amber szaud arabiai f1 dobogo (1)

Verstappen nyerte a csatát Leclerc ellen

A szezonnyitó Bahreini Nagydíjat követően Szaúd-Arábiában is kitűnő formában volt a Ferrari, s a Red Bull ezúttal nem gyengélkedett. Charles Leclerc remekelt és nagyon sokáig vezetett a versenyben, de a futam vége felé egy hosszabb harcot követően Max Verstappen került az élre és ott is ért célba. A két Ferraripilóta, Leclerc és Carlos Sainz állhatott fel a holland mögé a dobogóra. A leggyorsabb körért járó egy pont végül Charles Leclerc-hez került. Sainz még mindig gyengébb csapattársánál, ami jól tükrözi azt, hogy nehezebben alkalmazkodik az új autóhoz.

Nagyon nehéz, de jó verseny volt. Mindketten keményen küzdöttünk az élen. Próbáltuk kibekkelni a hosszú versenyt. Ők (a Ferrarik) a kanyarokban voltak gyorsak, mi pedig (a Red Bullok) igazán gyorsak voltunk az egyenesekben. Az abroncsok gyorsan koptak. A végén kicsit gyorsabbak voltunk, ahogy látható volt. Próbáltam előzni, nem volt könnyű, az utolsó kanyarban okosan trükköztek, de végül sikerült előre törnöm.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta, aki idei első pontjait szerezte vasárnap.

Az autósport veszélyes írják minden Forma-1-es belépőre, sajtóbelépőre, de ezúttal a helyszín is annak bizonyult. Már a verseny hetében jemeni lázadók robbantásokat hajtottak végre Dzsiddában az egyik nagy Forma-1-es szponzor, az Aramco egyik olajraktárában, majd pénteken egy újabb robbanás rázta meg Dizsiddát, nem messze a Forma-1-es versenypályától.

Több pilóta is felemelte a hangját az ügyben, hogy át kellene gondolni a Forma-1 jövőjét Szaúd-Arábiában. A versenypálya biztonsága több oldalról is megkérdőjeleződött. A helyszín biztonsága mellett az is felmerült, hogy a versenyvonal nagyon veszélyes ezen az utcai pályán. Mick Schumacher szombati időmérő edzésen elszenvedett becsapódása a pálya széli betonfalba nagyon súlyosnak nézett ki. A német pilótát kórházba kellett szállítani, s bár sérülések nélkül megúszta, mégis kihagyta a vasárnapi futamot. A Haas istállót így csak Kevin Magnussen képviselte az 50 körös versenyen. Nem is akárhogy szerepelt a dán, a kilencedik helyével ismét pontokat szerzett a Haas számára.

Az időmérő edzés szombaton Schumacher balesetét követően több mint egy órás szünet után folytatódott és Sergio Perez a Red Bullal Forma-1-es pályafutása első rajtelsőségét szerezte meg. A címvédő világbajnok Max Verstappen a negyedik helyről indulhatott. A Red Bull-szendvicsben rajtolt Charles Leclerc és Carlos Sainz a második és harmadik helyen. Sergio Perez végül nem tudta győzelemre váltani rajtelsőségét. A mexikói pilóta a negyedik helyre kormányozta célba Red Bullját.

A futamon nagyjából ugyanazok az erőviszonyok által fent, mint a múlt hétvégén. A Ferrari és a Red Bull remekelt. Lewis Hamilton negatív meglepetésre csak a 16. helyre kvalifikálta magát szombaton, s végül a brit a verseny során feljebb verekedte magát, de csak az utolsó pontszerző helyig, a tizedikig jutott. Ifjú csapattársa, George Russel ezzel szemben az ötödik helyen futott célba Ezüst Nyilával.

Esteban Ocon és Lando Norris a hatodik és hetedik helyen értek célba, miközben csapattársaik egy körön belül estek ki.

Fernando Alonso és Daniel Ricciardo ugyanabban a körben esett ki, mint amelyikben Valtteri Bottas is befejezte a versenyt a bokszban. Virtuális biztonsági autós fázist következett a pályán megálló két autó miatt.

A verseny legszebb jelenetei ezúttal is Charles Leclerc és Max Verstappen nevéhez fűződnek. Címvédő világbajnokhoz illő módon Verstappen a 43. körtől kezdte támadta az élen haladó Charles Leclerc-t. Bár először a monacói került ki győztesen a harcból, de a 47. körben Verstappen került az élre és ott is ért célba a Red Bull pilótája.

Sokan kiestek. Összesen hat pilóta nem ért célba és ketten nem vettek részt a versenyen. Mick Schumacher nem állt rajthoz, Juki Cunoda autója műszaki meghibásodást szenvedett, s emiatt a rajtrácsra sem tudott felállni. Eközben csapattársa, Pierre Gasly a nyolcadik lett. George Latifi balesetét követően kijött a pályára a biztonsági autó és egyszer virtuális biztonsági autós fázis is életbe lépett. Folytatás két hét múlva (2022. április 10.) az Ausztrál Nagydíjjal. Különleges helyszínre érkezik meg a Forma-1-es mezőny áprilisban, ugyanis két évvel ezelőtt ez volt az a szezonnyitó verseny, amelyre bár elutaztak a csapatok, végül pályára sem gurultak az autóik. A koronavírus járvány kitört a nagyvilágban, s ennek első Forma-1-es „áldozata” az Ausztrál Nagydíj lett. A mezőny visszatér a Kenguruk Földjére, ha nem is szezonnyitó futamként.

(Forrás és nyitókép: Amber PR)

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top