Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *
Képünk illusztráció. Képünk illusztráció.

Így kerülhetőek el a „veszélyes” utazási irodák Kiemelt

A Green Holidays napokban bejelentett csődje, és a több száz pórul járt, illetve külföldön rekedt utas szomorú esete ismét ráirányítja a figyelmet arra, hogy mennyire fontos a megfelelő utaztató partner kiválasztása. A legnagyobb hazai online utazásközvetítő ügynökség, a legtöbb magyarországi utazási irodával együttműködő Invia.hu cégvezetője, Zakar Jozef összefoglalta azokat a szempontokat, amelyeket mindenkinek érdemes mérlegelnie, amikor tervezni kezdi a külföldi vakációját.

A folyamatos működés, a szakmai múlt a legfontosabb két jellemző, ami segíthet a megfelelő utazási partner megtalálásában – hangsúlyozza az Invia.hu szakembere. Zakar Jozef szerint a komoly utazási irodák a sok éves tapasztalatuk, az általuk nyújtott, egyedülállóan széles kínálat, illetve annak összehasonlíthatósága, valamint az utazásokhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatások értékesítése révén időt, energiát és pénzt spórolnak az őket választó utasoknak. Szakértelmük, az érkezéstől az indulásig megszervezett és előkészített utak, a magyar nyelvű asszisztencia, a fakultatív programok, a transzferek viszont mind szakértelmet és munkát igényelnek. Igaz, ez nem feltétlenül a legolcsóbb megoldást jelenti, azonban jellemzően még mindig kisebb költséget jelent forintban, mint amit nyújt hozzáadott értékben, szabadidőben és kényelemben. „Épp emiatt érdemes legalábbis kétkedve közelíteni, ha egy iroda folyamatosan bámulatos akciókat hirdet, amelyek során az egy hetes, all inclusive tengerparti kényeztetés egy sokcsillagos, csupa ingyenes szolgáltatást nyújtó szállodában pont annyiba kerül, mint egy faház egy hétvégére, önellátással, zenés felárral a faluszéli campingben.” – hangsúlyozta Zakar Jozef.

Hozzátette, hogy önmagában az ár azonban nem biztos, hogy segít a választásban, hiszen egy-egy alkalommal minden utazásszervezőnél akadhatnak valóban kiemelkedő ajánlatok, ezért érdemes alaposabban megismerkedni utazásunk választott szervezőjével. Egyértelmű, hogy minél régebben van egy szereplő a piacon, akkor annál valószínűbb, hogy a jövőben is számíthatunk a jelenlétére. Ha azt látjuk, hogy az elmúlt években kiegyensúlyozottan növekedett, nyugodtabban szavazhatunk neki bizalmat. Ha az adott cég mögött ráadásul még valamilyen nemzetközi, befektetői csoport is áll, vagy a választott iroda egy több országban működő cégcsoport magyarországi képviselete, akkor már szinte elhanyagolható annak az esélye, hogy egyik napról a másikra, következmények nélkül tűnjön el az itthoni piacról.

A komoly cégek története, felépítése, pénzügyi adatai jellemzően nyilvánosak, és nem is kell komoly kutatómunkát végezni miattuk. Ellenben az már rögtön gyanús lehet, ha nem találjuk meg ezeket az információkat sem az adott vállalkozás honlapján, sem a nyilvánosan hozzáférhető Általános Szerződési Feltételek közt. Zakar Jozef úgy látja, hogy árulkodó lehet az is, hogy az adott utaztató partner rendelkezik-e központtal, és ha igen, arról milyenek a benyomásaink. Egy kis garázsban működnek, vagy egy irodaházban kaptak helyet? A nyitva tartás nyilvános, és az tényleg megfelel-e a valóságnak? Az ott dolgozók kedvesek, felkészültek-e? Vannak-e kedvelőik, követőik a közösségi oldalakon? Találunk-e (nem csak pozitív) visszajelzéseket korábbi utasaiktól ezeken a felületeken?

Csupa fontos, és hasznos kérdés, amelyeket érdemes feltenni magunknak a vakáció tervezése során. Sőt nyugodtan megkereshetjük kérdéseinkkel közvetlenül is az irodát, hogy adjanak bővebb felvilágosítást magukról, működésükről, annak hátteréről, illetve történetükről. „Ha válaszra sem méltatnak, valószínűleg akkor mi sem szeretnénk velük utazni. Ha viszont küldenek megnyugtató és korrekt adatokat, jöhet a következő lépés: álmaink nyaralásának a kiválasztása, amiben csak váratlan felfedezésekre kell számítanunk, váratlan „meglepetésekre” nem.” – hangsúlyozta az Invia.hu cégvezetője.