Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
A régi szép idők. A régi nehéz idők. A régi küzdelmes, ásós, szerelős idők. Ezeket idézte fel az Amodjar–Amodjar hurokszakasz, amelyet a régi dakarosok – köztük a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős – csak Atar–Atar hurokszakaszként ismernek. A híres-hírhedt Atar–Atarként. Amely ezúttal sem hazudtolta meg önmagát, ezúttal is adott feladatot bőven a versenyzőknek.
Izgalmas nap volt. Lehetett volna élvezetes is, helyette azonban meglehetősen küzdelmesre sikerült az Africa Race hetedik szakasza a Szalay Balázs és Bunkoczi László számára – a pilóta úgy fogalmazott: az idegek harca volt.
Gyors szakasz volt. Pokoli gyors. Gyakran „robogtak” 180-190 km/órás sebességgel, ami egy terepraliversenyen, a dűnékkel és tevefűvel teletűzdelt utakon egyáltalán nem megszokott.
Különleges nap volt. Abból a szempontból mindenképp, hogy nyolc órakor ébredt az Africa Race-tábor a megszokott öt helyett. Meg azért is, mert reggel nem kezdtek el rögtön zúgni az aggregátorok és berregni a motorok, hanem mindenki kivárt egy kicsit. Gyönyörködött az Atlanti-óceán hullámaiban, az itteni napfelkeltében, nyugodtan megitta a kávéját – a pihenőnap ugyanis éppen arra való, hogy az ember…
Az eltévedések és a visszatalálások napja volt a szombati az Africa Race-en – ami azt is jelenti, hogy a navigátorok reflektorfénybe kerültek. Az útvonalat kijelölő „öreg róka” René Metge fel is hívta erre a figyelmet az előző esti versenyzői eligazításon. És ha ő valaminek nyomatékot ad, arra nem árt odafigyelni.
Késett a komp. Aminek normál esetben nem lenne jelentősége, ezúttal azonban meghatározta egy terepraliverseny, jelesül az Africa Race első versenynapját. Ugyanis a késés miatt törölték a motorosok versenyét, és lerövidítették az autósok mért szakaszát: százról negyvenhét kilométeresre.