Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Képünk illusztráció. Képünk illusztráció.

Így csökkentsd a gyermeked cukorbevitelét! Kiemelt

A cukor egészségre gyakorolt káros hatásai már széles körben ismertek. Azonban hiába minden adat és kutatás, a gyerekek bizony szeretik az édességet - most azonban adunk hat olyan tippet, amellyel csökkenteni lehet a gyermekek cukorbevitelét.

1) Légy kreatív!
Legyen sokszínű az étkezés! Ne kelljen mindig ugyanazt ennie a gyereknek. Mutasd meg neki, hogy az egészséges étkezés is lehet változatos, illetve ínycsiklandó. Próbáld meg a már bevált ízeket kombinálni és valami új variációt létrehozni.

2) Legyen választék
A nasit illetően is. Mindig legyen legalább két vagy három választási lehetősége a gyereknek. Így ők is megkapják a választás lehetőségét és nem érzik úgy, hogy rájuk van erőltetve. A legjobb ötlet, ha mindig van sima (nem ízesített, cukrozott) joghurt, amibe a gyerek kívánsága szerint dióféléket, mogyorót vagy mazsolát is tehetünk.

3) Kerüld a cukros italokat
Igen, a legtöbb gyümölcslé is ide tartozik. Hiába a minél magasabb százalékjel a dobozon, ami a gyümölcstartalmat jelzi, ezek a termékek több teáskanálnyi cukrot tartalmaznak. Ráadásul az ízesített vizek is legtöbbször sok cukrot tartalmaznak. A legegészségesebb ital, amit a gyermekednek adhatsz, az a víz - ha mindenképpen ízesíteni szeretnéd, akkor facsarj bele citromot, narancsot vagy tegyél az üveg aljára pár darab menta levelet és szamócát.

4) Ne tilts, kontrollálj
A tiltott gyümölcs mindig édesebb - éppen ezért nem szabad a gyermeket teljesen eltiltani az édes dolgoktól, mivel ezzel csak még vonzóbbá tesszük számára őket. Attól nem dől össze a világ, ha a gyerek megeszik néhanapján egy-egy sütit. A gyeplő a szülő kezében van. Ne ajánld fel, ha nem kéri magától az édességet, illetve ha kéri, akkor is korlátozd a mennyiséget. Nagyon fontos az edukálás: világosítsd fel a gyermeked arról, hogy az édesség nincs jó hatással az egészségére és miért jobb inkább gyümölcsöket fogyasztania.

5) A főétkezésekre is gondolj
Kutatások is bizonyítják, hogy a gyermekek cukorfogyasztásának fele származik édességekből és üdítőkből - ebből adódóan a másik felét a főétkezések teszik ki. Vásárolj kevesebb félkész ételt, illetve redukáld az ebéd utáni desszert mennyiségét, valamint a reggelire elfogyasztott cukros péksüteményeket is érdemes inkább elfelejteni.

6) Étkezzen egészségesen az egész család
A gyerekek abból tanulnak, amit látnak. Hiába mondja neki a szülő, hogy étkezzen egészségesen, ha azt látja, hogy apa és anya literszámra issza az üdítőket, valamint töménytelen mennyiségben eszi az édességeket. A kutatások is azt bizonyítják, hogy azok a gyerekek, akik gyakran étkeznek együtt a családdal s azt látják, hogy a szüleik is egészségesen étkeznek, sokkal szívesebben fogyasztanak zöldséget és gyümölcsöt.