Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Ogier uralma Svédországban is folytatódott Fotó: Amber PR

Ogier uralma Svédországban is folytatódott Kiemelt

Sebastien Ogier domináns teljesítményén egy ideje nem csodálkozunk, így már az sem meglepő, hogy az északi pilóták uralta Svéd Ralit 2015 után zsinórban másodjára is meg tudta nyerni a francia. A legendás Sebastien Loeb mellett ő az egyetlen nem északi pilóta, akinek ez sikerült, s ezzel a Volkswagen pilótája is a legendává válás útját egyengeti. A második helyre zseniális vezetéssel Hayden Paddon hozta célba az új generációs Hyundait. A harmadik hely a legmagasabb, amire skandináv pilóta felállhatott. Mads Östberg ugyanis bronzérmes lett a Forddal.

Hayden Paddon még sosem járt ilyen közel ahhoz, hogy nevét beírja a Svéd Ralik történetébe, hiszen új-zélandi még nem állt a dobogó tetején. A Hyundai pilótája nagyon megközelítette az élen haladó Ogier-t, de az utolsó gyorsasági szakaszon, a Power Stage-en, eltört autójának hűtője, ami megpecsételte a sorsát.

Sebastien Ogier nem adta könnyen az első helyet. A második nap reggelére előnye lecsökkent Paddonhoz képest, ezért mesteri fokozatra kapcsolt jégvezetésből, s előnyt kovácsolt később abból, hogy a Power Stage-en utoljára rajtolt, így kedvező körülmények között könnyedén megszerezte a Power Stage győzelemért járó három extra pontot. Ezzel a francia pilóta elmondhatja, hogy tökéletes kezdte meg az idei versenyszezont. Az eddigi mérlege: két győzelem, két Power Stage győzelem. Ennél jobb nem is lehetne.

A kritikusan kevés hómennyiség miatt lerövidített ralin sokan defektekkel és egyéb műszaki meghibásodásokkal küszködtek. Paddon versenye sem volt hibától mentes, hiszen a Power Stage-en nekiment autójával egy útszéli táblának és ekkor sérült meg autója hűtője. Gyors javításokkal megoldotta, hogy vissza tudjon manőverezni a 86 km-rel arrébb lévő szervizparkba. Ezzel a Hyundai pilótája második ezüstérmes helyezését szerezte meg a Rali Világbajnokságban (tavaly az Olasz Ralin lett második).

Mads Östberg harmadik helyezésével az M-Sport idei első dobogós helyezését gyűjtötte be. Őt a VW II pilótája, Andreas Mikkelsen követi lecsúszva a dobogóról. Ott Tanaké az ötödik hely, őt pedig Dani Sordo követi a hatodikon. A spanyolt is defekt hátráltatta egy jobb helyezés elérésében. A WRC legendája, Henning Solberg gyűjthette be a hetedik helyért járó pontokat és elismerést.

Craig Breen a nyolcadik helyen debütált a Citroennel, őt az az Elfyn Evans követi, aki zsinórban második WRC2 győzelmét gyűjthette be. Teemu Sunin lett a tizedik.

Kris Meeke karöltve Jari-Matti Latvanennel ezúttal sem volt túl szerencsés. Meeke bár harmadik lett a Power Stage-en, s így egy ponttal gazdagodott, pénteken egy sziklának csapódva kiesett, miközben Ogier-val harcolt az első helyért. A Rally2 szabály értelmében folytatta a versenyt, s lett harmadik az utolsó mért szakaszon. Jari-Matti Latvala nem túl fényesen kezdődő szezonja folytatásaként már a nyitó napon kiesett. A finn pilóta autójának kardántengelye eltört és így ismét pontok nélkül távozik, csakhogy ezúttal abból a Svédországból, ahonnan 2014-ben még a győztes trófeával utazott el.

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2016. március 3-6. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Hagyomány, hogy az első két télies rali után egy nagy fordulattal megérkezik a mezőny a szezon első murvás és meleg éghajlatú ralijára. Sebastien Loeb után Sebastien Ogier lett a Mexikó Rali koronázatlan királya. 2013 óta zsinórban nyer ezen a dél-amerikai megmérettetésen. Idén sem várható ez másként.

 

(Forrás: Amber PR)

Utoljára frissítve: vasárnap, 14 február 2016 19:30