Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Hétvégén rajtol a Német Rali Fotó: Amber PR
  • 2016. augusztus 16.
  • Administrator
  • 1097

Hétvégén rajtol a Német Rali

Hosszabb szünet után ismét visszatér a versenypályára a Rali Világbajnokság mezőnye: a következő állomás ezúttal Németország lesz.

A Finn Ralit követően három héttel kell ismét munkába állnia a Rali Világbajnokság szereplőinek a nagyon kedvelt aszfaltos raliversenyen, a Német Ralin. A szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az időjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan, s az időjósok szerint ez ezúttal sem lesz másként a Trier környéki utakon.

2015-ben áttörés született itt a Volkswagen számára. Akkor ugyanis megtört a német gyártó balszerencséje hazai versenyén, a Német Ralin. Nem is akármekkora sikert ért el, a dobogó mindhárom fokára saját pilótája állhatott fel. A győzelmet Sebastien Ogier szerezte meg, s ezzel belátható közelségbe került számára zsinórban harmadik világbajnoki címe is. A második helyezés Jari-Matti Latvaláé lett, míg a bronzérmes helyen Andreas Mikkelsen ért célba.

A hétvégi raliverseny nem csak a VW számára hazai futam, hanem a német központtal működő Hyundai számára is. A rali főhadiszállásától ugyanis mindössze kétórányira van a csapat központja, s a ralizáró Power Stage a csapat belga pilótája, Thierry Neuville német határnál lévő belgiumi otthonához van közel. A csapat nem bíz semmit a véletlenre, intenzív tesztelést folytatott a helyszínen még júliusban. Neuville, aki két éve megnyerte ezt a ralit, Dani Sordo mellett áll csatasorba. A spanyol pilóta, aki sérülés miatt kihagyta a Finn Ralit, 2013-ban szintén állhatott a német dobogó legfelső fokán. Szóval minden oka megvan a Hyundainak a bizakodásra.

„A Német Rali a szezon legfontosabb versenye számomra. Olyan, mintha a hazai versenyem lenne, közel a belga határhoz, így sok támogatóm jön el belga zászlókkal a versenyre. Ez az a rali, amelyet a legjobban várunk, s az az esemény, ahol mindig versenyképesek tudunk lenni” – szögezte le Neuville.

A hétvégi futamon az aszfaltspecialisták lesznek előnyben, így joggal várható a Szardínia Ralit megnyerő Thierry Neuville és Dani Sordo jó szereplése Németországban. Neuville Finnországban sem szégyenkezhetett, negyedik lett a Hyundai-jal. Kris Meeke, a Finn Rali győztese is igazi aszfaltmenő. Ha megtartja finnországi formáját, tőle is szép sikerek várhatóak.

Az aszfalt tisztelet érdemel, s ezt tudja a világbajnokságban vezető Sebastien Ogier is. A francia pilóta nem tudott nyerni a két szezonnyitó rali óta, s nem volt szerencséje Skandináviában sem. Ogier ugyanis csak a 24. helyen ért célba azután, hogy elmondása szerint a verseny első napján „buta hibát” vétett. A harmadik helyen autózott, amikor is egy hajtűkanyarban letért az útról és megrekedt az árokban. Mivel ott viszonylag kevés néző volt, kevesen tudtak csak segíteni neki, hogy visszategyék az autóját az útra. A hátsó helyezés ellenére az egyéni ponttáblán csak hat pontot vesztett, hiszen riválisa, a második helyezett Mikkelsen hetedik lett. Nagy szerencséje van, hiszen az eddigi nyolc versenyen hét versenyzőnek sikerült győzedelmeskednie, így még mindig ő áll a tabella élén két győzelemmel a zsebében.

Ami pedig a ralit és a helyszínt illeti, ezúttal négy különböző helyszínen kell átvágnia magát a mezőnynek. A Mosel-völgyi szűk és buckás szőlőskerti utakon gyakori a kanyarok levágása, ami miatt sok kosz kerülhet a betonra. Ez csökkentheti a tapadást, és trükkössé teheti a versenyautók számára az úton maradást. A rali során a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára. Gyors utakkal találkoznak majd az Eifel-hegységben és persze Saarland vidéki útjain is keresztülhajt a mezőny.

A híres Arena Panzerplatte szakasz természetesen idén is megrendezésre került szombaton. Itt három sprint szakaszt teljesít a mezőny kétszer. A Panzerplatte Lang szakasz idén rövidebb a tavalyinál, de 40,80 km hosszúságával még így is a szezon leghosszabb szakaszainak egyike. Ez egy nehéz rész még szárazon is, nemhogy egy esetleges esőzéskor. Olyankor egy rémálom.

 

A rali

A Német Rali útvonala kevés változtatáson esett át az idei évre. A rali rajtja ezúttal is Trierben lesz. A startceremóniát Trier római kori jelképénél, a Porta Nigránál rendezik meg, s a befutó is itt lesz. Újdonság az idei évben, hogy a ralit záró Power Stage-et – Sauertal 2 - az Eifel-hegységben, a luxembourgi határhoz közel rendezik meg.

A 2016-os Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 306,80 km-t tesz majd ki.

A világbajnokság állása a Finn Ralit követően:

Egyéni

1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 143 pont
2. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 98 pont
3. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 87 pont
4. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 84 pont
5. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 76 pont
6. Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 70 pont
7. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 68 pont
8. Ott Tanak (EST) DMACK WRT 52 pont
9. Kris Meeke (GBR) Abu Dhabi WRT 51 pont
10. Craig Breen (IRL) Abu Dhabi WRT 25 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport 227 pont
2. Hyundai WRT 168 pont
3. M-Sport WRT 112 pont
4. Volkswagen Motorsport II 109 pont
5. Hyundai Motorsport N 86 pont
6. DMACK WRT 58 pont
7. Jipocar Czech National Team 18 pont
8. Yazeed Racing 4 pont

(Forrás: Amber PR)

Utoljára frissítve: kedd, 16 augusztus 2016 13:17