Interjú Kis Ádám autocross versenyzővel.
Az elmúlt hétvégén Ausztriában voltál autocross versenyen csapatoddal a Levianus Motorsporttal.
Kis Ádám – Mitsubishi Colt EVO
WRT Weinland Trophy – 2016.10.22-23.
Hollabrunn – Ausztria – Levianus Motosport
A Szombatot adminisztratívval és gépátvétellel kezdtétek, majd szabadedzéssel folytattátok. Vasárnap egy időmérő, két előfutam és egy döntő várt rátok.
Új pálya új kihívás. Mennyire volt elég megtanulni a szabadedzés alatt a pályát, illetve időben mit mentél ott?
– A szabadedzés közepén álltunk fel a rajtrácsra, az egy hetes esőzés meglátszott a pályán, hatalmas sár volt rajta. Nem véletlenül ekkor mentünk fel a pályára és nem a végén, amikor szárazabb volt már, hisz szerettem volna saras pályán gyakorolni a vezetést az autóval. Három kört tehettem meg a Colt-tal mely idő az addigi leggyorsabbnak bizonyult a teljes mezőnyben. Sikerült pontosan és stabilan terelnem a sárban az autót. A csapattal úgy döntöttünk az autó letakarítása után, hogy a szombati napot befejezettnek tekintjük és nem megyünk több kört a pályán.
Vasárnap jött az időmérő és két előfutam. Miként sikerültek?
– Az időmérőn négy kört kellett teljesítenünk a nyolc fős mezőnyben. A pálya körülményei ideálisabbak voltak, mint a szombati napon.
Sikerült megnyerni az időmérő edzést. Így pole pozícióból várhattuk az első futam rajtját. Az első előfutam rajtjától kezdve esélyt sem adtam a többi versenyzőnek, és nagy fölénnyel nyertem meg a futamot. Nem sokkal később következett a második előfutam, melyet szintén első helyről indíthattam el. A forgatókönyv hasonlóan alakult, mint az első előfutamban. Mind a két előfutamot mosolyogva autóztam végig, élveztem azt, amit csináltam.
Elkövetkezett a döntő futam, ahol heten álltatok fel a rajtrácsra. Mesélnél, hogy is abszolváltad ezt a futamot?
– Hál Istennek az osztrák rendezők hosszú előfutamokat és döntőt terveztek jó minőségű pályán, amit ezúton is köszönünk nekik. A döntő rajta előtt és a döntő alatt a csapatommal egyeztetve kevésbé spórolósan autóztam, a nézők nagy örömére. Ez azt jelentette, hogy a döntő nyolc köréből az első négyet megpróbáltam maximumon teljesíteni és csak az ötödik körtől kapcsoltam le az ALS-t, melyet az előfutamok során a második körben lekapcsoltam. A csapatomnak köszönhetően az autó 100%-osan működött, technikai hiba nélkül, és időnk volt a futómű beállításokkal foglalkozni mely a jövőre nézve előre lépést jelent számunkra. Természetesen a döntőben rajt-cél győzelmet arattunk. A döntőben futott időm abszolút harmadik lett a teljes mezőnyben, amelyre büszkék lehetünk.
Összességében miként értékeled az osztrák versenyt?
– Nagyon jó éreztük magunkat az ausztriai versenyhétvégén, a fogadtatásunk szenzációs volt, mind a rendezőség, mind a nézők részéről, melyet ezúton köszönünk nekik.
Köszönöm a támogatóim segítségét! Agribiotech, Tabmark Kft., Imperium Computer Kft., Belföld Sped Kft., LKL Color Kft., Levianus Kft., Silk Brother Kft., Molnár és Társai Kft., Gearbox.hu, Smasher Training System, Hajoka.hu, Gaszisportvideo.hu, Molnár Enikő grafikus, Hornyák Erik Airbrush, Kiskastély Fogadó – Étterem – Füzesgyarmat, és természetesen a csapatom összes tagjának.
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu
Szólj hozzá