Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
A 15. HunGarian Baja mezőnye lassan kész a rajtra, a versenyzők csütörtökön átestek a kötelező papírmunkán (adminisztratív ellenőrzés) és a gépátvételen, most pedig már izgatottan várják, hogy végre elrajtoljanak a magyar világkupa-futamon, amely minden eddiginél jobb pályát és nagyobb izgalmakat tartogat számukra.
Ötvennél is több csapat áll rajthoz szeptember 11-én az első Türkmén Desert Race-en – köztük ismert terepraliversenyzők és amatőrök is, akik mind azért érkeznek, hogy felfedezzék Türkmenisztánt. Elsősorban persze a Karakum-sivatagra kíváncsiak, hiszen az teljesen ismeretlen terep mindenki számára. A mezőny – soraiban a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettőssel – kelet-nyugati irányban szeli át az országot, öt szakaszt teljesítve.
Az Ural márkanév hallatán mindenki inkább asszociált a végtelen orosz utak elnyűhetetlen igáslovára, mint egy csúcstechnikát képviselő versenygépre. Eddig. Most ugyanis a Hungarian Ural Next Team nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a Dakar Rally kőkemény pályáira, sőt akár a 6x6-os kategóriagyőzelemre alkalmas technikát varázsol az orosz monstrumból.
Egy ország, amelynek hetven százaléka sivatag, egy ország, amelyben az elnök nemkívánatosnak minősítette a fekete autókat (de adott három év haladékot, hogy eladják vagy átfestessék őket), betiltotta a hippokratészi esküt és az internetet, viszont nagyon szereti az autósportot.
Gumigyilkos terepen, a hajmáskéri lőtéren tesztelte három napon és 1000 kilométeren keresztül a BF Goodrich homokra és köves talajra való abroncsait Szalay Balázs. A sivatag is tartogat meglepetéseket, de a kavicsos, sziklás terep legalább ugyanannyit, szóval aligha kellett jobb helyszín egy ilyen „próbára”.
A szerencse nem csupán az életben, a sivatagi versenyzésben is nagyon fontos – ám Szalay Balázs szerint nem lehet karba tett kézzel várni rá, tenni is kell érte. Az Opel Dakar Team  pilótájának tapasztalatai szerint ugyanis Fortuna nem szegődik ok nélkül az ember mellé – meg kell dolgozni a kegyeiért!