Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

Nehéz napja volt kedden az Africa Race mezőnyének, ki ezért, ki azért szenvedett meg vele. Homokos és sziklás rész, gyors, és technikás szakasz is szerepelt az útvonalban, és az itiner is megnehezítette a navigátorok dolgát – megtörtént, hogy a szélrózsa minden irányából érkeztek a járművek. Ez pedig azért nem teljesen szokványos még egy maratoni terepraliversenyen sem.

Az Opel Dakar Team kettőse, Szalay Balázs és Bunkoczi László az autós mezőnyben a 12. helyen végzett, s innen várja az összetettben is a folytatást, amelyből még van bőven, hiszen a 6500 kilométeres össztávból még alig fogyott el valamicske. Így azután van még idő arra, hogy felzárkózzanak.

A kategóriában egyébként egyáltalán nem meglepő módon Vlagyimir Vasziljev volt a leggyorsabb – a gyári Minivel – arra azonban már jó néhányan felkapták a fejüket, hogy az orosz csak úgy tudta legyőzni honfitársát, a kamionos Andrej Karginovot, hogy a Kamaz-pilóta defektet kapott, s emiatt időt veszített. Őrület, hogy egy ekkora monstrummal micsoda tempóra képes a korábbi Dakar-győztes, aki szerdán már az autós élmezőnyben rajtol.

De térjünk vissza Szalayékhoz, akik jó néhány kalandot átéltek a keddi szakaszon, amely jóformán tábortól táborig tartott, vagyis alig kellett összekötő szakaszt teljesíteniük a versenyzőknek. Ami persze nagyon tetszett nekik.

„Ez már igazi versenynap volt, amelyet jól kezdtünk, a dűnéknél annak rendje és módja szerint csökkentettük a guminyomást, és jól tettük, mert az előttünk indulók közül ketten is elakadtak, és úgy ástak, mintha Merzuga kincseit remélnék megtalálni a homokdűnék alatt. Aztán sziklákra értünk, amelyeken annyira próbáltam óvni a kocsit – valami furcsa, kissé ijesztő, csattogó hang jött a hátuljából –, hogy kicsit talán el is kényelmesedtem, mert két Buggy megelőzött. Ettől persze azonnal magamhoz tértem, úgyhogy nagy csatában visszaelőztem őket” – mondta Szalay, aki egyszer el is tévedt. Nem ő volt az egyetlen amúgy, a fél mezőny veszített időt eltévedés miatt.

„Ha azt mondtam, hogy hétfőn pontos itinert kaptunk, akkor erre a szakaszra ez nem volt elmondható, olyan érzésem támadt, mintha az, aki felírta a pályát, elfáradt volna a végére. Két kilométert tévedtünk ezen a napon, s onnan jöttünk rá, hogy rossz irányba megyünk, hogy többen is jöttek szembe. Ugyanott tévesztettek ahol mi, csak ők előttünk voltak, így ők több időt buktak” – mondta Bunkoczi.

A kamionosok mezőnye egyre fogy: ezen a napon az egyetlen hölgy, Elisabete Jacinto búcsúzott, akinek a vadonatúj motorja mondta fel a szolgálatot. Legalábbis az első hírek szerint. És ezen a viadalon a motor az egyetlen alkatrész, amit nem lehet cserélni. A két magyar egység sikerrel vette az akadályt: a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania) trió az ötödik, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (MAN) kettős a hatodik helyen.

„Siralmas volt – foglalta össze röviden, de velősen a napot Darázsi Zsolt. – Ez a szakasz nemcsak a versenyzőket, a technikát sem kímélte. A mi MAN-ünk pedig nem mai darab, ha jobban ütöttem volna, most lógna keze-lába, de még a bele is. És mivel ez csak a második nap, vigyáztam rá.”

S hogy mit tett ehhez hozzá a navigációt még tanulgató Szalai Norbert? „A szakasz elején elromlott a méterszámlálónk, úgyhogy attól kezdve csak az érzékeimre, meg az előttünk lévő nyomokra hagyatkozhattam, és mivel nincs rutinom, ez nem volt könnyű. Amikor megláttam, hogy nem megy a méterszámláló, arra gondoltam, ennél már csak az lehetne rosszabb, ha a táborban hagytam volna az itinert” – próbálta megfogni a humorosabb oldaláról a dolgot Szalai.

Kovács Miklós sem volt felhőtlenül boldog, ő is kegyetlenül elfáradt a kemény pályán. „Nagyon nehéz szakasz volt – ütött vágott a kamion. Persze, ehhez az is hozzájárult, hogy az előző nap elgörbült alkatrész cseréjekor ki kellett venni a kormány lengéscsillapítóját, így az össze-vissza verte a kezemet. Volt gond az itinerrel is, pedig Czeglédi Péter nagyon rutinos navigátor, de még így is eltévedtünk egyszer” – mondta Kovács Miklós.

AFRICA RACE 2017
2. szakasz, D. Mulaj–Tagunit (össztáv: 393.10 km, ebből szelektív szakasz: 369.94 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin, Zsilcov (orosz, Mini) 3:48:25, 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 20:49 perc hátrány, 3. Gomez, Fagot (francia, Optimus) 23:32 p h., ...12. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:01:19 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 4:08:30, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 19:39 p h., 3. Waltr, Pliny, Skrobanek (cseh, Tatra) 21:37 p h., ...5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 1:04:03 ó h., ...6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 3:11:46 ó h. Motorosok: 1. Paolo Ceci (olasz, Honda) 4:42:56, 2. Sella Gev (izraeli, KTM) 1:35 p h., 3. Gabari (marokkói, KTM) 28:10 p h.
Az állás. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev 4:48:34, 2. Magnaldi, Borsotto (francia, Ford Buggy) 25:25 p h., 3. Gomez 26:13, ...12. Szalay 1:10:04 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov 5:14:47, 2. Valtr 24:29 p h., 3. Kuprijanov 35:29 p h., ...5. Kovács Miklós 1:13:12 ó h., ...6. Darázsi 3:38:13. Motorosok: 1. Paolo Ceci 5:57:12, 2. Sella 1:19 p h., 3. Ullevalseter (norvég, KTM) 46:36 p h.