Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Ásás, kerékcsere, megszakított verseny, sötétben teljesített pálya Fotó: Opel Dakar Team

Ásás, kerékcsere, megszakított verseny, sötétben teljesített pálya Kiemelt

Vegyes érzelmekkel érkezett meg a táborba a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős vasárnap este. Egyrészt örült, mert végre remek részeredményeket produkált (sokáig a huszadik helyen haladt, sőt, ott is ért célba), és a technikai gondok ellenére meg tudta mutatni, mire képes a dűnék között.

Másrészt maradt benne némi hiányérzet, mert miután negyven percre megszakították a versenyt (valaki elakadt a pálya egy szűk részén), rásötétedett a magyar párosra, s emiatt volt egy GPS-pont, amelyet több társával együtt egyszerűen képtelen volt érinteni. Ha a felügyelő testület nem dönt másként (a megszakítás után magyar idő szerint hajnali háromig célba érkező 15 versenyző közül 11 nem érintette az ominózus 108-as pontot…), ezért egyórás időbüntetés jár majd.

„Borzalmasan nehéz nap volt, ha most újra kellene kezdenem, lehet, hogy nem vállalnám – mondta Szalay Balázs, aki a szakaszon a büntetés nélkül a 20. helyen ért célba, az összetettben pedig a 22. – Hosszú dűnézéssel kezdtünk, és nagyon élveztük, mert a Grandland X remek formában szelte a homokdombokat. Aztán odaértünk egy dűnéhez, amelyen öt-hat autó ásott, mi kikerültük őket, és megálltunk egy dűneletörésnél, hogy szétnézzünk, csakhogy utána már akárhogy igyekeztem, a motor nem indult újra, csak miután hagytuk egy kicsit lehűlni. Ettől kezdve nem mertem leállítani, még a defektes kereket is a szervizponton cseréltük ki, de ott is be kellett tolni a kocsit. Mégsem ez volt a legnagyobb problémánk, hanem az, hogy valaki elakadt a pálya második részének vége felé, emiatt a mezőnyt negyven percig váratták, és közben ránk sötétedett. Volt egy GPS-pont, a 108-as, amit sötétben egyszerűen nem lehetett megközelíteni. A velünk együtt, kicsivel előttünk és utánunk érkezők közül senki meg sem próbálta. A táborba érkezéskor nem volt olyan, aki ne kapott volna jegyzőkönyvet az ominózus pont kihagyásáról. Várjuk, hogyan dönt a felügyelő testület…”

Bunkoczi László szerint az volt a legrosszabb az egészben, hogy tudták, hol van az a fránya GPS-pont, azt is tudták, hogy kihagyták, mégis képtelenek voltak odamenni és érinteni, hiába próbálták meg többször is. „Ha valaki reggel azt mondja, huszadikak leszünk a szakaszon, gond nélkül aláírom, ugyanakkor csalódott vagyok, mert valószínűleg büntetést fogunk kapni, ami miatt hátrébb sorolnak minket – mondta Bunkoczi, aki gyors fejszámolással megállapította, az egyórás büntetéssel is csak a 24. helyre csúsznak vissza az összetettben. Plusz még mindenképp megpróbálnak észrevételt benyújtani a felügyelő testületnek a történtekről, hátha ez enyhíti az ítéletet. – Nagyon nehéz napon vagyunk túl, volt benne minden, ami a terepralinak a sava-borsa, de meg kell mondanom, én a bonyodalmak ellenére is kifejezetten élveztem."

Ma egy 323 kilométeres hurokszakasz vár a mezőnyre San Juan de Marcona körül, amelynek nagy része – a versenyzői eligazításon elhangzottak szerint – homok lesz és dűne, úgyhogy megint izgalmas napra van kilátás.