Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Dani Sordo duplája Szardínián Fotó: Amber PR

Dani Sordo duplája Szardínián Kiemelt

2019 után ismét Daniel Sordónak sikerült az első helyen célba érnie a Szardínia Ralin. Nagyon hajtott az első helyért Thierry Neuville és Sebastien Ogier is, de a spanyolt senki nem tudta eltántorítani attól, hogy a tavalyi év után ismét ő állhasson fel a Szardínia Rali dobogójának a tetejére. Belga csapattársa és a Toyotával hajtó Sebastien Ogier így kénytelen volt beérni a dobogó maradék helyeivel, ami különösen a franciának fájó a világbajnoki címért folyó küzdelem miatt.

„Ez a hely igazán különleges, s az egész csapaton belül erős teljesítményt láthattunk. Nem vagyok különösebben elégedett a mai tempómmal. Nagy előnnyel vágtunk neki a vasárnapi szakaszoknak, de nem tudtam ugyanolyan időket futni, mint Thierry és Ogier, így igen szorosan alakult a vége.” – szögezte le a 37 éves spanyol.

A Hyundai pilótának a győzelme azért nagy szám, mert idén mindössze kétszer állt rajthoz, s az előző alkalommal még pontszerző helyen sem ért célba. Ez volt egyébként Sordo eddigi harmadik rali világbajnoki győzelme. Ennek ellenére állta a sarat az őt támadókkal szemben és nagy sikert aratott vasárnap a Hyundaijal. A koreai csapat számára egy sikertörténet volt ez a hétvégi verseny. Az első két hely mellé még hármat begyűjtött az első tízben. S ennek köszönhetően a Hyundai át is vette az első helyet a gyártók között. Bár csak hét pontos az előnye a Toyotával szemben, de akkor is az övé az előny.

Sebastien Ogier nemcsak Sordóval, de Neuville-lel is harcolt az első helyért. Foggal-körömmel küzdött a belga és a francia pilóta a második helyért. Neuville végül egy csodálatos versenyzéssel az utolsó gyorsasági szakaszon megkaparintotta a második helyet. Ogiernek pedig maradt a bronzérmes trófea.

Ogier sietsége érthető volt, hiszen csapattársa, Elfyn Evans legutóbb átvette a franciától az egyéni ponttábla első helyét. Bár hátránya csökkent a második helyen Evanshez képest, de a walesi pilóta biztosan áll az egyéni ponttábla élén két versennyel a szezon vége előtt.

A címvédő Ott Tanak számára csalódást keltő volt ez a hétvége. Az észt pilóta csak hatodik lett, de a Power Stage győzelemért begyűjtött öt bónusz pontot. A Hyundai pilótáját Neuville, Ogier, Evans és Sordo követte négy-három-kettő-egy pontokat szerezve ezen a szakaszon.

Teemu Suninen ért célba ötödikként Ott Tanak előtt, pedig vezetett is a versenyben mielőtt technikai meghibásodás lépett fel a Fordjában. Pierre-Louis Loubet lett a hetedik. A francia pilótát két WRC3-as pilóta, Jari Huttunen és Kajetan Kajetanowicz követi. A finn lett a WRC3-as kategóriagyőztes is, miután lengyel ellenfele defektet kapott. Az első tizet a WRC2 kategóriában versenyző és azt megnyerő Pontus Tidemand zárja.

Az idei év nagyon furcsa változásokat, változtatásokat hoz. Eddig úgy lehetett tudni, hogy az új Ypres Ralival ér véget a 2020-as szezon, de közben kiderült, hogy a december első hétvégéjén megrendezendő Monza Ralival zárul a Rali Világbajnokság. Így lehet az, hogy – a jelenlegi állás szerint – még két rali van hátra az idei versenyszezonból. Érdekesség, hogy a két szezonzáró futam új helyszín, eredetileg egyik sem szerepelt a 2020-as versenynaptárban.

Most nagyon hosszan pihenhetnek a ralisok, ugyanis csak hat hét múlva, 2020. november 19-22. között kerül megrendezésre az utolsó előtti verseny, az aszfaltos Ypres Rali. Vajon mennyire télies időjárási viszonyok fogadják majd a mezőnyt november végén Belgiumban?