Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
A hűtő, a hőség meg a dűnék Fotó: Opel Dakar Team

A hűtő, a hőség meg a dűnék

Pihenő nélküli dűnék. Fel, le, fel, le, mint egy hullámvasúton – csak sokkal hosszabban és sokkal nagyobb forróságban. A Góbi-sivatag pénteken is nagy kihívás elé állította a versenyzőket – a Silk Way-rali 13. szakaszával igencsak meggyűlt a versenyzők baja. A Szalay Balázs, Bunkoczi László duó a kettes ellenőrző pontnál kénytelen volt kimenni az aszfaltútra, mert tönkrement az autó hűtője, és rettenetesen melegedett a motor.

„Izzasztó szakasz volt – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay. – Dűne, dűne hátán, és olyan magasak, hogy második sebességi fokozatban tövig kellett nyomni a gázpedált, hogy az autó felmenjen a homokdombok tetejére. Ezzel még nem is lett volna gond, de ahányszor csak leértünk egy nagyobb dűne aljába, a Mokka orra elkezdte túrni a homokot, és az a rengeteg homok mind belement a ventillátorba, amitől az persze tönkrement. Még erőltettük egy kicsit, persze, közben visszavettem a tempóból, de azután a második ellenőrző pontnál úgy döntöttük, inkább kimegyünk az aszfaltútra, mert akkor már a gyorsabb, egyenes részeken is csak 96 fokosra hűlt vissza a kocsi. Ha a helyezésekért küzdenénk, biztosan forszíroztam volna, hogy menjünk tovább, de a százórás büntetés tudatában, amit az egyik szakasz kihagyásáért kaptunk, igazából nem volt értelme tönkretenni a motort.”

Szalay Balázs azt is elmesélte, hogy gyönyörű tájakon autóztak: a dűnék között néhol váratlanul tavak bukkantak fel, s az egyik partján állt egy harminc méteres, hatalmas bronzszobor. Lélegzetelállító látványt nyújtott: a magyar páros tagjai meg is állapították, hogy ilyennel azért a Szaharában nem találkozik az ember.

„Sajnos a technikai hiba benne van a sportban, de nagyon nagy kár érte, mert bár ez a szakasz nem volt annyira élvezetes, mint a csütörtöki – sok volt a letört dűne, ami igencsak veszélyes –, azért jó lett volna, ha végig tudunk rajta menni. De ahogy elnéztem a szombati itinert, a következő szakasz is keserves lesz – jó néhányan meglepődnek majd. Így azután hiába közeledünk a verseny végéhez, nem lehet lazítani, ugyanúgy kell készülni az utolsó mért szakaszra, mint az összes többire...” – tette hozzá Bunkoczi.

SILK WAY-RALI
12. szakasz, Alasan–Wuhaj (össztáv: 734.98 km, ebből szelektív szakasz: 367.44 km). Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot 2008DKR) 4:50:05, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 3:24 p h., 3. Despres, Castera (francia, Peugeot 2005DKR) 5:40 p h. Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovlev, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 5:13:20, 2. Margyejev, Beljajev, Szvisztunov (orosz, Kamaz) 1:23 p h., 3. Szotnyikov, Ahmegyejev, Romanov (orosz, Kamaz) 5:27 p h.

Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres 32:25:41, 2. Al-Radzsi 31:27 p h., 3. Vasziljev 51:51 p h., ...Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka). Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev 35:23:52, 2. Szotnyikov 11:56 p h., 3. Van den Brink (holland, Renault) 28:24 p h.

Utoljára frissítve: péntek, 22 július 2016 19:43