2016 után ismét felállhatott a dobogó legfelső fokára Max Verstappen, miután nagy harcban elsőként ért célba a címvédő világbajnok. A Red Bull dupla sikernek örülhet, Sergio Perez lett a második. A dobogó harmadik fokára George Russell léphetett fel, idén másodszor a Mercedes-szel.
„Lementem a pályáról, mivel nagy hátszelem volt és elvesztettem az autó hátulját. A DRS nem mindig működött. Ez nagyon megnehezítette a dolgom, de jó stratégiával tovább tudtam versenyezni. Nehéz kezdet után jó lett a vége. Próbáltam koncentrált maradni. Nem egyszerű, mikor ilyen dolgok történnek. Nagyon boldog vagyok, hogy győztem és örülök Checónak is. Ez egy nagyszerű eredmény a csapat számára.” – szögezte le a versenygyőztes.
Max Verstappen átvette a vezetést az egyéni ponttáblán, s ebben segítségére volt az is, hogy idei legnagyobb ellenfele, Charles Leclerc motormeghibásodás miatt kiesett a 27. körben. Azért a hollandnak sem volt könnyű dolga, még a verseny elején megpördült, majd DRS problémák miatt szenvedett. Ezzel együtt a verseny végén elégedetten szállt ki, zsinórban harmadszorra, idén negyedszerre állhatott fel a dobogó tetejére.
Forró, nyárias hangulatban telt a hétvége a Spanyol Nagydíjnak otthon adó montmelói pályán. A csapatok döntő többség bevetette első idei nagyobb fejlesztési csomagját. Míg a Ferrari domináns teljesítményt tett le a szombati időmérő edzésen, vasárnapra már csak árnyéka volt önmagának. Az első és harmadik helyről rajtoltak el pilótái, s Charles Leclerc kiesett, míg Carlos Sainz a negyedik lett.
A Mercedes összekapta magát a verseny végére. George Russel bronzérmes lett a látványos javuláson átesett Mercedes-szel, Lewis Hamilton pedig majdnem negyedik, de végül be kellett érnie az ötödik helyezéssel. A britnek sem indult túl könnyen a futama. Az első körben összeütközött Kevin Magnussen Haas-szával, s ezután kellett felverekednie magát a mezőnyben. Miután szép sorban előzgette a mezőnyt és került egyre közelebb a dobogós helyezéshez, egyszer csak rászóltak a bokszból, hogy vegyen vissza a tempóból, mivel vízszivárgás miatt nagy volt az esélye annak, hogy kiesik a versenyből. Ekkor tudta Carlo Sainz visszaelőzni a hétszeres világbajnok pilótát és lett negyedik.
Ez a verseny a gumitaktikáról szólt. A három bokszbeállásos stratégia volt kifizetődő vasárnap. Valtteri Bottas kitűnő teljesítményt tett le az asztalra, hol előrébb, hol hátrébb ment, de mindig a középmezőny elején. Legvégül a hatodik helyre tudta célba hozni autóját az Alfa Romeo finn pilótája. Kínai csapattársa, Guanyu Zhou, nem ért célba.
Ezúttal sikerült mindkét Alpine pilótának az első tízben célba érnie. Miamiban Alonso épphogy lemaradt a pontról, most viszont Esteban Ocon a hetedik, Alonso hazai versenyén a kilencedik helyre vitte célba kék autóját. Ocont a betegeskedő Lando Norris követte nyolcadikként. Úgy tűnik Daniel Ricciardónak nem jött be a csapatváltás. Hiába tapasztaltabb brit csapattársánál, valahogy nem jönnek a sikerek számára. A 32 éves ausztrál csak a tizenkettedik lett Sebastian Vettel mögött.
A Haas ezúttal sem tudott pontszerző helyen célba érni. Mick Schumacher bíztató helyeken is hajtott, majd a gumijai egyre jobb kopása miatt nem tudta tartani a tempóját és sorra kielőzték versenytársai. Így lehetett, hogy végül a 14. helyen ért célba, Kevin Magnussen pedig azután, hogy Miamiban kiesett, most csak a hátsó, 17. helyen futott célba.
Folytatás (2022. május 29.) Monte-Carlóban, a Monacói Nagydíjon. 2021-ben Charles Leclerc rajtolt volna a pole pozícióból Monacóban, de autója váltójának meghibásodása miatt rajthoz sem tudott állni. Max Verstappen a második rajtkockából rajtolva rajt-cél győzelemmel szerezte meg élete első Monacói Nagydíj győzelmét. A holland pilótát Carlos Sainz követte a Ferrarival, míg a bronzérmes helyre Lando Norris állhatott fel ünnepi overáljában.
(Forrás és nyitókép: Amber PR)
Szólj hozzá