Keresés
Close this search box.
krepcsik Áron

A Hungarian Motorsport Academy versenyzője, Krepcsik Áron második lett a Rotax Grand Finals döntőjében

Kiváló eredményeket produkáltak év végi zárásként a Hungarian Motorsport Academy (HMA) tagjai: Krepcsik Áronnak az év egyik legnagyobb gokartversenyén sikerült a dobogóra állnia csakúgy, mint Liszka Rolandnak a Superenduro-vb lengyelországi állomásán.

Idén 22. alkalommal rendezték meg Bahreinben a világ egyik legnagyobb gokartversenyét, a Rotax Max Challenge Grand Finals viadalt. Összesen 384 versenyző állt rajthoz 8 kategóriában, hogy eldöntsék, kik lesznek idén a Rotax-világ bajnokai. Kilenc magyar versenyző képviselte idén hazánk színeit, a HMA támogatásával Krepcsik Áron a Senior kategóriában indult. A szerdai napon tartott kvalifikáción Krepcsik Áron a 7. helyen végzett a csoportjában, a három selejtezőn gyűjtött pontok alapján pedig a 8. helyen állt a 72 versenyző közül. Az elődöntőben tovább javított a pozícióján, és a 3. helyen intették le, így a 21 körös döntőt a 7. helyről kezdhette meg. Óriási harc dúlt az élmezőnyben versenyzők közt, a verseny felénél az első 19 versenyző négy másodpercen belül követte egymást. Krepcsik Áron taktikusan, a nagyobb harcokból kimaradva lépkedett előre a mezőnyben, végül a 6. helyen ért be, de a büntetések kiosztása után a dobogó második fokára állhatott Sakhirban. Krepcsik Áron, Kancsár Ferenc és Kovács Zsombor után a harmadik magyar versenyző, aki dobogóra állhatott a Rotax világdöntőn.

Itthon a HMA versenyzői közül hárman, a nagy múltú Mikulás Rally-n vettek részt Veszprémben. Benyó Máté ezúttal egy számára ismeretlen szakágban, a tereprallyban próbálta ki magát. A komoly csapadék, például a havazás nem könnyítette meg az új autótípust terelgető pilóta dolgát, de az öt gyorsasági szakasz sikeres teljesítése után a 4. helyen fejezte be a napot.

László Martin számára a veszprémi gyorsasági szakaszok jó lehetőséget nyújtottak az új Skoda Fabia RS Rally2-es autó kipróbálására, de a két defekt után az utolsó gyorsaságin egy technikai hiba miatt végül ki kellett állniuk a versenyből. A Mikulás Rally előtt sajtótájékoztatón jelentették be, hogy 2024-ben Bán Viktor személyében új navigátorral áll majd rajthoz az ERC-ben, valamint az Osztrák Rally Bajnokságban.

Herczig Patrik a jól megszokott Peugeot 208-cal állt rajthoz Veszprémben, hogy egy örömautózással búcsúzzon el az évtől. A nagy sár szinte végig akadályozta a kilátásban, ennek ellenére a 2. helyen fejezte be a versenyt a kategóriájában, mindössze két tizedmásodperccel elmaradva az éllovastól.

A franciaországi verseny után Lengyelországban folytatódott a 2023/2024-es FIM Superenduro-világbajnokság szezonja. A krakkói fordulón a Hungarian Motorsport Academy három pilótája, Liszka Roland, Szőke Márk és Zsigovits Norbert képviselte a magyar színeket. A Junior kategóriában versenyző Liszka Roland a 3. helyről várhatta az első versenyt, amelynek nagy részében a második helyen motorozott, de az utolsó körben elkövetett egy kisebb hibát, így végül egy portugál vetélytársa megelőzte, és a 3. lett. A fordított rajtrácsos versenyen Liszka Roland a 12. pozícióból indult, okosan kihasználta a riválisai hibáit, magabiztosan versenyzett, és megnyerte ezt a futamot. Az utolsó versenyre az eredeti rajtsorrend szerint álltak fel a pilóták: a köves szekció többször megtréfálta a magyar versenyzőt, de így is a 4. helyen fejezte be a végső menetet, így a három futam után hirdetett összevetésben az előkelő 2. helyen fejezte be a lengyelországi versenyt.

A Prestige kategóriában Zsigovits Norbert és Szőke Márk képviselte az akadémia színeit, mindketten a fordított rajtrácsos versenyen nyújtották a legjobb teljesítményüket, amikor is Zsigovits Norbert a 9., Szőke Márk pedig a 14. lett. Az utolsó futamban két perccel a vége előtt Zsigovits Norbert a földre került, így Szőke Márk megelőzte fiatalabb honfitársát. Az összesített eredmények alapján Zsigovits Norbert a 12., Szőke Márk a 14. pozícióban zárta a krakkói hétvégét.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top