A kanadai futamot követően visszatér a Forma-1-es mezőny a tengerentúli kiruccanásról, hogy most már zavartalanul folytatódjon a szezon európai része. Ausztria, a szépséges zöldkörnyezetben fekvő spielbergi pályával következik a hétvégén. Egy duplahétvégés, back-to-back futamot indít Ausztria, s a szezon a következő hétvégén pihenés nélkül folytatódik az angliai Silverstone-ban.
A koronavírusos években sok kiváltságot kapott ez a helyszín. Volt olyan év, hogy két futamot is rendeztek a Red Bull Ringen, s mióta a sprint létezik, sprintversenyt is rendeztek a stájer dombok között. Idén visszatér a normál rend, Ausztriában sima versenyhétvége zajlik majd a megszokott rendben. Helyette a július végén megrendezésre kerülő Belga Nagydíjon rendeznek majd sprintet.
Tömött lelátók várhatók, ami a Forma-1 népszerűsége mellett az idelátogató nagyszámú holland szurkolóknak is köszönhető. Kedvelt ez a pálya a résztvevők és nézők számára egyaránt, nem véletlen, hogy sok magyar ellátogat a sógorok nagydíjára is. Nem véletlenül kedvelt a magyarok által is ez a helyszín. Egy ultramodern pályát álmodott meg annak idején a Red Bull alapító-tulajdonosa. 1970-ben rendeztek először ezen a betoncsíkon Forma-1-es futamot. Több mint egy évtizednyi kihagyást követően tért vissza ide 2014-ben a Forma-1 a Red Bull alapító-tulajdonosa nyomására. Azóta is nagy sikernek örvend ez a futam az Alpok domborulatai között.
Az Osztrák Nagydíj versenynaptárba való visszatérése óta 2022-ig csak Mercedes–pilóta és Max Verstappen állhatott fel itt a dobogó legfelső fokára. 2022-ben megváltozott a helyzet, akkor ugyanis a Ferrari pilótája, Charles Leclerc vihette haza a győztes trófeát Stájerországból. Utána viszont visszaállt a rend, hiszen 2023-ban ismét a holland pilóta, majd tavaly a Mercedes-szel versenyző George Russell győzedelmeskedett. Vajon a McLaren idén megtöri ezt a rendet?
Nem csitultak a hangok a McLaren körül Kanada óta. Még mindig hangos a sajtó a Kanadában történt incidens miatt. Várható volt, hogy Lando Norrisnál egyszer csak elpattan a húr, s ez Montreálban be is következett. A futam nem volt egy sikertörténet a McLaren életében. Miközben Norris kiesett, Piastri csak a negyedik helyre vitte célba a papaja autót. Ennek ellenére az ausztrál pilóta 22 pontos előnnyel vezeti az egyéni ponttáblát. Norrisnak nincsenek jó emlékei a tavalyi futamról a Red Bull Ringen. A verseny utolsó részében valamilyen oknál fogva lelassult Verstappen autója és a mögötte haladó Lando Norris megpróbálta kielőzni a hollandot. A két autó kerekei összeértek, defektet kaptak és mindketten kiestek a versenyből.
Max Verstappentől sokat várnak a hétvégén. Ez csapata hazai futama lesz, s a rajongók masszív támogatása sokat nyom a latban. Büntetőpontjai miatt még mindig célkeresztben áll a holland, óvatosan kell versenyeznie, ha nem szeretne eltiltást.
Ami az időjárást illeti, a hegyek közelsége miatt szinte bármi elképzelhető, eső, szél, de rekkenő hőség is. Jelenleg 30 fok és száraz, napos hétvége várható. Esőt egyáltalán nem jósoltak a hétvégére. Így egy nagy tapadású, az abroncsokat erősen koptató futam várható, ami miatt a gumimenedzsment célkeresztben lesz.
A verseny és a pálya
Ez a versenypálya magasan fekszik, így az alacsony légnyomás másként terheli a motorokat, mint az eddigi versenyeken, s erre jól kell a csapatoknak reagálnia. A hegyes-dombos pályán három nagyon gyors egyenesen és gyors kanyarokon kell keresztülverekednie magát a mezőnynek 71 körön át.
Az Osztrák Nagydíj június 29.-én 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,318 km, a teljes versenytáv 306,452 km. A körrekordot Carlos Sainz (McLaren) tartja 2020-ból 1:05.619-es időeredménnyel.
2024-ben az Osztrák Nagydíjat George Russell (Mercedes) nyerte meg. A brit pilóta ideje 1:24.22.798 volt. A második helyen Oscar Piastri (McLaren) ért célba, míg a bronzérmes pilóta Carlos Sainz (Ferrari) lett.
Forrás: Amber PR, nyitókép: Joerg Mitter / Red Bull Ring
Szólj hozzá