A tavalyi F1-es idény vége fele bejelentette a Renault, hogy újra gyári csapatként indul a Formula 1-ben.
A döntés egyáltalán nem volt meglepő, hiszen az utóbbi években alaposan megromlott a Red Bull Racing csapatával a viszony. Ráadásul a Lotus csődhelyzete is „kapóra” jött a francia cégnek, hogy Önálló gyári csapatként szálljanak be a száguldó cirkuszba. A 2016-os idényre készült fejlesztés az RS16 kódjelet kapta.
Az ünnepélyes eseményem a csapatfőnök, Carlos Ghosn, elárulta, hogy két részből álló csapat (motor fejlesztés és aerodinamika) szoros együttdolgozásával próbálják visszahozni arra a szintre a Renault-t, ahol volt a 2005-ös illetve a 2006-os szezonban.
Korábbi hírekből már tudni lehetett, hogy az egyik ülés a fiatal Jolyon Palmeré lett, aki 2014-ben megnyerte a GP2-t. A 25 éves pilóta először a Force Indiától kapott teszt lehetőséget, később a Renault elődjétől, a Lotustól. Idén teljes értékű versenyülést biztosít a francia gárda az ifjú versenyző számára. Viszont ment a találgatás vajon kié is lehet a másik ülés. A szerencsés versenyző neve nem más, mint a Mc Larennél számkivetetté vált Kevin Magnussené. Magnussen kötődése sem új keletű, hiszen versenyzői pályafutásának jelentős részét valamelyik formula Renault sorozatban töltötte. A tartalékversenyző pedig Esteban Ocon lesz, aki 2014-ben Formula 3, 2015-ben GP3 bajnok lett. Tavaly előtt a Lotus majd a Force India forma-1 csapatok tesztpilótájaként ismerkedett a királykategóriával. Természetesen Ocon is Renault-növendék.
Az RS16-ot a versenyzők leplezték le, ami – jelenleg még – tradicionális Renault színekben pompázik, de ez a későbbiek folyamán még változhat. Természetesen az autón látható szponzorok megmaradnak, de nem lehet kizárni, hogy a színezésbe a Microsoft még beleszólhat. Az első szezon előtti teszt február 22.-én lesz Barcelonában, ahol a tervek szerint a pályára gurul az új konstrukció. A technikai igazgató, Cyril Abitebou, elmondása szerint nem azért tértek vissza hogy a létszámot növeljék: ,, Azért vagyunk itt, hogy győzzünk!”.
A Renault bejelentette továbbá azt is, hogy a főtámogatója az Infiniti lesz, továbbá a Total-al való együttműködés is fog folytatódni 2016-ban. A szezon első versenye március 20.-án Ausztráliában, Melbourne-ben indul útjára. Az, pedig nagy kérdés less, hogy a Renault képes lesz-e valóban valami komoly fejlődést letenni az asztalra, vagy besimul a mezőny hátsó traktusába. Minden esetre a Renault vezetése annak ellenére, hogy optimistán állnak a szezonhoz, igen óvatosan fogalmaznak.
Szólj hozzá