Azután, hogy behúzta a Finn Rali–győzelmet, Ott Tanak megtáltosodott és formáját átmenekítve az Ypres Ralira, ott is a dobogó tetejére állhatott. Bár a hamvaiból újraéledő észt pilóta közelebb került az egyéni ponttábla második helyén álló Rovanperához, a hátránya még mindig tetemes. Elfyn Evans kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt idén, már negyedszerre ért célba a második helyen. A walesinek még mindig nem sikerül az áttörés. Hogy lesz így valaha is világbajnok? A bronzérmes hely Esapekka Lappié lett, éppúgy, mint Finnországban.
Tanak meglepetésgyőzelmet húzott be Belgiumban. Helyette Kalle Rovanperát, vagy legalább a tavalyi győztest, a helyi hőst, Thierry Neuville-t vártuk volna a dobogó tetejére. Mindketten azonban aktívan közrejátszottak abban, hogy végül nem ők vehették át a győztes trófeát.
Thierry Neuville jó úton haladt afelé, hogy ismét az övé lehessen a hazai siker. Az utolsó előtti napon azonban a hosszú ideje vezető Hyundai–pilóta kipördült az útról, s ezzel véget vetett a belga győztes álmoknak.
Kalle Rovanpera nevétől már pénteken hangos volt a sajtó. Yarisával már akkor kisodródott az útról a fiatal tehetség. Visszatérve a versenybe a Power Stage-en még bónuszpontokkal vigasztalódhatott és még mindig nagyon esélyes arra, hogy ő legyen a Rali Világbajnokság történetének legfiatalabb világbajnoka.
Érdemes megemlíteni Oliver Solberg nevét, aki eddig inkább a be nem váltott ígéret volt. Pályafutása legjobb eredményét, a negyedik helyet azonban megszerezte a hétvégén, s ezzel javított renoméján Petter Solberg fia.
Folytatás három hét múlva (2022. szeptember 8-11.) a világbajnokságba 2021-ben visszatérő Akropolisz Ralival. 2021 előtt utoljára 2013-ban szerepelt ez a verseny a világbajnokságban, s ezzel a csapatok az aszfaltos kiruccanás után visszatérnek murvára. Tavaly ezen a nagyon nehéz ralin Kalle Rovanpera ért célba elsőként, s ahogy idén teljesített murván, nem kizárt, hogy ismét ő állhat fel a görög dobogó tetejére.
(Forrás és nyitókép: Amber PR)
Szólj hozzá