok biztos, hogy Lewis látta-e, hogy letolt balra az első körben. A tavalyi eset után azonban gyorsan túltettem magam rajta, és idén pont fordítva alakult. Ezúttal nekem kedveztek az események. Amint az élre álltam, lenyugodtam. A biztonsági autót követően jól sikerült az ismételt rajt és ezután már egyszerű verseny következett számomra. Mindent jól beállítottunk és én irányítottam a versenyt.” – szögezte le boldogan a versenygyőztes Vettel.

Csetepaté

Nem szokatlan a rajt utáni első kanyarban kialakuló felfordulás a Spa-Francorchamps-i pályán, s ez ezúttal sem volt másként. Itt mindjárt három pilóta is kiesett. Nico Hülkenberg felöklelte autójával Fernando Alonso McLarenjét, s mindketten búcsúztak. A harmadik távozó az a Charles Leclerc volt, aki autója felett szállt el Alonso repülőként viselkedő autójával. A monacói pilóta megtapasztalhatta, hogy milyen fontos is a Halo jelenléte a Forma-1-es autókon. A glória védte meg a fejét az esetleges sérüléstől.

Ricciardo, Raikkönen és a mezőny végéről rajtoló Valtteri Bottas autója is megsérült a balesetben, de ők még vissza tudtak hajtani a bokszba és javítások után folytatták a versenyt. Azt hihették, hogy megúszták, de mégsem. Kimi Raikkönen pár körrel később kénytelen volt kiállni, mivel az autója jobban sérült a vártnál. Daniel Ricciardo tovább bírta, de 28 körrel később mégis kiállt a garázsba és feladta a futamot.

Vettel az élen

A rajtot szerencsére megúszták az éllovasok, s kezdtek csatába azonnal az élen haladó rajtelső Lewis Hamiltonnal. Vettel ki is előzte brit vetélytársát és a második sorból startoló Force India pilóták is támadásba lendültek. Hiába volt azonban a nagy nekiindulás, a rajtot követő baleset miatt a sárga zászló miatt előzni már nem tudtak, így Ocon és Perez visszaszorult Hamilton mögé.

Vettel az élre tört, s onnan már nem is lehetett letaszítani. 2009 óta először hozta be a célba Ferrari-pilóta autóját az első helyen. Akkor Raikkönené volt a dicsőség, most a maranellóiak német pilótájáé. Vettelnek egyébként fekszik ez a pálya, az elmúlt nyolc évben harmadszorra állhatott fel a dobogó legfelső fokára, igaz, most először a Ferrari piros overáljában. Ötödik idei győzelmével lecsökkentette hátrányát a világbajnokságban vezető Hamiltonhoz képest 17 pontra.

Max visszatért

Max Verstappen bizonyította, hogy érdemes a bizalomra. Nagyon szép versenyzést mutatott be a verseny elején. Amint engedélyezett volt a DRS használata villámgyorsan kielőzte mindkét Force Indiát, akik csodálatos időmérős teljesítményükkel nagy meglepetést okoztak. Verstappen a 10. körben így már a harmadik helyen autózott.

Az abroncskezelés ismét kulcsfontosságú szerephez jutott. Hamilton láthatóan jobban szenvedett az elhasználódott gumik miatt, mint Vettel. Rá is szóltak, hogy nagyon figyeljen hólyagosodó gumijaira. Emiatt nem igazán tudta tartani Vettel tempóját, aki bátran elhúzhatott az élen.

Bottas nem hagyta magát

Bottas szép teljesítményt tett ma le az asztalra. A finn pilóta a rajtrács végéről rajtolt, majd a rajt utáni balesetben megsérült autója első szárnya, mégis a negyedik helyre vitte célba az Ezüst Nyilat. A Mercedes mindkét pilótája előkelő helyen ért célba, így a csapat tovább növelte előnyét a konstruktőri ponttáblán. A Ferrarinál egyedül Vettel hozott pontokat, révén Raikkönen korán távozott a futamból.

Force India pontok

A Force India kalandos életet élt a Magyar Nagydíjat követően időszakban. Miközben a Racing Point Force India névre átnevezett csapat épphogy rajthoz állhatott a hétvégén, két pilótája a nagyszerű negyedik és ötödik helyre hozta célba a rózsaszín autókat. A csapat így 18 pontot szerzett. Azonban az istálló még nem teljesen rendezett helyzetéből fakadóan egyelőre a konstruktőri pontszámát nem hivatalosnak kell tekinteni.

Az első tíz...

A hetedik helyen Romain Grosjean ért célba a Haas színeiben, a francia pilótát pedig csapattársa, Kevin Magnussen követi a nyolcadikon. Kettős pontszerzése révén az amerikai csapat hat pontnyira megközelítette a Renault-t, amely jelenleg a negyedik helyen áll. Nagy harc fog menni ezért a helyért, hiszen aki ezt megszerzi a középmezőny legjobbjának vallhatja majd magát.

Pierre Gasly ért célba a kilencedik helyen, s ezzel a Toro Rosso pilótája F1-es pályafutása során először két egymásutáni futamon is pontszerző helyen tudott célbaérni. Marcus Ericsson most sem hagyta magát és az elmúlt öt futam során harmadjára tudta pontszerző helyre célba vinni Sauberjét. Mivel a jövője még bizonytalan, nem mindegy milyen eredményeket ér el a szezon második felében.

Bár sokan kiestek a rajtot követően csetepatéban, a Williams két pilótája mégsem tudott hasznot húzni ebből, s az egykor briliáns csapat négy pontjával továbbra is marad a mezőny legvégén. Szirotkin és Stroll a 12. és 13. helyen ért célba Carlos Sainz Renault-ja mögött.

A Forma-1-es mezőny ezúttal nem pihenhet, hiszen a jövő hétvégén (2018 szeptember 2.) a csapatoknak az utolsó idei európai helyszínen, az Olasz Nagydíjon kell rajthoz állniuk. Monza a Ferrari hazai versenye, ahol a Tifosi (a Ferrari rajongók) számára nem is okozhatna nagyobb örömet, ha Vettel a mostani sikert meglovagolva Monzából is elhozná a győztes trófeát. Kimi Raikkönen szerződéshosszabbítását várhatóan itt jelenti majd be a maranellói istálló.