A Rali Világbajnokság utolsó előtti fordulójához érkezik a hétvégén. Spanyolországban mérkőzik meg a mezőny, ahol tavaly óta immár aszfalton zajlik a csata. Az egyéni világbajnoki cím sorsa Új-Zélandon eldőlt, Kalle Rovanpera beírta a nevét a ralis történelemkönyvekbe. A konstruktőri korona sorsa még nyitott, de aligha veheti el ezt a sikert bárki is a Toyotától.
Ezúttal is a szezon vége előtti utolsó előtti ralira kerül sor Katalóniában. A szokásos októberi időpontban, de a versenynaptárba visszatérő Új-Zéland Ralit követően rendezik meg a Spanyol Ralit. Gyors és sima aszfaltos utakon hajt majd a mezőny a Costa Daurada dombokon végig a parton Barcelonából. Támadójáték és kanyarlevágásokkal szerzett tizedek jellemzik majd a hétvégét. Nagyon kedvelt ez a megmérettetés, s a várhatóan ölre menő csatározás miatt rengetegen várhatóak a helyszínre.
A Toyota nagy ünneplésre készül, ugyanis 81 ponttal vezet és még maximum 52 pontot lehet szerezni az utolsó két ralin. Ez azt jelenti, hogy ha 23 pontot szerez a csapat, vagyis egyik pilótája dobogós lesz, egy másik pedig az első hat között ér célba, az elegendő lesz a konstruktőri cím megszerzéséhez. Nem is érhetne szebb véget ez a szezon a kölni csapat számára. Így a szezonzáró Japán Ralin már csak élményautózás lesz számára. Ez lesz a célkitűzés a csapat frissen világbajnokká koronázott pilótája, Kalle Rovanpera, a tavalyi spanyolországi második helyezett Elfyn Evans és persze az itt is rajthoz álló Sebastien Ogier számára.
Ehhez azonban lesz egy-két szava annak a Hyundainak, amely az elmúlt három évben kétszer az élen végzett Katalóniában Thierry Neuville révén. 2020-ban nem rendeztek itt ralit, így 2019 és 2021 után 2022-ben is a győzelem lesz az alzenaui csapat célkeresztjében. Neuville az elmúlt két murvás ralin jól szerepelt. Egyszer győzött, egyszer pedig negyedik lett. A legutóbbi aszfaltos ralin augusztusban, hazai raliján, Belgiumban az élről esett ki.
Az időjárás a jelenlegi információk szerint nem fog beleszólni a versengésbe. Átlagos őszi idő várható Spanyolországban a hétvégén, helyenként némi felhővel, pénteken szórványos esővel.
A rali
A 2022-es Spanyol Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz majd 300 km-t tesz majd ki.
A rali főhadiszállásának és a szervizparknak ismét Costa Daurada, Salou tengerparti turistavárosa ad otthont, amely nem messze található a Port Aventura élményparktól. Miközben a háttérben megy a szórakozás, elől folyik majd a megfeszített munka a csapatoknál.
Pénteken több új gyorsasági szakasszal találkozik a mezőny, miközben szombaton már megszokott terepen és szakaszokon hajtanak a csapatok. Ekkor kerül sor a rali leghosszabb gyorsaságijára, a 24,40 km hosszú El Montmellre. Vasárnap két kört tesznek meg a Pratdip és a Riudecanyes szakaszokon. Az előbbi 2 km-rel hosszabb lesz a tavalyinál, utóbbi pedig arról híres, hogy a pilóták 360 fokos kört tesznek az ide látogató hatalmas nézőközönség nagy örömére. A Riudecanyes második köre lesz a Power Stage bónuszpontokért.
(Forrás és nyitókép: Amber PR)
Szólj hozzá