Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team versenyzője, Kovács Bálint régi-új csapatában, a Wojcik Racing Team-ben állt rajthoz a 2024-es Endurance-világbajnokság idei első 24 órás viadalán, Le Mans-ban. A 22 éves motoros és csapattársai rengeteg kihívással találták magukat szemben – új motor, teszt nélküli versenyzés, a rendkívüli hideg időjárás –, ám ennek ellenére remekül helyt álltak, hiszen kategóriájukban az előkelő 10. helyen végeztek.
Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak a H-Moto UNI Győr Team, amely 2024-ben immár kibővült csapattal vág neki az idei szezonnak. A csapathoz olyan, már nemzetközi színtéren is bizonyított fiatal motorversenyzők csatlakoztak, mint a Northen Talent Cup sorozatban 2020-ban bajnoki címet szerző Görbe Soma, illetve ugyanebben a sorozatban 2022-ben második Farkas Kevin. Ez a csapat, természetesen Kovács Bálinttal kiegészülve, remek eredményekre lehet képes az idén, főleg annak köszönhetően, hogy mindhárman a Hungarian Motorsport Academy (HUMDA) támogatottjai, azaz kizárólag a felkészülésre és a versenyzésre kell koncentrálniuk.
Kovács Bálint – akárcsak a tavalyi szezonban – idén is rajthoz áll az Endurance-világbajnokságon, ezúttal a Wojcik Racing Team pilótájaként kap szerepet az EWC európai futamain. Az első megmérettetésre a múlt hétvégén került sor a legendás Le Mans-i aszfaltcsíkon. A HUMDA által is támogatott motoros és csapattársai – a lengyel Jurand Kusmierczyk, Kamil Krzemien – szinte egész hétvégén azzal küzdöttek, hogy valahogy összhangba kerüljenek a Hondával.
„El kell ismernem, rendkívül profi szerelőkkel, mérnökökkel dolgozom a Wojciknál, mert sok csapat ilyen körülmények között el sem indult volna Le Mans felé. Miután a csapat a Yamaha helyett a Hondának szavazott bizalmat, még nem tudta, hogy szinte minden az utolsó pillanatban érkezik meg. Nem véletlen, hogy tesztelés nélkül vágtunk bele az idei első 24 órás vb-futamnak, és az itteni edzéseken tanultuk meg a motort, hisz valamennyiünknek új volt rajta szinte minden. Éppen ezért az összes edzést azzal töltöttük, hogy valamilyen megfelelő beállítást találjunk a versenyre, a gyorskörök teljesítésére abszolút nem figyeltünk” – jelentette ki a HMA versenyzője, Kovács Bálint.
Ennek megfelelően vágtak neki az időmérőnek, amelyen Bálint a zöld, azaz a tartalék pilóták között gurult a pályára, amit a csapat később vélhetően megbánt, ugyanis amíg a csapat 3 lengyel pilótája a 29. helyre kvalifikálta a Wojcikot, addig a magyar motoros sokkal jobb köridőt futott náluk, ám az ideje nem számított bele a csapat eredményébe. Ám időközben Artur Wielebski lebetegedett, így Bálint lehetőséget kapott az idei első 24 órás vb-futamon. Magát a versenyt kisebb technikai hibáktól eltekintve simán teljesítette a Wojcik, aminek következtében összetettben a 19., míg az EWC kategóriában az előkelő 10. helyen zárták a versenyt úgy, hogy Bálint szinte végig TOP 10-es köridőkre volt képes.
„Sokkal hidegebb volt, mint a tavalyi versenyen, de szerencsére ezúttal nagyobb gondok és bukás nélkül megúsztuk a viadalt. Ugyanakkor tény, több kisebb problémánk volt, például a benzintankot többször is cserélni kellett. A mostani tapasztalatok mondatják, hogyha túl leszünk az ismerkedési fázison, akkor sokkal többre leszünk hivatottak, az összetettbeli TOP 10 is meglesz. Végig jó tempóban tudtam motorozni, az elejétől kezdve konstans körökre voltam képes, amire pedig a legbüszkébb vagyok, hogy végig hozni tudtam a TOP 10-es időket. Látszik a fejlődés, legközelebb már sokkal eredményesebb hétvégével kalkulálhatunk” – fogalmazott Kovács Bálint, aki már vasárnap indul tesztelni az Alpha Racing csapatával Hockenheimbe, hogy megtegye a BMW-vel az utolsó felkészülési köröket az IDM rajtja előtt.
(Nyitókép: Izsó Krisztián)
Szólj hozzá