Keresés
Close this search box.

Sportoláshoz is ajánlott

blank

A 2018-ban 30. születésnapját ünneplő Vitara-sorozat 1988-ban indult útjára a kompakt szabadidő-autó kategória úttörőjeként, és elegáns kialakításával, könnyű manőverezhetőségével, kényelmes vezetési élményével, valamint terepen nyújtott, sokoldalú teljesítményével a mai napig töretlen népszerűségnek örvend. A Magyarországon legnagyobb darabszámban értékesített, hazai gyártású Vitara megújult változatának, illetve a szintén itthon gyártott S-Cross 1.0 és 1.4 benzines Boosterjet motorral szerelt modelljeire kiterjesztett garanciaprogramot hirdet a Magyar Suzuki Zrt. A megújult Vitarát mi is az elsők között próbálhattuk ki és az alábbiakban a Vitara autósport rekordjára is visszatekintünk.

A jelenlegi, negyedik generációs Vitarát 2015-ben mutatták be, válaszul a kisebb karosszériával rendelkező gépkocsik iránti megnövekedett piaci igényekre. A modell a Suzuki legkülönbözőbb vezetési körülmények, valamint terepviszonyok esetén is élvezetes és biztonságos autózást biztosító ALLGRIP 4WD rendszerét további fejlett biztonsági funkciókkal, kommunikációs eszközökkel és a járművezető igényeinek megfelelően testreszabható lehetőségekkel ötvözi.

2018-ban a Vitara még kifinomultabb megjelenéssel és még fejlettebb biztonsági funkciókkal ünnepli 30. születésnapját.

blank

Külső megjelenés
A megújult Vitara öt részre osztott elülső hűtőrácsa függőleges krómozott elemeket kapott. Ez a Suzuki szabadidő-autókra jellemző jellegzetes vonása, amely már a Vitara iV4 koncepciómodelljén és a Vitara-S különleges kiadású modell esetében is nagyon népszerű volt. Az alsó hűtőrács krómozott elemei tovább hangsúlyozzák a jármű kifinomult formavilágát. A hátsó kombinált lámpák hármas LED-sora innovatív megjelenést kölcsönöz az autónak. A minőséget sugárzó kialakításhoz az áttervezett hátsó védőlemez is hozzájárul.
A Vitara S-modellekhez korábban nem rendelhető panorámás napfénytető mostantól minden GLX-modellen elérhető.
A külső színválaszték két további árnyalattal bővült: a sportos, kifejezetten élénk napszél sárga (Solar Yellow Pearl Metallic) és a kifinomult, visszafogottabb márványkék (Ice Grayish Blue Metallic) színnel.

Belső kialakítás
A Vitara belső terében átfogó minőségi és stílusbeli fejlesztéseket hajtottak végre. A szabadidő-autók szegmensében elvárható, vakmerőbb megjelenésű műszerek és látványelemek kerültek be, valamint a műszerfal új, 4,2 hüvelykes, színes LCD-kijelzőjén könnyebben láthatók az ALLGRIP üzemmód és a lejtmenetvezérlő animációi, illetve az új megelőző biztonsági funkció és a jelzőtábla-felismerés grafikái is.

Két választható motor
A Vitara-S népszerű közvetlen befecskendezéses K14C turbómotorja mellett az újonnan bevezetett, szintén közvetlen befecskendezéses K10C turbómotor is elérhető már. A Suzuki új K10C motorjának tervezésekor kifejezetten figyeltek a leadott teljesítmény és a környezettudatos működés egyensúlyának megtartására. A kompakt és könnyű K10C motor turbófeltöltéses, közvetlen befecskendezéses, háromhengeres soros konfigurációját az alsó tartományokban leadott erős nyomatékra, kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságra és alacsony károsanyag-kibocsátásra optimalizálták.

Fejlettebb biztonsági rendszerek
A megújult Vitara továbbfejlesztett megelőző biztonsági technológiája még több helyzetben segíti a járművezetőt a balesetek elkerülésében, és hozzájárul a mindennapos vezetéssel együtt járó stressz csökkentéséhez. A milliméteres hullámhosszúságú radarral működő radaros fékrásegítőt (RBS) kiváltotta a kétérzékelős fékasszisztens (DSBS), amely egylencsés kamerát és lézersugaras radart (MFL) alkalmaz annak érdekében, hogy időben észlelje a gyalogosokat, és fékezéssel csökkentse az ütközések erejét. Mindemellett a sávelhagyásra figyelmeztető, a sávelhagyás-megelőző és a jelzőtábla-felismerő (TSR) funkciók is elérhetők.

blank

Az AT-modellek mostantól teljes megállási és újraindulási funkcióval rendelkező adaptív tempomattal (ACC) rendelkeznek, amely egy milliméteres hullámhosszúságú radar segítségével tartja a távolságot az elöl haladó járműtől. A járművezető által beállított sebesség felső sebességkorlátként működik. Most először a holttérfigyelő (BSM) és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető (RCTA) funkció is elérhetővé vált a Suzuki kínálatában.
Ezeken kívül több olyan biztonsági elem is bekerült az autóba mint a Kétérzékelős fékasszisztens (DSBS),az Adaptív tempomat teljes megállási és újraindulási funkcióval, a Holttérfigyelő (BSM) vagy a Hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető (RCTA) funkció, valamint a Jelzőtábla-felismerés (TSR)

A megújult Vitarára kiterjesztett garanciaprogramot hirdet a Magyar Suzuki Zrt. újonnan gyártott Vitara és S-Cross 1.0 és 1.4 benzines Boosterjet motorral szerelt modelljeire. A Suzuki Boosterjet PRO 3+7 év vagy 200.000 km garancia a jármű minden, gyári fixen beépített mechanikus és elektronikus szerkezeti elemére vonatkozik, úgy mint a motorra, a turbófeltöltős üzemanyagrendszerre, valamint a váltóra és automataváltóra.

Vitara a rekorder:
Talán csak az igazi vájtfülű Suzuki márkaimádók tudják, hogy a Vitara nevéhez egy komoly autósport rekord is fűződik, melyet közel tíz éve a japán gyár sportigazgatója Nobuhiro Tajima állított fel a világ leghíresebb hegyiversenyén a Pikes Peaken az USA-ban Coloradoban! A több mint 1000 lóerős versenygéppel Tajima által felállított rekordot csak néhány éve a pálya teljes hosszának leaszfaltozása után tudták megdönteni!

blank

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top