Bejelentkezés Regisztrálás

Belépés a Fiókodba

Felhasználói név *
Jelszó *
Adatok megjegyzése

Fiók létrehozása

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Név *
Felhasználói név *
Jelszó *
Jelszó újra *
Email *
Email újra *
Captcha *

Fiatal tehetségek a Zengő Motorsportban a WTCC-n Kiemelt

Nincs több találgatás, két autóval indul a Zengő Motorsport ifj Ficza Ferencel és Nagy Dániellel a volán mögött a 2016-os WTCC szezonban! A csapat tényleg minden erejét megfeszítve dolgozik de még sajnos így is benne van a pakliban, hogy csak Ficza autója készül el a hétvégi startra. Elég lehetetlennek tűnik, hogy a második autó is talpra álljon de, azért a kis csapattól láttunk már néhány csodát az elmúlt években!

Ahogy a hivatalos közleményük is írja történetük egy új fejezeténél nem Michelisz Norbert utódját, hanem két fiatalt, Ficza Ferit (19) és Nagy Danit (17) szeretnék bemutatni a világ autósportjának, hiszen a hazai autósportban már nagyon sokan ismerik őket, fiatal koruk ellenére már nagyon komoly eredményekkel rendelkeznek! Fecó, mire a jogosítványáért mehetett, addigra hat bajnoki címet szerzett követve a családi hagyományokat hiszen, édesapja 11-szeres bajnok, igazi old-scool versenyző a hazai gyorsasági autósportban. Ficza tavaly a Hungaroringen ETCC futamot nyert, ami szintén bőven felér egy bajnoki címmel!


Nagy Dániel a 17 éve alatt két bajnoki címet szerzett az RCM Suzuki Kupában, 17 évesen ő is kétszeres bajnok volt, ám ahol igazán megvillant a valódi tehetsége az tavaly a Red Bull Ringen, a TCR futamon történt. Azelőtt még soha nem vezette azt a SEAT-ot, amivel benevezték, és amivel végül a harmadik legjobb időt futotta az időmérőn, és a legjobb SEAT-os lett a több korábbi F1-es versenyzővel tűzdelt mezőnyben.


Óriási lépés és lehetőség mindkettőjük számára ez a mostani, ám a tárgyilagossághoz azonban jó pár körülmény is hozzátartozik! A csapat azt szeretné ha a fiuk most nem rögtön megfelelni akarnának, például a Michelisz által felállított mércének hanem magukhoz képest a legtöbbet fejlődnének az első évben a túraautózás csúcskategóriájában. Ehhez a legfontosabb dolgok adottak, de ne hasonlítsuk őket senkihez.


Nem is kell!
Michelisz Norbi ugyanis ott lesz a futamokon, továbbra is, nem kell őt pótolni, ő már a dobogóért kell, hogy harcoljon az élmezőnyben a világbajnokok között. nyilván nem fogják őt kevésbé bíztatni és szeretni a szurkolók attól, hogy már nem a zengős színekben versenyez!
Szintén nagyon fontos részlet és körülmény, hogy tavalyi autókkal indul a csapat, vagyis a két Zengős CIVIC-be a HONDA idei fejlesztései nem kerülnek bele, leginkább az a cél, hogy a tanuláshoz szolgáljon üzembiztosan a technika! Akkor lenne most értelme a legfrissebb specifikációjú autót üzemeltetni, ha már olyan tapasztalatú versenyzők ülnének a volán mögött sok sok verseny és tesztkilométer tapasztalatával, akik ki is tudnánk használni valósan a benne rejlő plusz teljesítményt. Ez a tavalyi technika reálisan egy-két villantásra lesz igazán alkalmas.


Nyilván ez nem azt jelenti, hogy a megújult Zengő csapat feltartott kézzel indul a csatába, reálisan kell nézni a dolgokat és esélyeket. Most az összes 2016-os fejlesztésű autótól tartaniuk kell elsőre, hiszen egy aktuális riportban Michelisz Norbi is kiszámolta nekünk, hogy a hétvégén legalább tíz olyan versenygép és versenyző lesz a mezőnyben aki bármikor esélyes a dobogóra!!
Ezen egyik egyszerű oknál fogva az új zengős fiuknak igazi bravúr lesz, már egy pontszerzés is a 2016-os szezonban. Na de azért persze ne felejtsük el azt, sem, hogy Michelisz Norbi sem az akkori legjobb versenygépben ült mikor megszerezte első futamgyőzelmét!
A Zengő Motorsport most a héten még versenyt fut az idővel! A CIVCek motorjai valahol a nagyvilágban haladnak Franciaország felé, míg a kasztni és a váltó már a csapat kamionjában tart az idénynyitóra. Egy igen komoly együttállásra van szükségük, hogy mind a két autó a rajtrácson legyen. Várható, hogy az utolsó pillanatban kerülnek be bizonyos alkatrészek az autókba, és az is várható, hogy kb. az időmérő előtt két perccel fognak életre kelni a motorok, felkerülni az autókra az utolsó pillanatban érkező matricák.
Szintén másik nagyon izgalmas körülmény, hogy Michelisz Norbival a csapat mérnökei is távoztak a JAS-hoz, és nyilván a két autó több szerelőt is igényel majd. így kicsit újjá kell szervezni az egész csapatot!


De a céljuk, hogy újra elkezdjék, és, hogy újra megcsinálják! Már nem kell a legelejétől kezdeni hiszen az autók és az ifjú tehetségek is itt vannak. A szurkolóknak pedig az egyik legédesebb, legizgalmasabb szezon lehet az idei, hiszen már három magyarnak szurkolhatnak majd az autósport egyik legrangosabb világbajnoki sorozatában!