A Hungaroringen és Rechbergben kezdődött a nemzetközi versenyszezon a Gender Racing Team számára LapTiming Kupán és az FIA Hegyi Európa bajnokság osztrák futamán az elmúlt hétvégén.
A csapathoz kis szünet után visszatérő Michl Olivér állt rajthoz a GRT új Tatuus Formula4-esében a hazai F1-es pályán debütáló ACCR Formula4 bajnokságban, mely főleg az FIA CEZ Zone Trophy és az ESET Cup második fordulójának keretében zajlik majd az idei évben. Az örökös magyar bajnok, pedig idei első EB futamát teljesítette. Három év kihagyás után ismét Rechbergben versenyzett Szász László az általa jól ismert pályán.
A 2023-as versenyévadban a Gender Racing visszatért a sportág nemzetközileg is legpreferáltabb utánpótlásnevelési kategóriájához, a Formula4-hez mégpedig egy új generációs Tatuus F4-T421 versenygéppel a csapat régi-új versenyzőjével Oliver Michl-el, egy vadonatúj bajnoki sorozatban! Az ACCR Formula 4 Championship egy közép Európai versenysorozat a kategória számára, melyben Ausztria, Horvátország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és természetesen Magyarország F4-es versenyzői állhatnak rajthoz, de a Hungaroringen már egyéb nemzetek versenyzői is ott voltak a mezőnyben. Az új bajnoki sorozat első évadának első versenyhétvégéjére Olivér egy sikeres Slovakiaring-i teszten ismerkedett az új autóval, ahol nagyon pozitív benyomásai voltak az új technikáról. A GRT versenyzője számára a Hungaroring jól ismert aszfaltcsík, hiszen korábban a gokart után itt tette meg első formula autós lépéseit korábban szintén a GRT színeiben és zsebelt be futamgyőzelmet és több dobogós helyezést a GRT különböző versenytechnikáival, Formula Renault-val és F3-assal is.
A pálya tehát jól ismert viszont az ellenfelek többségével csak a szabadedzések és az időmérő alkalmával tudta először felmérni az erőviszonyokat, akik között, mint kiderült több „sötét ló” is akadt, mint például a korábbi angol F4-es bajnok is.
Az első versenyhétvége a versenykilométerek terén annyira nem kényeztette el a mezőnyt, hiszen a programban csak egy kollektív teszt egy időmérő és a két versenyfutam szerepelt, azzal a kicsit extrém megoldással, hogy mindkét versenyfutam vasárnap került lebonyolításra, ami egy műszaki hiba vagy egy esetleges autó sérülés esetén komoly nehézségek elé tudta volna állítani a csapatokat. Szerencsére az első versenyhétvégén ilyesmi nem fordult elő, így a GRT-is az új autó még jobb megismerésére, a beállítások pontosítására és a tempó fokozására koncentrálhatott!
Az időmérőn Olivér az ötödik helyre kvalifikálta magát, így mindkét versenyfutamon a rajtrács harmadik sorában a külső ívről kezdhette meg a küzdelmeket. Az ACCR Formula4 Championship első debütáló futamát ebben a pozícióban fejezte be a GRT fiatal versenyzője. A délutáni második versenyfutam sokkal küzdelmesebbre sikeredett. Olivér egyre jobban összebarátkozott a T421-essel és tudta növelni a tempót beékelődve a rivális Renauer Motorsport két versenyzője közé a negyedik pozícióba, ahol a köridők tekintetében is fel tudta venni a versenyt az előtte haladó korábban említett angol F4-es bajnokkal. Így az izgalmasabbra sikeredett második futamot a rajtpozícióhoz képest egyet előre lépve a negyedik helyen zárta. Olivér mellesleg az ACCR F4 bajnokság első fordulójának hazai értékeléséért járó díjakat is át vehette, és ami a legfontosabb, hogy az első versenyhétvégét sikeresen teljesítve, huszonkét bajnoki pontot gyűjtve zárhatta az első megmérettetést.
Olivér ennek okán is motiváltan várja a következő versenyhétvégét az új bajnoki sorozatban a másik hazai pályáján a RedBull Ringen.
„Szépen lépésről lépésre építettük fel a tempónkat a csapattal együtt. A hétvége második felében már a mezőny elejével is harcolhattunk a köridők tekintetében, amire szerintem nagyon büszkék lehetünk főleg ilyen kevés tesztelési idővel és lehetőséggel, valamint a mezőnyben felbukkanó erős ellenfeleket megismerve!”
Szász László az örökös magyar bajnok, gyémántsisakos versenyző már csütörtökön az ausztriai hegyi Európa-bajnoki futam helyszínére érkezett Rechbergbe egy Pannónia-ringen futott tesztet követően, ahol először állt rajthoz a Gender Racing színeiben a jól ismert pályán a jól bevált Reynard Forma 3000-es volánja mögött.
Az április végi időpont már előzetesen is nagyon ígéretesnek mutatkozott, mert még csak most kezdődött az Európa-bajnokság, s így sok résztvevőre lehetett számítani, ami be is bizonyosodott, hiszen összesen több, mint 250 versenyző, 40 nyitott / formula autós, és Szász géposztályában 15 fős mezőny vágott neki a gyors és technikás pályának. A verseny egyébként része volt az Osztrák Országos Hegyi Bajnokságnak, valamint a szlovén és a szlovák nemzeti bajnokságoknak is.
A Gender Racing Team színeiben induló, Szász László a verseny előtt úgy fogalmazott, hogy nosztalgiával tekint a verseny elé, mert többször a dobogó legfelesőbb fokára állhatott már korábban, a tradicionális osztrák helyszínen azonban a mezőnyben több olyan autó is van, mely technikai szempontból erősebb az ő versenyautójánál, melyekkel komoly kihívást jelentett felvenni a versenyt.
Sejtése be is bizonyosodott. Kemény hétvégén van túl az első EB fordulóján, bár az időjárás kegyes volt a mezőnyhöz, hiszen csak a szombati tréning volt félig esős. Mint elmondta, ebben a mezőnyben a rendelkezésére álló technikából kihozta a maximumot. Az élmezőnyben csupán olyanok foglaltak helyet, akiknek modernebb, újabb konstrukciójú versenyautója van. Így a Gender Racing Team méltán lehet büszke az örökösbajnok abszolút tizenegyedik és az osztrák bajnokságban megszerzett harmadik helyére. Május elején Lengyelországban folytatódik Szász László versenyszezonja. Azon a hétvégén azonban a mezőny kettészakad, hiszen lesznek olyanok, akik Lengyelországban, mások pedig Spanyolországban folytatják tovább. Hozzátette, hozott számára meglepetést a megerősödött mezőny, de a lehetőségekhez képest apró fejlesztésekkel mindig próbálják megújítani a versenytechnikát. Az örökös bajnok örül, hogy a Gender Racing Team színeiben versenyez az idei versenyszezonban, hiszen mindig szívesen adja át évtizedes szakmai tapasztalatait egy dinamikusan fejlődő fiatalos csapatban.
Fotó: Murányi Gábor – Nyolcas Csaba
– Gender Racing Team –
Szólj hozzá