Keresés
Close this search box.
img 6643

Az utolsó mohikán

Mit tehet az ember, ha a versenyszezonja egy másodosztályú futam teszt kategóriájában ér véget? Élvezi. Vagy nagyon élvezi. Utóbbi történt Maricsek Miklóssal és Paizs Róberttel a Kazincbarcika Ralin, ahol a Mitsubishi Lancerrel utolsó mohikánnak érezhették magukat.

Egy héttel a magyarországi rali Európa-bajnoki futam előtt rendezték meg a Kazincbarcika Ralit, amely alapvetően a Rally2 szezonzárója volt, ám a teszt kategóriában több Rally1-es páros is indulhatott. Ide nevezett be Maricsek Miklós és Paizs Róbert a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel.

Mivel idén csak pár versenyen tudtunk rajhoz állni, nem a bajnoki pontokra, hanem a rali élvezetére mentünk – mondta Maricsek. – Utólag csak azt tudom mondani, hogy nagyon jól döntöttünk. Jó verseny volt! Jó volt a rendezés, nem volt csúszás, a 14 kilométeres gyorsasági meg önmagában is megérte. A saját versenyzésünkön túl a Rally2 is megérdemelt már egy ilyen igazán jó versenyt.

A hétvégén egy kicsit úgy éreztem magam a Mitsubishivel, mint valami utolsó mohikán. Szerencsére volt egy fiatal ellenfelünk Bertalan Márton személyében, és egy másik utolsó mohikán, Sziklai Tibi, akik nagyon gyorsak volt, sietni kellett ellenük. Ennek ellenére abszolút a biztonságra mentünk.

Nagyon jó volt az éjszakai szakasz is. Én valami oknál fogva nem szeretek sötétben menni, az elején most is volt minden bajom, de három kilométer után kisimult minden. Képzeld, még tanultam is valamit a hétvégén! Ha éjszakai gyors van, előtte be kell állítani a lámpákat, sokkal hasznosabb, ha az utat világítják.

Végeredményben a Rally1-es bajnokság első két helyezettje, Csomós Miklós és Hadik András, valamint a szintén rutinos Bodolai László mögött a negyedik helyet szerezték meg, de nem is ez volt a lényeg. „Ha egy szóval kéne összefoglalnom, milyen volt a Kazincbarcika Rally, milyen volt a hétvégén versenyezni, akkor nem kellene sokat gondolkoznom: szenzációs!

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top