Keresés
Close this search box.
liszka roland

Losonczy Levente kategóriagyőzelmet ünnepelhetett Vallelungában

Remek eredményeket értek el ismét a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzői a mögöttünk hagyott hétvége során. Losonczy Levente a TCR Italy sorozat utolsó előtti fordulóján kategóriagyőzelmet szerzett, Zsebő Marcell szintén Olaszországban ért el kiváló eredményt az év egyik legfontosabb gokartversenyén, míg Liszka Roland Noel itthon aratott győzelmet az év endurocross-eseményén.

Utolsó előtti fordulójához érkezett a TCR Italy versenysorozat, ezúttal a Róma melletti vallelungai versenypályán mérhette össze a tudását a 26 autóból álló mezőny. Losonczy Levente számára nem volt ismeretlen az aszfaltcsík, miután év elején már tesztelt itt a csapatával, így bizakodva várta a hétvégét, de az időmérő edzés nem a legjobban alakult a számára: a Hyundai Elantra hátsó abroncsa folyamatosan eresztett, így meg kellett elégednie a 14. rajthellyel. A szombati napon tartott első futam viszont annál jobban alakult a számára: a rajtnál, és a verseny feléig jó pár versenyzőtársát sikerült megelőznie, így egészen az 5. helyig kapaszkodott fel a futam végéig. Ez az eredmény viszont első helyet ért a 25 év alattiak kategóriájában, így a győri fiatalember az idei év során először állhatott a dobogó legmagasabb fokára.

A vasárnapi, második futamban is remekül kapta el a rajtot, de a szoros mezőnyben beszorult egy vetélytársa mögé, és az alulkormányzott autóval többször védekeznie kellett az őt üldözőkkel szemben, aminek eredménye egy 12. hely lett ezúttal, a 25 év alattiak kategóriájában pedig a 4. helyet szerezte meg. Levente a következő hétvégén Barcelonában áll majd rajthoz, ahol a TCR Europe sorozat idei utolsó versenyhétvégéjére kerül majd sor.

Zsebő Marcell az év egyik legnagyobb gokart eseményén, a ROK Superfinal-en képviselte a HMA színeit egyedüli magyar versenyzőként. A több mint 400 pilótát felvonultató eseményre a világ minden tájáról érkeztek versenyzők, akik indulási jogot szereztek az eredményeik alapján a saját regionális bajnokságukban. Marcell kategóriájában 72 nevezés érkezett, hogy eldöntsék maguk közt, ki lesz idén a legjobb ROK-versenyző a világon. Az egyforma motorokat a szervezők biztosították a versenyzők számára, amit sorsolás útján kaptak meg, majd következhetett az időmérő. Zsebő az abszolút 2. helyez szerezte meg az időmérőn, majd az egyik selejtezőn nyernie is sikerült, a vasárnapi döntőt végül az 5. rajtkockából várhatta. A rajtot követően már a 2. helyen haladt, majd az oda-vissza előzgetések, és egy kis tempóhiány miatt végül a nagyon előkelő 9. helyen intette le a kockás zászló, ami a HMA legfiatalabb versenyzőjének egyik legjobb idei eredménye.

Krepcsik Áron már bajnokként állhatott rajthoz a CEE Rotax Max Challenge gokartbajnokság záró versenyén, a Slovakiaringen. A verseny remek felkészülést szolgált Áron számára az év leginkább várt versenye előtt, a Bahreinbe megrendezésre kerülő Grand Finals-re. Közép-Európa legjobb versenyzői közt ezúttal három versenyfutam után az összesítés 8. helyén fejezte be a vasárnapi napot a Rotax Max kategória magyar bajnokaként.

A terepmotorosok ünnepének tartott Királyválasztót 40. alkalommal rendezték meg a piliscsévi versenypályán, ahol címvédőként állt rajthoz a HMA színeiben Liszka Roland Noel. A verseny idén is remekül alakult számára, hiszen a több mint kétórás futam végén a 67 résztvevő közül ismét az ő fejére került a sportág koronája, azaz megvédte a címét.

A gyorsasági motorosokat ezúttal Kovács Bálint és Varga Tibor Erik képviselte Jerezben, ahol a spanyol bajnokság (ESBK) 6. fordulóját rendezték. Kovács a Superstock 1000-es géposztályban versenyzett, ahol hasonlóan erős versenyzőkkel kellett felvennie a versenyt, mint ahogy a Német Bajnokságban is tette idén. Több technikai hiba is hátráltatta a felkészülését, így nem számíthatott könnyű hétvégére, ráadásul egy betegség is hátráltatta a hétvége folyamán, de így is a középmezőnyben tudott végezni, egy 8. és egy 7. helyet szerezve.

Varga Tibor Erik először versenyzett Jerezben, így a szabadedzéseken a pálya tanulása volt az elsődleges szempont a számára, a megfelelő beállítások megtalálásával. Az első futamot a 10. helyről várhatta STK 600-as kategóriában, amit végül a 8. helyen fejezett be, ami elmondása szerint lehetett volna jobb is, de az erős alkarfájdalom megakadályozta ebben. A második futamra változtattak pár beállításon, de két nagyobb baleset miatt végül piros zászlóval meg kellett szakítani a versenyt, amit időhiány miatt már nem is indítottak újra.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top