Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

2015 WTCC THA - Futamok Kiemelt

Michelisz Norbert, a MOL-csoport által immár negyedik éve támogatott Zengő Motorsport versenyzője, sajnos pont nélkül zárta a thai futamot, melynek külön érdekessége, hogy az időmérő és a futamok egy napra kerültek.

Időmérő:

Q1

A 18 versenyző célja, hogy bekerüljön az időmérő második szakaszába, ahol eldől mind a két futam rajtsorrendje. Michelisz, akárcsak a többiek, azonnal kiment a pályára, majd egy 1:39.006-os idővel bebiztosította magát a Q2-be. A plusz súlyt nem cipelő Ladák remekeltek, akár csak a 60 kg-ot cipelő francia márka csapata, bár Mullernek nem lettek jók a beállításai és csak a 12. helyen jutott tovább. Meglepetésre nem került be az olasz Tarquini és a holland Tom Coronel, ezutóbbinak leszakadt a padlólemeze, akinek a csapata az utóbbi időkben nem remekel.

Q2

Ez a szakasz már csak 10 perces, ahol a bejutott 12 versenyző között eldől mind a két futam rajtsorrendje. 5 Citroen, 3 Chevy, 2 Lada és 2 Honda jutott be. Végül úgy alakult a helyzet, hogy Michelisz a nyolcadik helyről visszacsúszott a 10. helyre mivel az angol Chilton jobb időt futott, mert csapata nem látta a kijelzőn az időt és nem a megfelelő utasítást kapta. A legjobb öt közé csak a Citroen pilótái jutottak be, meglepetésre a marokkói Bennani volt a leggyorsabb. Az eredmény azt jelenti a magyar pilóta számára, hogy az első futamon a 10. helyről és a másodikon viszont a pole pozícióból indulhat.

Q3

A világbajnok, argentin Lopez nyerte meg csapattársai - Loeb és Muller – előtt. Meglepetésre a marokkói Bennani hozta be a privát Citroent a negyedik helyre a kínai Ma előtt.

Futamok:

1. futam

Michelisz Norbert a 10. helyről rajtolhatott az első futamon Az olasz Gabrielle Tarquinit hozott büntetése miatt, 5 helyre hátrébb sorolták. Az angol Rob Huff autójának szélvédő vastagsága nem felelt meg, emiatt elvették az összes idejét, így a sor végéről kell elindulnia. A hazai versenyző nem állt meg a súlymérésnél, emiatt törölték az idejét

Rajt: Lopez-Loeb, Muller-Ma az első négy helyen

Catsburg, LaPierre és Coronel hatalmasat ütköztek, de olyan helyen, amitől folytatódott tovább a verseny. Muller és a kínai Ma egymásnak mentek, Michelisz feljött a 8. helyre.

Nem tudni, ki indította el a folyamatot, de a 10-es kanyarban Monteiro-Chilton-Muller-Valente összeütközött, a fiatal francia Chevis nekisodródott Michelisznek, aki nem tudta elkerülni az ütközést vele és elsodorta a Honda bal elejét. Michelisznek be kellett jönnie a boxba, akárcsak Mullernek. Valente feladta a versenyt. Be kellett küldeni a biztonsági autót, amely két kör után jött ki.

6. kör: Lopez, Loeb, Ma és Bennani az első négy helyen. Filippi feladta a versenyt, kitört a bal első kereke. Huff az utolsó helyről feljött a nyolcadik helyre.

8. kör: Az élen a helyzet változatlan, amennyiben az argentín megnyeri ezt a futamot, már világbajnokként várhatja a másodikat. A két Honda gyári pilóta tartotta a hatodik és a hetedik helyét. Michelisz és Muller autóját szerelik a csapatok, hogy a második futamra rajthoz tudjanak állni.

11. kör: Huff megelőzte a portugál Monteirot, akinek az autója sérült, valószínűleg a nagy balesetben ő is benne volt. Chilton Chevyének felnijéből kitört egy darab, neki is ki kellett jönni a pályáról. Bennani üldözte Ma-t, de megelőznie egyelőre nem sikerült.

13. kör: Összesen tízen maradtak versenyben az első futamon.

Leintés: Lopez, Loeb, Ma, Bennani, Tarquini, Huff, Monteiro, Daste, Demoustier, Sritrai. Lopez ezzel másodjára is világbajnok.

Michelisz visszacsúszott a hatodik helyre, hiszen nem szerzett pontot, és márkatársa, az olasz Tarquini megelőzte.

2. futam:

Michelisz Norbert a rajtrácson, a pole pozícióból indulhat a második futamon. 85%-os az autó a csapatvezető elmondása szerint. Másodjára indulhat ebben az évben a pole pozícióból a második futamon. (A japán versenyhétvégén megnyerte a Q3-t, akkor az első futamon indult az első rajtkockából.)

Viszont nem sikerült rendbe hozni: Valente, Catsburg – a Lada bukókerete sérült meg - és Lapierre autóját. Loeb hátránya 20 pontra csökkent Mullerel szemben, így a második hely még nem eldöntött a két francia között.

Rajt:

Michelisz beragadt, de visszavette a helyét Monteirotól. Chilton maradt a harmadik helyen. A citroenesek házi bajnokságot rendeztek Loeb, Ma Lopez ahol, Muller húzta a rövidebbet, hiszen kiesett, mert összeütközött Bennanival.

3. kör: Tarquini megelőzte Huffot, Micheliszt megelőzte márkatársa Monteiro. Chilton megérkezett Michelisz mögé, akinek az autója ugye nem volt 100%-os

4. kör: Micheliszt megbüntették, boksz utca áthajtás, de visszament, hiszen még pontokat próbál szerezni mind az összetettben, mind pedig a privát értékelésben. Sajnos nem sikerült.

7. kör: Monteiro, Loeb, Chilton, Ma, Tarquini a sorrend.

8. kör: Ma megelőzte Chiltont, akinek tartania kellett a harmadik helyét

9. kör: Lopez körbeautózta az előtte lévőket és feljött a harmadik helyre.

10. kör: Monteior, Loeb, Ma, Lopez, Chilton, Tarquini lett a sorrend – az utóbbi három kakaskodott

11. Huff és Coronel simán elment Chilton mellett, akinek elfogyott a gumija, miközben a nap lement és mind a levegő, mind az aszfalt hőmérséklete hirtelen lecsökkent.

12: Monteiro gumija is elkezdett fogyni, belassult az autó. Piros zászló, megállították a versenyt, mert túl sötét lett és a pálya világítása nem megfelelő.

Leintés: Monteiro, Loeb, Ma, Lopez - az autókat a rajtrácson állították le.

Michelisz Norbert nem szerzett pontot ezen a hétvégén, összetettben visszacsúszott a hetedik helyre és a privát értékelésben is 7 pontra csökkent az előnye a marokkói Bennanival szemben.

A sorozat utolsó állomása Katar lesz, ahol november 26-27-én rendezik meg a záró futamot.

Képgaléria