Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
„Nagyon nehéz volt megtalálni a közös ritmust" Fotó: Opel Dakar Team

„Nagyon nehéz volt megtalálni a közös ritmust"

Szalay Balázs még nem adott bele mindent - nem mert kockáztatni a Silk Way-rali harmadik szakaszán.

Szalay Balázs kíváncsi volt. Arra, hogy mennyire tudta feldolgozni a két hónappal ezelőtti, bábolnai bukást, amelyben nem csupán az Opel Mokka tört rommá (a szervizcsapat emberfeletti tempóban építette újjá), hanem a pilóta válla is megsérült.

S azóta most először kellett/lehetett gyorsan menni, s a majd' 11 ezer kilométeres Silk Way-rali hétfői mért szakasza a tanulságot hozta, hogy bizony kell idő arra, hogy visszarázódjon a ritmusba, s bizony egy ilyen hatalmas esés nem múlik el nyomtalanul.

De azért remélhetőleg olyan nagyon maradandó nyomot sem hagy, hiszen Szalay Balázs és Bunkoczi László a hétfői 200 kilométeres mért szakasz végére már helyenként beletalált a régi ritmusba. Kell még egy kis idő, mire ez állandósul, de van is hátra 12 szakasz Pekingig.

„Nagyon vártam ezt a napot, mert kíváncsi voltam, mennyire tudtam feldolgozni a balesetet. Aztán rögtön a szakasz elején láttunk egy autót az árokban, egy másikat pedig felborulva az út szélén, ami óvatosságra intett. S az a helyzet, hogy talán túlságosan is visszavettem a tempóból, mert az időeredmény azt mutatja, hogy nem voltunk gyorsak. Az autó remek, az ülés is stabilan tart, nekem kell egy kicsit visszaépíteni a saját önbizalmamat, mert normál esetben ennél jóval bátrabban szoktam autózni. Bízom benne, hogy még néhány nap, és ez is meglesz” – mondta Szalay Balázs, aki a 40. helyen végzett a szakaszon, az összetettben pedig a 35. pozícióból várja a folytatást, s akit egyáltalán nem zavar, hogy az országhatár átlépésével (hétfőn Kazahsztánba ért a mezőny) időzónát is ugrottak, s így hétfőről keddre három órával kevesebbet aludhat, mint egyébként. Azt mondta, a csapat is, ő is kipihente magát, nem okoz majd gondot a rövidebb alvásidő.

De visszatérve még egy kicsit a szakaszra.

Megkérdeztük, hogyan látta az eseményeket a jobb oldali ülésből Bunkoczi László?

„Nagyon nehéz volt megtalálni a közös ritmust, ami más volt, mint amit megszoktunk, és természetesen nekem kellett alkalmazkodni. Annyira feszült figyelmet igényelt mindez, hogy rettenetesen elfáradtam. Ami a navigációt illeti, két olyan pont volt a pályán, ahol el lehetett keveredni, de szerencsére egyik alkalommal sem mentünk többet fölöslegesen száz méternél, mert gyorsan megfejtettem a trükkös itiner-jelet. Állunk a folytatás elébe, és várjuk a dűnés szakaszokat, mert az a mi igazi terepünk” – tette hozzá Bunkoczi.

Nos, arra egyelőre még várni kell, hiszen kedden a hétfőihez hasonló sztyeppés, földes mért szakasz vár a mezőnyre, igaz, az eredetileg tervezett 325 kilométer helyett mindössze 223 kilométernyi a hossza, mert az egyik folyó úgy megáradt, hogy lehetetlen átmenni rajta, a híd pedig, ami fölötte vezet át, leszakadt, úgyhogy alternatív útvonalat kellett találniuk a rendezőknek.

SILK WAY-RALI
3. szakasz, Ufa–Kosztanaj (össztáv: 815.15 km, ebből szelektív szakasz: 200.43 km). Autósok: 1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 2008DKR) 1:56:45, 2. Al-Radzsi, Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Mini One) 2:40 p h., 3. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008 DKR) 4:14 p h., ...38. Liszi László, Liszi Norbert (magyar, Mitsubishi Pajero) 28:35 p h., ...40. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 29:13 p h., Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Alexander Kuprijanov, Igor Leonov (orosz, Kamaz) 2:05:48, 2. Vjaszovics, Haranyin, Zsihulin (fehérorosz, MAZ) 1:36 p h., 3. Nyikolajev, Jakovlev, Ribakov (orosz, Kamaz) 1:44 p h.

Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres 1:58:24, 2. Al-Radzsi 2:37 p h., 3. Loeb 4:10, ...33. Liszi 29:17 p h., ...35. Szalay 29:28 p h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov 2:07:51, 2. Vjazovics 1:27 p h., 3. Nyikolajev 1:39 p h.

Utoljára frissítve: hétfő, 11 július 2016 20:09