Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

16 gyorsasági teljesítve

A 11. Eger Rallye, mely többek között az Országos Historic Bajnokság első futama is volt, egy jó alkalmat adott a nemrégiben megépült Lada 2101-3-nak és a Speed Rally Team versenyzőpárosának, Szőnyi Andrásnak és Mácsai Martinnak egy komolyabb megmérettetésre. A három napos verseny, gépet és embert próbáló gyorsasági szakaszait, kitartással és a biztos célba érésre való törekvéssel tudták teljesíteni.

András, milyen volt számodra az első komolyabb verseny, az Eger Rallye?

Nagyon jó élményekkel gazdagodtam, élveztem mind a két napot, a gyorsoknak a többsége élvezhető volt. Meg vagyok elégedve a Ladával, a tőle elvárt eredményt hozta. Remélem, hogy az idén nem ez volt az egyetlen Historic futam, ahol rajthoz állhattam.

Martin, hogy érezted magad az Eger Rallyen?

Hasonlóan pozitívan gondolok vissza a hétvégére, mint András. Kifejezetten élvezetes volt számomra ez a két nap, nagyon változatos verseny volt, szombaton egy kis esti gyorssal fűszerezve. Várom már a következő versenyt, amelyen indulhatunk.

Milyen volt a közös munka?

Össze kell még szokni az már biztos. A 100%-os bizalom még nem alakult ki bennünk, de ez csak idő kérdése. Úgy vélem ennek ellenére, jól sikerült ez a verseny és nem okozott nagy problémát, hogy nem vagyunk még annyira összhangban. – mondta András.

Igen, a bizalom valóban nem 100%-os még. Volt egy lassító, amire figyelmeztettem, hogy ne vegye szűken, de nem hallgatott rám, így elkaptunk a gumit, ott volt egy kis táncolgatás, de ezt leszámítva, azt csinálta, amit mondtam. Jó páros leszünk, csak még szoknunk kell egymást. – fejtette ki Martin.

Nem kevés pályát ismerhettetek meg ezen a 16 gyorsasági szakaszon. Mik voltak a tapasztalatok?

Ha az a két Mátrai gyors nem lett volna, akkor mi is boldogabbak lettünk volna. Az már biztos, hogy nem fekszik az autónak a murva, vagy az ahhoz hasonló pályaszakasz. Azokon a gyorsokon, ahol megfelelő volt az aszfalt, nagyon jó időket mentünk és kifejezetten elégedett vagyok a Ladával. – mondta András.

A Mátrai szakaszokat tekintve Mátraháza – Mátraalmás és Szuha – Parádsasvár nem kis izgalmakat éltünk át, mivel alacsony a Lada, szinte kartervédőn úszott a kocsi, izgultunk, hogy kibírja. Mondtam is Andrásnak, hogy ne nyomjuk neki, éljük túl ezeket a részeket. Az újra jó aszfaltos 4. gyorson, Sirok-Egerbaktán olyan nagy lendülettel indultunk, hogy első pár kilométeren eltört a féltengely, így végigszenvedtük ezt a szakaszt. Szerencsénkre ezután következett a 30 perces szerviz és a felülmúlhatatlan szervizcsapatunk kihasználva az időt, ki is cserélte féltengelyt, igaz kikésésért kaptunk 10 mp büntetést, de legalább folytathattuk. A 9. gyorson abszolút 3. időt autóztunk, amire nagyon büszkék vagyunk. – tette hozzá Martin.

A szombati rossz minőségű szakaszok után, vasárnap próbáltuk behozni a lemaradást, a 2. gyorsaságin túl is hajtottuk magunkat. Ahogy Martin azt már említette elkaptunk egy traktorgumit az egyik lassítóban, ami miatt elhajlott lengőkar, de nem ment el a kormányzás és a futómű sem, így végig tudtunk menni. Sajnos a 3. gyorson észrevettük, hogy kategóriatársunk kiesett, mint utóbb kiderült műszaki hiba miatt, pedig szívesen harcoltam volna vele tovább a másodpercekért. Így már csak mi maradtunk a kategóriánkban. Ezek után visszavettünk a lendületből, mert számunkra a célba érés volt a cél. Az utolsó gyorsaságikon szinte utcai tempóval autóztunk – folytatta András.

Mennyire vagytok elégedettek az eredményeteket illetően?

Mindent egybevetve igen, hiszen teljesítettük a 16 gyorsaságit. Jó lett volna, ha a kategóriatárssal végig meccsezhettünk volna, de sajnos számukra vasárnap Egerszalók – Egerszólát szakaszon véget ért a verseny.– említette András.

Ezáltal a kategóriánkban egyedül maradtunk és meg is nyertük, de én mindig azt mondom, hogy egy versenynek akkor van vége, ha beérünk a célba. Mondtam is többször Andrásnak, hogy érjünk végig, mindegy az eredmény, úgy érzem, hogy ezt jól tettünk, mert felállhattunk a céldobogóra – tette hozzá Martin.

Mi terv az idei évre? Hol álltok rajthoz legközelebb?

Minden attól függ, hogy az anyagiak miként állnak össze, sajnos másképp nem tudunk indulni. A terveink szerint a következő verseny a Székesfehérvár Rallye, Miskolcra biztosan nem készülünk el, illetve ISEUM-ot kihagyjuk, mert a tapasztalatok szerint az nem a mi Ladánknak való. – mondta András.

Reméljük, hogy ez valóban így is fog történni, igaz közel 4 hónap van Székesfehérvári versenyig, de legalább van idő a Ladát kicsit helyrepofozni az Eger Rallye megpróbáltatásai után. Szeretném megköszönni elsősorban a szervizcsapatnak a kitartó és fáradtságos munkát, családomnak és páromnak, illetve a partnereknek a támogatást.

Köszönöm a riportot és Gratulálok Nektek!

Partnereink:

Ten-Line Kft., Kasza Motorsport, Gál Baba István, B-Autó 2011 Kft., Pannon Orange Zrt., Kis Csuki Kft.,