Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Szigeti veszedelem Korzikán Fotó: Amber PR

Szigeti veszedelem Korzikán Kiemelt

Januárban kezdődött el a Rali Világbajnokság, s a hétvégén már a negyedik futamon állnak rajthoz a csapatok. A hónap elején a Mexikó Ralin volt a sor, s a tavasz első havát a Korzika Ralival zárják a ralisok. Dél-Amerikából visszatelepültek a csapatok Európába, hogy ismét kellemes környezetben, a Szépség Szigetén álljanak rajthoz.

Bár a franciaországi rali nagyon kedvelt, tavaly mégis szóba került a két szigeten – Korzikán és Szardínián – rendezett ralik bojkottja. Az ok igen prózai: nehézkes a két szigetre való odautazás, a logisztika a csapatok számára és elhanyagolható kereskedelmi értéke van ezeknek a helyeknek. Ennek ellenére a pilóták a versenyzés szemszögéből nézve nagyon kedvelik a hétvégi rali helyszínét. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb, tavalyi három világbajnoki ralijából az egyik éppen ez volt.

Amikor a kilencszeres ralibajnok annak idején állandó és igen sikeres résztvevője lett a Rali vb-nek, Korzika helyett Franciaország belsejében, Loeb „otthonában”, Alsace régióban, rendezték meg ezt a ralit. Loeb távozásával, 2015-ben, azonban visszatért a versenynaptárba a sokak által kedvelt Tour de Corse, s ott is maradt. Mivel Loeb idén még mindig csak hat versenyen áll rajthoz – ezúttal Hyundai-színekben – nem lehet tudni, visszatérhet-e a verseny Francia Rali néven az ország közepébe. Sebastien Loeb Dani Sordóval felváltva versenyez idén, a hétvégén mégis Andreas Mikkelsen helyén állhat rajthoz favorizált helyszínén.

A Korzika Rali története a régmúltra tekint vissza. A versenyt először 1956-ban rendezték meg és a Rali Világbajnokság szerves része volt 1973-2008 között. 2009 egy furcsa év volt a Rali Világbajnokság történetében. Abban az évben ugyanis elmaradt a legendás Monte-Carlo Rali, de a Korzika Rali is, s helyette nem rendezték meg a Francia Ralit sem. 2008-ig Sebastien Loeb volt a király a Tour de Corse-on. Egymás után négyszer vihette innen haza a győztes trófeát a Citroennel, s valószínűleg idén is egy előkelő helyezés a célkitűzése. Ehhez azonban lesz pár szava a tavalyi győztes Sebastien Ogiernek is.

2018-ban ugyanis nem is akárhogyan, hanem rajtcél győzelemmel nyert a címvédő világbajnok. S ezzel nem ért véget a győzelmi trófeára vágyó pilóták sora. A tavaly Korzikán második helyen célbaérő Ott Tanak várhatóan most is brillírozik. Az észt pilótának annyira jól megy idén a versenyzés, hogy eddig mindhárom ralin dobogóra állhatott, így március elején Mexikóban átvette az első helyet az egyéni ponttáblán. Thierry Neuville vihette tavaly haza Franciaországból a bronzérmes helyezést. Ha nem szeretne örök másodikból örök harmadikká válnia, össze kellene kapnia magát a Hyundai versenyzőjének, főleg azután, hogy Mexikóban letaszították az egyéni ponttábla harmadik helyére.

A Toyota jelenleg nem csak az egyéni ponttáblán, de a gyártóin is az élen áll. Ez jó okot ad a bizakodásra a hétvégi eredményt illetően. „Optimistán utazunk el Korzikára az esélyeinket illetően. Ez a rali nagy kihívás elé állítja az indulókat, ahogy ezt én is többször megtapasztaltam versenyzői időszakomban. A pilótáink már bizonyították, gyorsak tudnak itt lenni.” – szögezte le Tommi Makinen csapatfőnök.

A szezon első teljesen aszfaltos ralija teljesen új kihívások elé állítja a résztvevőket. Az útvonal nagy része megváltozott, mindössze két idei gyorsaságin futottak tavaly is. A rajt és a cél is új helyszíneken lesz. A szezon legtechnikásabb gyorsaságijain megmutatkozik ki az úr betonon.

A rali

A 2019-es Korzika rali három napon át tart, s a 14 gyorsasági szakasz 347,51 km-t tesz ki. A teljes táv 1.194,06 km. A szervizköpont Bastiában lesz berendezve. Az egész szigeten a korzikai klasszikus szűk és kanyargós hegyi aszfaltos utakon halad majd a mezőny.

Bár az utak simábbak lesznek a szokásosnál, azért helyenként még mindig szörnyen rossz állapotokkal kell megküzdenie a mezőnynek. Idén is nagyot változtattak a szervezők a formátumon. Délkeleten Porto Vecchióban rajtolnak el a csapatok és északnyugaton, Calviban futnak be a célba.

Pénteken a déli Alta-Rocca régióban hajtanak a pilóták, majd Bastiában éjszakáznak. Szombaton a mezőny a rali gyorsasági szakaszainak a felét teszi meg. Vasárnap keletről nyugatra tart az útvonal és végül Calviban ér véget a rali.

A rali ikonikus gyorsasági szakasza a Castagniccia. 47,18 km hosszúságával a rali leghosszabbja lesz. Mivel a majd 90 km hosszúságú szakasz utolsó gyorsaságija lesz, az abroncsmenedzselés itt kritikus fontossággal bír majd. A gumiknak ki kell tartaniuk a legvégsőkig.